Ik ga het doen
donderdag 7 augustus 2014 om 21:45
Een tijdje terug opende ik een topic over mezelf omscholen. Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en direct ook maar 20 open sollicitaties verstuurd (en direct al een 'halve' toezegging op een stageplaats, alleen niet betaald).
Ik ben de 30 gepasseerd en vind het eigelijk best spannend. Ik ga weer voor 2 jaar de schoolbanken in als alles goed gaat, mijn kinderen ga ik minder zien, maar ze krijgen er hopelijk een leukere moeder voor terug.
Huis stond te koop, dat zetten we even stop omdat ik nu even niet zit te wachten op bezichtigingen en een verhuizing.
Maar wat heb ik er zin in! Hopelijk durft iemand het met me aan ondanks mijn leeftijd en kan ik mijn baan opzeggen.
Ik ben de 30 gepasseerd en vind het eigelijk best spannend. Ik ga weer voor 2 jaar de schoolbanken in als alles goed gaat, mijn kinderen ga ik minder zien, maar ze krijgen er hopelijk een leukere moeder voor terug.
Huis stond te koop, dat zetten we even stop omdat ik nu even niet zit te wachten op bezichtigingen en een verhuizing.
Maar wat heb ik er zin in! Hopelijk durft iemand het met me aan ondanks mijn leeftijd en kan ik mijn baan opzeggen.
donderdag 7 augustus 2014 om 21:52
Wat knap van je! Mijn vriend is 30 en is vorig jaar begonnen met een nieuwe voltijd opleiding. Ik was in t begin een beetje huiverig ivm zijn leeftijd maar hij heeft ook al een paar stages aangeboden gekregen en mensen hebben er bewondering voor dat je zo'n stap durft te maken.
Met je motivatie zit t wel goed lees ik, veel plezier en geniet weer van je schoolvakanties
Met je motivatie zit t wel goed lees ik, veel plezier en geniet weer van je schoolvakanties
donderdag 7 augustus 2014 om 21:55
quote:renate73 schreef op 07 augustus 2014 @ 21:47:
Stoer hoor, welke opleiding wil je gaan doen?
In sector zorg en welzijn. Specifieke opleiding laat ik liever even in het midden ivm herkenbaarheid.
Ik heb ooit twee jaar pedagogiek gestudeerd, dat zal vast goed van pas komen denk ik. Wellicht nog wat vrijstellingen.
Stoer hoor, welke opleiding wil je gaan doen?
In sector zorg en welzijn. Specifieke opleiding laat ik liever even in het midden ivm herkenbaarheid.
Ik heb ooit twee jaar pedagogiek gestudeerd, dat zal vast goed van pas komen denk ik. Wellicht nog wat vrijstellingen.
donderdag 7 augustus 2014 om 21:57
donderdag 7 augustus 2014 om 21:59
Wat goed rianne! Ik ben vorig jaar maart begonnen met werken in een heel ander vakgebied, kan er nu al heel behoorlijk van rondkomen en start in september ook met een opleiding. Ik red het zo ook maar ik vind dat ik basis mis en ik vind een papiertje wel een fijn idee. En ik ben ontzettend blij met mijn beslissing, ik krijg zoveel meer energie van dit werk en alles loopt zoveel soepeler!
En inderdaad, wat boerderijgeit ook zegt, ik was eigenlijk een beetje bang dat men mij voor gek zou verklaren, maar mensen vinden het juist stoer en dapper, dat is ook leuk.
En inderdaad, wat boerderijgeit ook zegt, ik was eigenlijk een beetje bang dat men mij voor gek zou verklaren, maar mensen vinden het juist stoer en dapper, dat is ook leuk.
donderdag 7 augustus 2014 om 22:05
Oh, dat herken ik hoor Moosey.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf voorheen nogal van de 12 ambachten, 13 ongelukken was.
VWO diploma, 2 studies niet afgemaakt, tig baantjes gehad die het net niet waren en uiteindelijk ergens ingerold waar mijn hart toch niet lag. Kinderen gekregen en vastgeroest voor mijn gevoel.
Niet echt een hoogvlieger, dus het is ook een beetje een egodingetje om toch eens iets af te maken. Maar wel erg bang voor reacties nu (in het kader van: zou je dat nou wel doen?).
Nu moet ik zeggen dat ik zelf voorheen nogal van de 12 ambachten, 13 ongelukken was.
VWO diploma, 2 studies niet afgemaakt, tig baantjes gehad die het net niet waren en uiteindelijk ergens ingerold waar mijn hart toch niet lag. Kinderen gekregen en vastgeroest voor mijn gevoel.
