Werk & Studie alle pijlers

Ik doe alles fout

23-06-2021 10:47 225 berichten
Sinds 3 maanden werk ik bij een bedrijf. Maar ik kan niks goed doen. Ik wil sowieso een andere baan zoeken omdat het totaal al niet botert tussen mij en de manager. Zo mogen wij niet thuiswerken, al hele coronaperiode lang niet (kantoorwerk..). En ik doe alles fout. Het wordt steeds erger. Ik word er onzekerder van en met elk dingetje dat ik fout doe, worden ze nóg bozer. Ik weet niet wat ik moet doen. Gister heb ik me ziekgemeld en vandaag ben ik vrij. Deels omdat ik me écht niet goed voelde maar ook zeker omdat ik even de rust wilde opzoeken, niet steeds de stress van werk. Toen moest ik nog iets opsturen waar ik die dag mee aan de slag zou gaan. Maar ik had het nog niet af (omdat ik er dus die dag mee aan de slag zou gaan). Was niet erg, ik moest het maar opsturen en zij zouden het op kantoor verder oppakken. Dus ik opgestuurd, en krijg vervolgens direct via de app boze berichtjes dat het niet goed is, waar het nou weer is misgegaan, etc etc. Nou ik weet wel waar het steeds misgaat. De communicatie. Ik krijg vrijwel geen informatie over de opdracht dus had tijdje terug een heel briefing template gemaakt die zij moeten invullen als ik een opdracht aanneem. Zodat ik exact weet wat ik moet doen. Toen ik hiermee aankwam waren ze enthousiast, maar vervolgens hebben ze hier nog geen een keer gebruik van gemaakt. En de schuld wordt nu steeds 100% op mij afgeschoven als ik dingen verkeerd oppak. Ik weet niet wat te doen, ben er klaar mee maar voel ook grote onrecht. Ik durf bijna niet meer te werken omdat ik, voor mijn gevoel, niks meer goed kán doen.
:hug:
Het is duidelijk geen match en hier ga je aan onderdoor.
Ik zou me tijdelijk ziek melden, op zoek gaan naar een nieuwe werkgever en als dat rond is, een vaststellingsovereenkomst zien te regelen met de huidige werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee, zo'n briefing template! Ik ga duimen dat je snel een andere baan vindt. Of tijdelijk meer uren werken bij die andere baan als je die nog hebt.
Ik heb dit ook wel eens gehad.
Ik werd zo onzeker van de fouten die ik maakte dat ik er steeds meer ging maken.

Jullie zijn geen match, goed dat je op zoek gaat naar een andere baan waar je je beter kan ontwikkelen en kan laten zien wat je waard bent.
Alle reacties Link kopieren
Schiet eens uit je panty tegen haar. Ze is je aan het treiteren. Dit is geen feedback. Dit is niet jouw schuld.

Dus kruip in de huid van je innerlijke leeuw en brul het van je af. :steam:
Alle reacties Link kopieren
Maak dat je er weg komt. Dat komt niet meer goed. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Deden collega en ik precies hetzelfde dan deed ik het fout, die ander niet. Ik ging van de zenuwen steeds meer fout doen, Getallen omdraaien zodat ik 67 schreef als het 76 moest zijn, dingen laten vallen. Zelfs een lekkende balpen werd me kwalijk genomen. Toen ben ik naar een andere afdeling gegaan. Wat een rust 76 bleef 76, en toen ik een keer een stomme fout maakte wat het bedrijf ruim 1000 euro kostte zei de baas alleen maar: "Als je er maar van leert" (ik had de halve morgen in de zenuwen gezeten omdat ik het moest vertellen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een lieve reacties, doet me echt goed! :heart:
Ik denk dat ik inderdaad de rest van de week thuis ga blijven, ik durf ook bijna niet meer terug. Bang voor alles wat er over me heen gaat komen. Na het weekend kijk ik even verder. Maandag kom ik misschien wel weer maar dan vraag ik wel gelijk gesprek aan. Maar volgens mijn contract heb ik een maand uitwerktijd. Dat geldt voor zowel ontslag door werkgever als wanneer ik zelf ontslag aanvraag. Hoe zit dat dan als het van beide kanten echt niet meer werkt?
hagelslagjes schreef:
23-06-2021 10:54
Wat een goed idee, zo'n briefing template! Ik ga duimen dat je snel een andere baan vindt. Of tijdelijk meer uren werken bij die andere baan als je die nog hebt.
Dankjewel, heel erg lief :heart: Ik heb inderdaad nog een andere baan waar ik heel blij mee ben. Dat werk voer ik thuis uit en heb ik een 0-uren contract. Werk er nu naast het andere werk 6 uur per week maar kan vast wel meer in overleg. Dat ga ik dus zeker overleggen. Ondertussen ga ik ook verder solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt natuurlijk niet meer goed, klinkt echt stom.

Zo gauw mogelijk weg daar. En tot die tijd kun je mooi een beetje oefenen met verschillende aanpakken van dit soort lastpakken, want helaas kun je die overal treffen.

