Ik ben geen evenementen organisator
vrijdag 18 april 2025 om 11:09
Ik heb een nieuwe baan. Het grootste gedeelte van het werk vind ik leuk en past bij me.
In mijn sollicitatie gesprek heb ik aangegeven dat ik me niet comfortabel voel bij een taak binnen de functie (evenementen organiseren). Ze zeiden dat dat niet erg was omdat er anderen binnen de organisatie zijn die dat wel leuk vinden. Dus toen ze heel enthousiast over me waren ben ik voor de functie gegaan.
Maar eenmaal begonnen ligt dat evenementen gebeuren nog steeds bij mij (ook al geeft mijn leidinggevende aan dat het niet mijn hoofdtaak is zoals mijn voorganger dat deed). En vind ik het ook nog best een groot deel van mijn werk. En omdat het echt een paradepaardje van de organisatie is waar heel het dorp ervan af weet voel ik een enorme druk (ondanks dat alle collega's zeggen dat ik het niet zo groot moet maken). En het moet ook nog allemaal lowbudget.
Ik ben een jaar uit een burnout/ bore-out en in dat jaar in een functie gezeten waarbij ik me niet comfortabel voelde binnen de zorg.
Nu voel ik me op mijn plek binnen de organisatie maar hangt deze taak als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Al mijn hakken gaan in het zand.
Ik voel me dan zo onflexibel. Maar tegelijkertijd weer zo ongelukkig. Vroeger organiseerde ik de feestjes van mijn kinderen ook niet creatief. Ik organiseerde geen bingo en speurtochten. Ik was niet weken bezig met regelen, knippen en plakken.
Ik ben nog niet mijn proeftijd uit. Aangeven dat ik het niet ga doen? Of gewoon maar slikken?
In mijn sollicitatie gesprek heb ik aangegeven dat ik me niet comfortabel voel bij een taak binnen de functie (evenementen organiseren). Ze zeiden dat dat niet erg was omdat er anderen binnen de organisatie zijn die dat wel leuk vinden. Dus toen ze heel enthousiast over me waren ben ik voor de functie gegaan.
Maar eenmaal begonnen ligt dat evenementen gebeuren nog steeds bij mij (ook al geeft mijn leidinggevende aan dat het niet mijn hoofdtaak is zoals mijn voorganger dat deed). En vind ik het ook nog best een groot deel van mijn werk. En omdat het echt een paradepaardje van de organisatie is waar heel het dorp ervan af weet voel ik een enorme druk (ondanks dat alle collega's zeggen dat ik het niet zo groot moet maken). En het moet ook nog allemaal lowbudget.
Ik ben een jaar uit een burnout/ bore-out en in dat jaar in een functie gezeten waarbij ik me niet comfortabel voelde binnen de zorg.
Nu voel ik me op mijn plek binnen de organisatie maar hangt deze taak als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Al mijn hakken gaan in het zand.
Ik voel me dan zo onflexibel. Maar tegelijkertijd weer zo ongelukkig. Vroeger organiseerde ik de feestjes van mijn kinderen ook niet creatief. Ik organiseerde geen bingo en speurtochten. Ik was niet weken bezig met regelen, knippen en plakken.
Ik ben nog niet mijn proeftijd uit. Aangeven dat ik het niet ga doen? Of gewoon maar slikken?
spiri123 wijzigde dit bericht op 18-04-2025 11:25
0.17% gewijzigd
vrijdag 18 april 2025 om 12:33
Volgens mij juist wel, waarom zou je het er anders tijdens je sollicitatie al over hebben?
Zoek wat anders, beter voor iedereen. En anders ga je voor de optie van Purr of schakel je Google of een AI tool in.In mijn sollicitatie gesprek heb ik aangegeven dat ik me niet comfortabel voel bij een taak binnen de functie (evenementen organiseren).
vrijdag 18 april 2025 om 14:14
Nou het kutte aan evenementen is dat het in sommige sectoren heel vaak als iets naast een andere functie erbij wordt gedaan.
Dan wordt gezegd dat het niet de hoofdmoot is (en dat denkt men ook oprecht, zo van: dat jaarlijkse ding is toch alleen maar in juni), maar de wordt het dan geleidelijk aan wel zolang er niet iemand de titel van evenementencoordinator krijgt. In de ogen van vele organisaties is het vaak geen volwaardige baan, maar iets dat gewoon zo nu en dan moet gebeuren. Dat al je tijd eraan op gaat zien ze niet.
pina wijzigde dit bericht op 18-04-2025 14:18
6.87% gewijzigd
vrijdag 18 april 2025 om 14:17
Blijf je alsnog met de shit-onderdelen van het aanjagen, mailinglijsten met achterhaalde e-mailadressen, functiewisselingen, content die geleverd moet worden en weet ik wat voor gedoe. Het draaiboek is nog het minste, het is de uitvoering die verschrikkelijk is. Ik maak liever het draaiboek, eerlijk gezegd.
Als je de uitvoering niet leuk vindt, dan is en blijft het niks.
Ja, mijn haat voor events is groot, haha! Chapeau voor iedereen die er plezier aan beleeft.
vrijdag 18 april 2025 om 14:38
Ik voel precies wat je bedoelt. Laat mij ook maar dat draaiboek in elkaar zetten.pina schreef: ↑18-04-2025 14:17Blijf je alsnog met de shit-onderdelen van het aanjagen, mailinglijsten met achterhaalde e-mailadressen, functiewisselingen, content die geleverd moet worden en weet ik wat voor gedoe. Het draaiboek is nog het minste, het is de uitvoering die verschrikkelijk is. Ik maak liever het draaiboek, eerlijk gezegd.
Als je de uitvoering niet leuk vindt, dan is en blijft het niks.