Niet echt een hoogvlieger, dus het is ook een beetje een egodingetje om toch eens iets af te maken. Maar wel erg bang voor reacties nu (in het kader van: zou je dat nou wel doen?).
donderdag 7 augustus 2014 om 22:08
Als je bedenkt dat je met dit kabinet tot je 67e moet werken dan kan je beter iets doen waar je hart ligt toch?
Daarnaast zou ik die opmerking "zou je t nou wel doen" lekker naast je neerleggen, zolang jij en je man erachter staan is dat voldoende. Daarnaast leer je je kinderen dat het nooit te laat is om iets te gaan doen wat je leuk vind of dat je ge oud bent om te leren.
Daarnaast zou ik die opmerking "zou je t nou wel doen" lekker naast je neerleggen, zolang jij en je man erachter staan is dat voldoende. Daarnaast leer je je kinderen dat het nooit te laat is om iets te gaan doen wat je leuk vind of dat je ge oud bent om te leren.
donderdag 7 augustus 2014 om 22:18
donderdag 7 augustus 2014 om 22:23
Haha, daar hoop ik ook op, Elein. Ik ben hoogbegaafd, dus qua leren was ik op de middelbare school een lui varken. Nooit discipline hoeven opbrengen die ik hard kon gebruiken op de uni.
Hopelijk kan ik profiteren van de regelmaat van mijn gezapige leventje als moeder. Lang meuren in mijn nest is er niet meer bij.
Hopelijk kan ik profiteren van de regelmaat van mijn gezapige leventje als moeder. Lang meuren in mijn nest is er niet meer bij.
donderdag 7 augustus 2014 om 22:29
donderdag 7 augustus 2014 om 22:46
quote:calvijn1 schreef op 07 augustus 2014 @ 22:40:
Ga jij je baan opzeggen? Dapper!
Is het niet te combineren met een baan er naast?
Ik ga een leer-werk traject in (hopelijk), met baan is niet te doen. Ik word geacht 4 dagen in de week op stage te zijn. Ik heb twee kinderen, die zou ik nooit meer zien als ik naast die 4 dagen en de studie ook nog eens zou werken.
Bovendien is het niet nodig als ik een leuke stagevergoeding krijg.
Ga jij je baan opzeggen? Dapper!
Is het niet te combineren met een baan er naast?
Ik ga een leer-werk traject in (hopelijk), met baan is niet te doen. Ik word geacht 4 dagen in de week op stage te zijn. Ik heb twee kinderen, die zou ik nooit meer zien als ik naast die 4 dagen en de studie ook nog eens zou werken.
Bovendien is het niet nodig als ik een leuke stagevergoeding krijg.
donderdag 7 augustus 2014 om 23:16
Wat goed, en wat stoer dat je je baan opgezegd hebt wilt gaan opzeggen als je iets anders hebt! Eh dat moet je nog doen...
Ik ga ook weer studeren en ik vind het super spannend. Ik 'kom van de MAVO' en ga aan mijn master (HBO) beginnen.... Ik combineer mijn studie met 3 dagen werken (in het voortgezet onderwijs) en ga mijn eerstegraads bevoegdheid halen... Dat is de bedoeling, want ik ben reuze onzeker over mijn kunnen.. Lesgeven lukt wel, maar eh wetenschappelijk?
Ik ga ook weer studeren en ik vind het super spannend. Ik 'kom van de MAVO' en ga aan mijn master (HBO) beginnen.... Ik combineer mijn studie met 3 dagen werken (in het voortgezet onderwijs) en ga mijn eerstegraads bevoegdheid halen... Dat is de bedoeling, want ik ben reuze onzeker over mijn kunnen.. Lesgeven lukt wel, maar eh wetenschappelijk?
donderdag 7 augustus 2014 om 23:25
quote:riannerianne schreef op 07 augustus 2014 @ 22:46:
[...]
Bovendien is het niet nodig als ik een leuke stagevergoeding krijg.Super!
[...]
Bovendien is het niet nodig als ik een leuke stagevergoeding krijg.Super!
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 7 augustus 2014 om 23:30
Wat goed van je. En dat er ook al gelijk werk voor je is !
Ik heb nog koud water vrees, maar wil ook graag iets compleet anders doen. Ik ben alleen bang dat ik helemaal terug moet naar havo om deelcertificatie voor de exacte vakken te halen. Ik wil iets met natuur en techniek.
Ik wens je heel veel succes.
Ik heb nog koud water vrees, maar wil ook graag iets compleet anders doen. Ik ben alleen bang dat ik helemaal terug moet naar havo om deelcertificatie voor de exacte vakken te halen. Ik wil iets met natuur en techniek.
Ik wens je heel veel succes.