Stel je voor dat jij een opdracht niet meer zou aannemen als jouw briefing template, waar iedereen superenthousiast over was, niet is ingevuld? Dus er komt een opdracht, en dan zeg jij: heb je die briefing ook ingevuld? Nee? Zou je dat even willen doen, want dat voorkomt misverstanden. Wat gebeurt er dan?

Stel je voor dat jij bij dit soort gemekker over hoe kan het nou toch allemaal weer zo mis gaan, zegt: de briefing was volkomen onduidelijk, er is weinig naar mij gecommuniceerd over de opdracht, dus ik heb er met de beste wil wat van proberen te maken maar ik ben natuurlijk geen helderziende. Wat gebeurt er dan?

Wat als je de slechte samenwerking en feedback benoemt? Als je zegt: met deze feedback kan ik niet zoveel en bovendien raak ik er aardig gestresst van, kunnen we dit anders gaan doen?

Gewoon deze malloten als proefkonijn gebruiken, als je dat op kunt brengen. En als een GEK je LinkedIn oppoetsen en solliciteren, want je zit hier niet op je plek.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor. Ik heb ook een (weg) pestende leidinggevende gehad. Die ging op mijn deeltijddag door al mijn werk heen, en als ze geen fout kon vinden, kreeg ik een mailtje ‘je zonnescherm stond nog uit, wil je hierop letten.’ Op een gegeven moment een gesprek waarin ze zei dat mijn contract (voor 2 jaar) niet verlengd zou worden. Dat zou nog 9 maanden lopen dus ik zei dat ik nergens heen ging, maar gewoon het contract zou uitwerken. Toen werd ze helemaal vals. Omdat ik het moeilijk trok heb ik me ziek gemeld. Op dag twee van mijn ziekmelding belde ze met de mededeling dat ze mijn kamer had ingenomen, en mijn werkplek had verhuisd naar een hoekje op de administratie. Ik ben er nooit meer geweest en gelukkig had ik heel snel een andere baan. Het heeft wel een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen opgeleverd.
Met die ervaring zeg ik: ga er hard in. Vraag een gesprek aan en probeer duidelijk te krijgen waar voor haar het probleem ligt en/of waarom zij dat formulier niet gebruiken. Je merkt vanzelf welke kant het op gaat, en dan kun je vanzelf evt juridische hulp inschakelen.
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:19
Wat een lieve reacties, doet me echt goed! :heart:
Ik denk dat ik inderdaad de rest van de week thuis ga blijven, ik durf ook bijna niet meer terug. Bang voor alles wat er over me heen gaat komen. Na het weekend kijk ik even verder. Maandag kom ik misschien wel weer maar dan vraag ik wel gelijk gesprek aan. Maar volgens mijn contract heb ik een maand uitwerktijd. Dat geldt voor zowel ontslag door werkgever als wanneer ik zelf ontslag aanvraag. Hoe zit dat dan als het van beide kanten echt niet meer werkt?
Die uitwerktijd neem je gewoon mee in het vaststellingsverzoek als tijd waarin je wel betaald krijgt en niet hoeft te werken.
Joh, dit is een treiterwerkgever, die maakt je alleen maar onzeker en kapot en die wil je kennelijk ook wegpesten. Kan, maar kost geld. En bij voorkeur kost hen dat geld op het moment dat jij stiekem al weet dat je een andere baan hebt. Zijn ze nu helemaal gek geworden.
En niet maandag al een gesprek aanvragen hoor, gewoon eerst een tijdje ziek zijn en om je heen kijken en pas een gesprek als je weet dat je weg kunt. Ik beloof je dat je bij deze baan NIKS meer goed kunt doen, ze hebben het daar op je gemunt, en de enige manier waarop je hier zonder heel veel schade aan je zelfvertrouwen uitkomt is door er zo snel mogelijk weg te gaan en in de tussentijd zo min mogelijk te komen.
hoe jij reageert heb jij zelf in de hand
is zij echt zo boos of ben jij zo gevoelig
hoe ga je om met als je iets fout doet
hoe gaan anderen er mee om
ludwina schreef:
23-06-2021 11:31
Die uitwerktijd neem je gewoon mee in het vaststellingsverzoek als tijd waarin je wel betaald krijgt en niet hoeft te werken.
Joh, dit is een treiterwerkgever, die maakt je alleen maar onzeker en kapot en die wil je kennelijk ook wegpesten. Kan, maar kost geld. En bij voorkeur kost hen dat geld op het moment dat jij stiekem al weet dat je een andere baan hebt. Zijn ze nu helemaal gek geworden.
En niet maandag al een gesprek aanvragen hoor, gewoon eerst een tijdje ziek zijn en om je heen kijken en pas een gesprek als je weet dat je weg kunt. Ik beloof je dat je bij deze baan NIKS meer goed kunt doen, ze hebben het daar op je gemunt, en de enige manier waarop je hier zonder heel veel schade aan je zelfvertrouwen uitkomt is door er zo snel mogelijk weg te gaan en in de tussentijd zo min mogelijk te komen.
Ahhh oke dus voorlopig ziekmelden. Krijg ik daar geen problemen mee als ik me langere tijd ziekmeld maar niet ziek ben?
ludwina schreef:
23-06-2021 11:31