Ja, mijn haat voor events is groot, haha! Chapeau voor iedereen die er plezier aan beleeft.
vrijdag 18 april 2025 om 14:47
Dit. We hadden een paar mensen in dienst die er heel goed in waren. Maar daar werd altijd heel laatdunkend over gedaan.pina schreef: ↑18-04-2025 14:14Nou het kutte aan evenementen is dat het in sommige sectoren heel vaak als iets naast een andere functie erbij wordt gedaan.
Dan wordt gezegd dat het niet de hoofdmoot is (en dat denkt men ook oprecht, zo van: dat jaarlijkse ding is toch alleen maar in juni), maar de wordt het dan geleidelijk aan wel zolang er niet iemand de titel van evenementencoordinator krijgt. In de ogen van vele organisaties is het vaak geen volwaardige baan, maar iets dat gewoon zo nu en dan moet gebeuren. Dat al je tijd eraan op gaat zien ze niet.
Feit is dat je met een groot evenement elke week van het jaar wel iets moet met de voorbereiding.
Plus het afbreukrisico is heel groot. Pietje verwacht dit, Jantje dat. Er is altijd wel iets wat 'er niet eens was' of een klein detail wat een Gerda dan essentieel vindt voor de organisatie
'het is toch normaal om om half 3 mensen iets te eten aan te bieden?'
'heel raar dat er alleen maar zwarte pennen waren',
'je hoort toch fruit aan te bieden ' etc. Moet je ook weer wat mee, kost ook weer energie en tijd.
En to heeft ook nog eens nul budget, dat is helemaal tijdrovend.
Als je het leuk vindt is het prima, leuk extraatje, maar to vindt het dus niet leuk.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
vrijdag 18 april 2025 om 16:29
Ja, het is echt iets waar iedereen, niet gehinderd door enige kennis, wat van vindt.
Of zijn ze net bij een seminar van een concurrent geweest en daar was dit en dat geweldig, maar dat men daar bereid was flink te lappen voor die topsprekers, het entertainment en de catering, dat wordt even vergeten.
Of zijn ze net bij een seminar van een concurrent geweest en daar was dit en dat geweldig, maar dat men daar bereid was flink te lappen voor die topsprekers, het entertainment en de catering, dat wordt even vergeten.
vrijdag 18 april 2025 om 16:48
Er stond waarschijnlijk eerst wat anders dat inmiddels gecorrigeerd is.
Oh, zie nu username pas

vrijdag 18 april 2025 om 18:47
Het is ook gewoon een heel ander soort werk dan waarvoor TO primair is aangenomen. Wij hebben (grote organisatie) wel iemand die verantwoordelijk is voor evenementen, maar die tuigt ook altijd een hele projectgroep op voor grote dingen. Het is echt niet te doen om overal voor verantwoordelijk te zijn in je eentje. Gelukkig hebben we ook een min of meer vast clubje dat dat leuk vindt, maar daar moet je dan geluk mee hebben.pina schreef: ↑18-04-2025 14:14Nou het kutte aan evenementen is dat het in sommige sectoren heel vaak als iets naast een andere functie erbij wordt gedaan.
vrijdag 18 april 2025 om 19:12
vrijdag 18 april 2025 om 19:36
Ik vind het ook de hel. Dat constant leuren bij anderen en zorgen dat ze dingen doen. En vooral dat constant beschikbaar zijn om de rotzooi op te lossen als de dag eenmaal daar is. Ik word er gewoon echt niet blij van. Sterker nog, het zuigt alle energie uit me. Als jij dat ook hebt, dan zou ik niet verder gaan met deze functie.
Ik heb het idee dat je het gewoon echt niet wil en ook geen kans wil geven. Nu je nog in je proeftijd zit, zou ik daarom het gesprek aan gaan met leidinggevende en eerlijk zijn. Misschien is een oplossing mogelijk, maar anders is het misschien niet de baan voor jou. Maar aan jezelf voorbij lopen heb je ook niks.
vrijdag 18 april 2025 om 21:26
Dat vind ik ook nog een dingetje. Het is zo anders dan mijn andere taken. Ik kan die schakeling niet zo goed maken.KamilleT schreef: ↑18-04-2025 18:47Het is ook gewoon een heel ander soort werk dan waarvoor TO primair is aangenomen. Wij hebben (grote organisatie) wel iemand die verantwoordelijk is voor evenementen, maar die tuigt ook altijd een hele projectgroep op voor grote dingen. Het is echt niet te doen om overal voor verantwoordelijk te zijn in je eentje. Gelukkig hebben we ook een min of meer vast clubje dat dat leuk vindt, maar daar moet je dan geluk mee hebben.
Maar dat aparte clubje die dat leuk vindt moeten ze bij ons ook maar eens gaan vormen.
vrijdag 18 april 2025 om 21:28
Zoals jij het beschrijft voel ik het precies zo. Ik ga nog proberen of ik het kan afschuiven maar anders ben ik toch bang dat ik een andere baan ga zoeken.Nadinexxx schreef: ↑18-04-2025 19:36Ik vind het ook de hel. Dat constant leuren bij anderen en zorgen dat ze dingen doen. En vooral dat constant beschikbaar zijn om de rotzooi op te lossen als de dag eenmaal daar is. Ik word er gewoon echt niet blij van. Sterker nog, het zuigt alle energie uit me. Als jij dat ook hebt, dan zou ik niet verder gaan met deze functie.
Ik heb het idee dat je het gewoon echt niet wil en ook geen kans wil geven. Nu je nog in je proeftijd zit, zou ik daarom het gesprek aan gaan met leidinggevende en eerlijk zijn. Misschien is een oplossing mogelijk, maar anders is het misschien niet de baan voor jou. Maar aan jezelf voorbij lopen heb je ook niks.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in