En niet maandag al een gesprek aanvragen hoor, gewoon eerst een tijdje ziek zijn en om je heen kijken en pas een gesprek als je weet dat je weg kunt. Ik beloof je dat je bij deze baan NIKS meer goed kunt doen, ze hebben het daar op je gemunt, en de enige manier waarop je hier zonder heel veel schade aan je zelfvertrouwen uitkomt is door er zo snel mogelijk weg te gaan en in de tussentijd zo min mogelijk te komen.
Wat een rare tip.

TO is niet ziek, maar heeft een vervelende werksituatie.

Ik vind het juist heel volwassen dat to maandag gelijk een gesprek wil.

.
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:47
Ahhh oke dus voorlopig ziekmelden. Krijg ik daar geen problemen mee als ik me langere tijd ziekmeld maar niet ziek ben?
ja , je bent niet ziek
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:47
Ahhh oke dus voorlopig ziekmelden. Krijg ik daar geen problemen mee als ik me langere tijd ziekmeld maar niet ziek ben?
ja , je bent niet ziek
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
23-06-2021 11:50
Wat een rare tip.

TO is niet ziek, maar heeft een vervelende werksituatie.

Ik vind het juist heel volwassen dat to maandag gelijk een gesprek wil.

.
Adviezen heb ik niet maar het lijkt me wel het beste dat To kiest wat voor haar situatie het beste is. Ze hoeft niet de moraalridder uit te hangen in een voor haar onveilige werkomgeving.
clivia52 schreef:
23-06-2021 11:46
hoe jij reageert heb jij zelf in de hand
is zij echt zo boos of ben jij zo gevoelig
hoe ga je om met als je iets fout doet
hoe gaan anderen er mee om
Ze zegt letterlijk dat ze echt boos is.
Reficul schreef:
23-06-2021 11:52
Adviezen heb ik niet maar het lijkt me wel het beste dat To kiest wat voor haar situatie het beste is. Ze hoeft niet de moraalridder uit te hangen in een voor haar onveilige werkomgeving.
Dan stopt ze maandag op staande voet als ze er met een volwassen gesprek niet uit komt.

Ziek melden als je niet ziek bent vind ik ook raar.
Felidaes schreef:
23-06-2021 11:54
Dan stopt ze maandag op staande voet als ze er met een volwassen gesprek niet uit komt.

Ziek melden als je niet ziek bent vind ik ook raar.
Dus dan ben ik de dupe? Wil natuurlijk nog wel minimaal een maand uitbetaald worden. Komen ze anders makkelijk mee weg als ik per direct stop.
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:55
Dus dan ben ik de dupe? Wil natuurlijk nog wel minimaal een maand uitbetaald worden. Komen ze anders makkelijk mee weg als ik per direct stop.
zo dan
clivia52 schreef:
23-06-2021 11:58
zo dan
Ja dat staat ook in het contract, maand uitwerktijd.
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:55
Dus dan ben ik de dupe? Wil natuurlijk nog wel minimaal een maand uitbetaald worden. Komen ze anders makkelijk mee weg als ik per direct stop.
Maar stel nou dat je alles 'fout' doet.

Zij zijn toch ook de dupe dat ze iemand hebben gevonden die ze hebben moeten inwerken en die om wat voor reden dan ook het werk niet goed oppikt?

Deze reactie, ook al begrijp ik hem maar al te goed, is eenzijdig.

Je hebt recht op een maand extra uitbetaling als je werk levert, niet door thuis te zitten.

Ik zit echt aan jouw kant, geloof mij. Ik geloof dat ze onredelijk doen en op alle slakken zout leggen. Maar soms kom je erachter dat het je vak niet is, of je plek niet. Waarom heb je dan recht op die extra maand. Wat is belangrijker? Je mentale gemoedsrust of geld?

Tips als je ziekmelden en vinden dat je recht hebt op geld als je het werk ervoor niet doet vind ik altijd gek.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 23-06-2021 12:01
13.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moet je niet gek laten maken. Ik ben ook in zo een situatie geweest. Op een gegeven moment hoorde ik dat ik misschien beter bij de ah kon solliciteren. Ik ben hoog opgeleid, naar ik kon maar beter kassiere worden omdat ik alles fout deed. En dat was niet ergste.
Toen kregen we een nieuwe leidinggevende en ze zag mijn waarde. In drie jaar tijd ben ik twee functieschalen opgeklommen en gaal ik de beste resultaten.
Ik had geluk dat de giftige mensen weg moesten.

Ga weg van die plek. Er is niemand fie alles fout doet.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Muurbloempje115 schreef:
23-06-2021 11:59
Ja dat staat ook in het contract, maand uitwerktijd.
dus doe je dat en meld je niet ziek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven