Werk & Studie alle pijlers

Ik weet het even niet meer.

03-07-2018 07:38 141 berichten
Hallo allemaal,

Ik zit met wat werk/geld dilemma's en hoop op wat advies. Momenteel ben ik al bijna 3 jaar part-time werkzaam voor een uitzendbureau. Ik doe dat werk meestal met veel plezier. Ik vind de afwisseling van bedrijven fijn, en ik ben gek op de vrijheid die ik ermee heb. Dat ik zelf mag aangeven welke dagen ik wel en niet werk.
Helaas zit ik al een aantal maanden behoorlijk vast in een hardnekkige depressie waardoor ik drie dagen per week al amper trek. Ik heb letterlijk nergens energie voor en de kleinste dingen irriteren me.
Ik moet mezelf echt naar mijn werk slepen zeg maar.

Doordat ik bewust wat minder werk om mezelf toch een beetje te sparen krijg ik soms maar amper 18 uur per week bij elkaar gesprokkeld. En terwijl mijn rekeningen stijgen ( eigen risico betalen van de kaakchirurg, straks 600 euro betalen aan de paradontoloog, gemeentebelastingen etc ) blijft mijn inkomen maar hangen rond de 800-900 per maand.
Ik red het telkens maar net, maar moet helaas vaak aan mijn spaarrekening komen ( waar ook nog amper wat op staat ).
Eigenlijk moet ik gewoon fulltime gaan werken om alles te kunnen betalen maar dat zie ik gewoon in mijn huidige staat echt niet zitten, ik ben al uitgeput van drie dagen.
Ik word binnenkort trouwens ook getest op autisme en krijg dus sowieso wel hulp van een psycholoog voor mijn depressie ( ook als ik geen autisme blijk te hebben ).

Nu heb ik een vaste locatie waar ik al heel lang kom die een vacature open hebben staan voor 20 uur. Ook niet veel, maar ik vind dat wel een fijne plek. Het stressniveau ligt daar niet te hoog en het is wel een vast inkomen elke maand.
Maar daar moet ik wel 5 dagen voor werken. 5x4 uur, al is het misschien nog mogelijk om 4x5 te doen. Dat moet ik nog overleggen met de manager tijdens mijn gesprek volgende week ( ik heb gesolliciteerd en mag op gesprek komen ).

Nu ben ik toch wat huiverig om dat aan te nemen. Volgende week werk ik bijvoorbeeld drie lange dagen en kom ik zo op 24 uur. De zomervakantie begint en dan heb ik altijd veel werk. Ik zou liever drie lange dagen werken dan vijf korte.
De voordelen van die locatie zijn er zeker, maar ik zie ook de nadelen. Ik ben gewoon wat huiverig om een vaste plek te nemen omdat ik beter weet dan wie dan ook hoeveel gezeik er intern is bij bijna alle bedrijven waar ik kom. Als uitzendkracht blijf ik daar altijd fijn buiten, maar als je er permanent staat kan dat dus niet meer.

Een collega van mij zei trouwens dat ik recht heb op aanvullende bijstand, kan dat kloppen? Ik wil mijn hand absoluut niet ophouden en heb dat ook nooit gedaan maar de situatie word wel nijpend momenteel en ik krijg het echt benauwd van het weinig geld hebben.
Ik probeer echt zo zuinig mogelijk te leven, doe geen rare aankopen, ga vaak naar de Aldi en dergelijke, maar het helpt gewoon niet. Ik heb gewoon veel pech gehad dit jaar, met mijn gebit ook. Dat heeft al een godsvermogen gekost, wat ook mijn eigen schuld natuurlijk, maar ja.

Ik zit gewoon echt even vast, vol met twijfels over wat ik nou moet doen en zie het echt even niet meer zitten. Ik ben gewoon zo moe. Ik heb op zich een goed vangnet, een lieve familie maar verder ben ik altijd alleen. Ik heb geen sociale contacten of vrienden. Ik vind dat moeilijk.

Ik weet het gewoon echt even niet meer.
Lastige situatie waar jij in zit.
Dit springt er voor mij uit:

“Mijn maandelijkse vaste lasten stijgen zoveel de komende tijd dat ik gewoon meer moet verdienen.”

Is er iets wat je daar aan zou kunnen veranderen?

De structuur van een vaste baan lijkt je daarnaast ook te benauwen. Het afwisselende van uitzendwerk en het gebrek aan eindverantwoordelijkheid lijkt voor jou prettig te zijn. Hebben ze jou gevraagd voor deze vacature of heb je zelf gesolliciteerd?
Alle reacties Link kopieren
Het beste zou zijn als je je laat behandelen voor je depressie en vermoedelijke ASS en leert hoe je moet omgaan met prikkels en geluiden.

Niet weten waar je werkt en welke uren, draagt ook alleen maar bij aan je stressniveau.

Daarnaast ook laten bepalen of je 100% arbeidsgeschikt bent of niet, of dat je tijdelijk gedeeltelijk arbeidsgeschikt bent. Dan kom je wellicht in aanmerking voor een aanvullende uitkering.

Je kan niet blijven leven van het inkomen dat je nu hebt, want je moet je spaargeld telkens aanspreken. Kijk naar de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
03-07-2018 08:58
Gezien mijn vermoeden naar Autisme/ADD is vastigheid zeker een voordeel. Dat ben ik met je eens.
En toch red ik me prima met de wisseling van bedrijven ( vooral ook omdat ik bijna altijd op dezelfde locaties sta en dus overal de weg ken ).
Ik ben hier nu echt wel aan gewend en bijna elk bedrijf is ook echt blij als ik weer binnen kom stappen omdat ik naar hun zeggen wel een van de betere uitzendkrachten ben. Ik heb een goede pokerface ( er is nooit iemand die aan mij ziet dat ik depressief ben ) en ben erg klantvriendelijk. Maar als ik in de bus naar huis zit of op de fiets ben ik helemaal leeg.
Ik vind het gewoon lastig, ik wil geen baan erbij. Mocht er nu iets langs komen voor 24 uur in drie dagen zou ik dat wel overwegen. Helaas is cateringwerk bijna altijd voor 5 dagen.

Iets anders dat me tegenhoudt is dat een van mijn beste ''vrienden'' op werk bij een andere locatie werkt. Als ik een dag met hem gewerkt heb hou ik veel energie over en ik merk dat ik emotioneel echt opknap van een dag bij hem zijn. We kunnen goed praten en zijn vrolijkheid fleurt me altijd weer op tijdens de donkere dagen van mijn depressie. Als ik mijn uitzendwerk dus opzeg zie ik hem ook niet meer wekelijks.
je bent heel tegenstrijdig in wat je zegt (denk dat zelf eens door):
je zegt het prima te redden zo, maar in alles klinkt door, dat je het alstig hebt
Je zegt dat vastigheid goed voor je is, maar zodra iemand oppert vastigheid te gaan zoeken, houd je de boot af
Je zit erg in de verdediging en werpt bij alles wat mensen opperen vooral argumenten op, om je situatie niet te veranderen.
"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg"
al je je situatie wil veranderen, zul je bereid moeten zijn je dagelijkse praktijk te veranderen
Ehm... ik zou het niet doen, solliciteren.
- Je wilt het samenwerken met je beste vriend niet missen,
- Je gaat er financieel niet op vooruit.

Het is niet de tijd om iets nieuws te beginnen. Je bent moe, je bent depressief, en je begint al aan therapie, wat ook veel energie kost. Dan kan iedereen wel honderd keer zeggen dat structuur goed voor je is, maar misschien is de structuur van het uitzendwerk wel veel beter voor je.

Uit het hele topic blijkt dat je eigenlijk niet wilt solliciteren, en dat het bovendien niet eens een oplossing is voor je grootste probleem: te weinig geld. Ik zou een topic op Geld en recht openen: "te weinig geld maar geen energie om meer te werken."
Wie weet heeft daar iemand de gouden tip, om te besparen of aan te vullen of je energie te sparen.
Volgens mij kun je met dat salaris kwijtschelding gemeentelijke belastingen aan vragen.

Heb je al gedacht aan ziek melden? Ben je nu wel onder behandeling voor depressie?
strikjemetstippels schreef:
03-07-2018 10:07
Volgens mij kun je met dat salaris kwijtschelding gemeentelijke belastingen aan vragen.
Ja, als je niet te veel spaargeld hebt in elk geval wel: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... elastingen

En misschien staat hier nog iets bij om je zorgkosten omlaag te krijgen:
https://www.zorgwijzer.nl/faq/laag-inkomen
Zo ik ben er weer. Doodmoe wederom. Blij dat ik morgen niet hoef.

@Laverne, tja door een aantal pech gevallen ( eigen risico moeten betalen in termijnen van 60 euro per maand, tandartskosten, huurtoeslag terug betalen in termijnen van 20 euro per maand, 25 voor gemeentebelastingen ) gaat het al erg hard met de inkomsten.
Ik probeer zo goed mogelijk lijstjes bij te houden wat ik uitgeef maar deze vaste kosten komen er dus nog bij. Bijna honderd euro meer dan normaal dus, plus nog de kosten voor de paradontoloog ( 600 euro die ik van mijn moeder ga lenen en ook in termijnen terug ga betalen ). Ik moet ook minder uitgeven aan boodschappen, daar geef ik wekelijks teveel aan uit. Nou ik was toevallig op die locatie en hoorde dus via via over die vacature, die manager had er wel oren naar als ik zou komen, dus vandaar dat ik gesolliciteerd heb ( informeel trouwens ). Het was een gezamenlijke beslissing dus.

Ik had in Maart een tripje naar Napels geboekt, denkende dat het wel kon van mijn vakantiegeld maar ik heb net mijn hotel geannuleerd ( 180 euro terug gehad ) en besloten niet te gaan. Het zit er gewoon niet in. Die kosten voor de vlucht zijn dan jammer.
Maar zou in totaal toch weer 500 euro worden in September dat ik niet heb. Dus ja vind het enorm balen maar het zou nu gewoon niet verstandig zijn. .
Ik sta nog op de wachtlijst voor het autisme centrum en dat zal nog wel een paar maanden duren.

@strikje: Me ziek melden wil ik niet, daar verdien ik trouwens ook niks aan. Krijg ik maar 80 procent van mijn wekelijkse salaris. Bovendien is thuis zitten ook niet goed voor me, dan voel ik me helemaal alleen. Nee ben niet onder behandeling voor mijn depressie, de huisarts heeft me ook daarvoor naar het autisme centrum doorgestuurd. De GGZ heeft nog langere wachtlijsten en daar heb ik ook erg slechte ervaringen mee.

@stroman, ja zoals jij het omschrijft voel ik het ook precies. Doordat ik vaak op dezelfde locaties sta ervaar ik geen stress door mijn uitzendwerk, integendeel juist. Ik vind het fijn. Ik zit nergens aan vast. Dat gezeik bij al die locaties is niet mijn gezeik. En er is echt veel gedoe overal hoor, door bezuinigingen zijn veel mensen overspannen en is de sfeer erg negatief. Daar heb ik gewoon geen zin in.
Juist het fijne aan al die locaties is de afwisseling, als ik ergens langer dan twee weken sta ga ik me daar snel vervelen.
Solliciteren geeft mij enorm veel stress, dat vind ik nog vermoeiender dan fulltime werken en het vooruitzicht benauwd me al.
Dat topic op geld en recht openen is wel een idee ja, ga daar zeker ook snuffelen morgen. Kijken naar tips.
Ga ook zeker die links morgen even bekijken. Thanks!

Meaki, dat valt wel mee hoor. Ja dat ik mijn uren niet altijd haal vind ik jammer, maar dat zal vanaf de zomer wel weer beter gaan omdat er zoveel werk is. Ik ervaar normaal gesproken niet zo snel stress, ben heel relaxt en geloof altijd dat het wel weer goed komt met dingen. Maar ja er kwam nu even zoveel financieels op me af dat het me toch verstandig leek om naar tips te gaan zoeken.
Het lijkt mij dat ik pas gekeurd kan worden als ik bij het autisme centrum geweest ben of heb ik dat verkeerd?
Ik wil inderdaad graag leren hoe ik beter met prikkels en collega's om kan gaan. Niet dat ik een slechte band met ze heb, helemaal niet zelfs, maar ik word zo moe van menselijk contact.

Lila, ja ik weet het. Ik voel me ook tegenstrijdig. Zo voel ik me altijd. Ik denk dan het een, en meteen daarna weer het tegenovergestelde. Ik voel me te moe momenteel voor grote veranderingen.
Madrid87 schreef:
03-07-2018 17:04
...

Lila, ja ik weet het. Ik voel me ook tegenstrijdig. Zo voel ik me altijd. Ik denk dan het een, en meteen daarna weer het tegenovergestelde. Ik voel me te moe momenteel voor grote veranderingen.
Ik haal deze zin er even uit. Madrid, je bent moe van al die grote veranderingen (op financieel gebied alleen al!), en iets anders doen zou de verandering juist kleiner kunnen maken.
Als je aangenomen wordt heb je sowieso €850 voor 20 uur. Je kunt zeker aan je nieuwe baas vragen of de mogelijkheid er tot 24 uur is. Je mag best aangeven dat je graag zou willen, en dat het een lastige keuze is doordat je die 4 uur tekort komt. Laat hen meedenken in oplossingen. Nee zeggen kan nog altijd!
Wat betreft die vriend: als je er energie van krijgt, nodig hem gezellig een keer per week uit. Buiten het werk leren opladen is veel fijner dan het alleen op het werk kunnen. Alleen zijn en alles alleen moeten verwerken maakt ook moe.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal met iemand afspreken kost ook energie. Gedoe ook, met wanneer kan/wil jij, wanneer kan/wil ik. Meer dan iemand gewoon tegenkomen tijdens het werk waar je toch al bent. Ik vind dat echt iets heel anders.

Mensen met autisme - als dat speelt- hebben sowieso vaak moeite met onderhouden van contacten. Daar zou ze nu dan actief aan moeten gaan werken. Dikke kans dat dat niet lukt en het een kwestie wordt van uit het oog...

Ik heb zelf ook hele leuke ex collegas waarmee ik best een vriendschap zou kunnen hebben overgehouden. Dan zeggen we bij het afscheid: we blijven elkaar zien. En dat meen ik ook echt. En ik wil het ook. Maar als we elkaar niet meer automatisch zien en ook niet meer automatisch dingen delen (het werk) wordt de drempel te hoog. Ook als zij mij eerst bellen.

Ik heb 1 ex collega die nu een vriendin is. Dat komt doordat zij mij blééf bellen om af te spreken.
.
Klopt Genie, ik ben ook moe. Ook nog van de verhuizing van 9 maanden terug. Ik woon pas sinds kort op mezelf. Aan de verhuizing is ook enorm veel geld gaan zitten, ik had een aardige buffer maar er moest enorm veel aan mijn huis gebeuren. Dus dat was allemaal erg duur. En dan heb ik nog een hoop gehad van mijn moeder en had ik al een halve ''uitzet'' dankzij mijn oma. Het alleen wonen is meestal fijn maar soms ook een uitdaging. Er is meestal niemand. Ik zie mijn moeder wel een paar keer per week maar verder niet echt iemand. Nu het WK er is wil ik graag voetbal in de stad kijken maar ja dat kost ook weer geld wat ik eigenlijk niet kan missen.
Dat is allemaal erg frustrerend.
Ga zeker overleggen tijdens dat gesprek, kijken wat de mogelijkheden zijn voor de uren. Ben benieuwd.

Trouwens, ik heb mijn eigen risico opgemaakt en moet dus in Augustus naar de mondhygienist wat me dan 600 euro gaat kosten. Wordt dat dan vergoed omdat ik het eigen risico al verbruikt heb of niet? Ik kan dat niet echt vinden via google. Ik zit bij Unive en had een aanvullende tandartsverzekering van 500 euro ( die al op is dus ). Op sommige sites staat van wel, andere van niet.

En Impala, dat is ook zo. Zo ervaar ik dat ook. Mijn collega is altijd enorm druk en ondanks pogingen om eens af te spreken is het er nooit van gekomen omdat hij altijd weer wat had ( hij heeft een hectisch gezinsleven ).
Ik vind het ook altijd erg vermoeiend, met mensen afspreken, en vooral contacten onderhouden. Ik vind blijven appen al lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de mondhygiënist zelf moet betalen maar als je het zeker wil weten bel je morgen univé toch even?
Ja zal ik even doen. Ik dacht dat het wellicht gewoon duidelijk was en dat het algemene kennis was of iets dergelijks. Maar dat is het dus niet.
Zal morgen even contact met ze opnemen.
Waarom ben je vrijwilliger minder gaan werken dan? Je kon beter op de top van je urentotaal in de ziektewet gaan. Nu ben je eerst minder gaan werken en als je dan in de ziektewet belandt krijg je maar 'n percentage van de weinige uren die je nog werkte.
Ik heb een nul uren uitzend contract. Dat heb ik al drie jaar. Er is dus niets veranderd, behalve dat ik af en toe een dagje minder pak.
Als ik in de ziektewet zou komen krijg ik sowieso amper wat. Mijn inkomen is vergelijkbaar met dat van vorig jaar. Mede ook omdat ik soms dus drie lange dagen doe en soms vier korte. Qua uren is er niet perse veel veranderd, mijn vaste lasten zijn alleen erg gestegen.
De top van mijn uren bestaat dus niet. Dat wisselt elke week.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter kunt blijven doen wat je nu doet. Je bent depressief, gaat aan een behandeling beginnen. Probeer als dat gaat eens een dagje extra te pakken en kijk waar je kunt schrappen in je uitgaven.

Binnenkort voel je je vast beter en kun je meer uren gaan werken, of op een andere manier je inkomen vergroten. Op dit moment ben je ziek en dat is een verkeerd moment om belangrijke beslissingen te nemen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die vaste baan aannemen. Voor nu schiet je er misschien niet zoveel mee op, maar vaste uren en vaste dagen zorgen ervoor dat je in elk geval zeker weet dat je alvast een begin hebt qua inkomen.

Heb je al je toeslagmogelijkheden al nagekeken? (Zorgtoeslag, huurtoeslag) En ga ook eens bij de gemeente langs, grote kans dat er nog wel wat te regelen valt, mensen met bijstand krijgen een aantal kilo afval storten gratis bijvoorbeeld.
Hier loopt een vrekkentopic, daar vind je vast veel tips terug.

En dan kun je daarnaast nog iets gaan doen waarbij je je hersens niet (teveel) hoeft te gebruiken. Post rondbrengen bijvoorbeeld, of schoonmaken. Let wel op dat je de algemene heffingskorting geen twee keer krijgt, want dan moet je later de belastingdienst weer terug betalen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ja dat argument heb ik ook al tegen mezelf gezegd makreel. Beter geen grote beslissingen maken als ik me zo voel. Dat heb ik wel vaak gedaan en pakte zelden goed uit. Was vluchtgedrag. Voor nu wacht ik het gesprek maar af, dan zie ik wel verder.

Nou ja ik heb mijn vakantie dus al geschrapt en daar ben ik best trots op. Dat had ik vroeger nooit gedaan. Maar de realiteit is gewoon dat ik het niet heb en het me niet kan veroorloven, dus moet ik het niet doen. Maar dan mag ik wel van mezelf dit weekend naar de stad om mijn verjaardagsgeld uit te geven aan een avondje sociaal doen. Dat had ik voor de vakantie bewaard.

Trouwens RB ik wil ook helemaal niet thuis gaan zitten, dat heb ik laatst een week gedaan maar toen voelde ik me alleen maar rotter en nog meer alleen.
Ik wil juist graag blijven werken.
Maar aanvullende bijstand of iets dergelijks zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ga in gesprek met de gemeente. Je hebt mogelijk recht op aanvullende bijstand, bijzondere bijstand en nog meer minimaregelingen. Als je me een pm stuurt wil ik wel met je meekijken.
Ceylon schreef:
03-07-2018 20:18
Ik zou die vaste baan aannemen. Voor nu schiet je er misschien niet zoveel mee op, maar vaste uren en vaste dagen zorgen ervoor dat je in elk geval zeker weet dat je alvast een begin hebt qua inkomen.

Heb je al je toeslagmogelijkheden al nagekeken? (Zorgtoeslag, huurtoeslag) En ga ook eens bij de gemeente langs, grote kans dat er nog wel wat te regelen valt, mensen met bijstand krijgen een aantal kilo afval storten gratis bijvoorbeeld.
Hier loopt een vrekkentopic, daar vind je vast veel tips terug.

En dan kun je daarnaast nog iets gaan doen waarbij je je hersens niet (teveel) hoeft te gebruiken. Post rondbrengen bijvoorbeeld, of schoonmaken. Let wel op dat je de algemene heffingskorting geen twee keer krijgt, want dan moet je later de belastingdienst weer terug betalen.
Ik heb al huur en zorgtoeslag. Maar ja vorig jaar teveel huurtoeslag gehad dus moet daar nu weer 150 euro van terug betalen. Een tweede baan erbij zoeken zie ik echt niet zitten. Dat doe ik niet. Dan ga ik echt zwaar over mijn grenzen heen. Post rondbrengen vind ik trouwens echt afschuwelijk, heb ik vroeger gedaan en vond dat het ergste baandje dat ik ooit gehad heb. Man wat had ik daar een intense hekel aan.

Bij de gemeente aanbellen vind ik wel een goede, woon ernaast dus ga zeker kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wb je vraag over eigen risico: ER geldt sowieso niet voor je aanvullende verzekeringen, dus ook niet voor je tandartsverzekering. Maar als je die dekking van 500 euro voor dit jaar al op hebt gemaakt, moet je nieuwe rekeningen van tandarts /mondhygiëniste zelf betalen.
Maar eh, 600 euro voor de mondhygiëniste?? Nulletje teveel?
.
Ja daar was ik dus al bang voor. En nee helaas geen nulletje teveel, was het maar zo. Ik heb paradontitis en dat moet nu behandeld worden door middel van schoonmaken onder mijn tandvlees. Dat gebeurd over drie behandelingen en kost dus 600 euro. Ik ben vorig jaar niet naar de tandarts geweest en dat heb ik geweten. 6 kiezen al laten trekken en dus grote tandvleesproblemen. Dom, eigen schuld, maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht, vooral omdat er het jaar ervoor nog niets aan de hand was.

Ben nu even bij de gemeente aan het kijken en aan het snuffelen naar wat er allemaal mogelijk is. Zal je zo even PB'en stuurloze! Dank je.
Madrid87 schreef:
04-07-2018 09:36
Ja daar was ik dus al bang voor. En nee helaas geen nulletje teveel, was het maar zo. Ik heb paradontitis en dat moet nu behandeld worden door middel van schoonmaken onder mijn tandvlees. Dat gebeurd over drie behandelingen en kost dus 600 euro. Ik ben vorig jaar niet naar de tandarts geweest en dat heb ik geweten. 6 kiezen al laten trekken en dus grote tandvleesproblemen. Dom, eigen schuld, maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht, vooral omdat er het jaar ervoor nog niets aan de hand was.

Ben nu even bij de gemeente aan het kijken en aan het snuffelen naar wat er allemaal mogelijk is. Zal je zo even PB'en stuurloze! Dank je.
Dat is wel heel erg uit de klauwen gelopen dan afgelopen jaar qua tanden. Heeft de tandarts er een verklaring voor? Want dit is eerlijk gezegd niet normaal en buiten proportie.

M.b.t. je financiële situatie. Heb je al uitgezocht of je mogelijk in aanmerking komt voor de voedselbank? Dit moet via aanmelding via een maatschappelijk instantie/wijkteam gemeente, maar gezien je beperkte inkomsten en hoge uitgaven zou het zomaar eens kunnen dat dit een tijdelijke oplossing voor je kan zijn.
Nou mijn oude tandarts heeft nieuwe tandartsen in dienst nu en die is naar mijn mening dus beter in zijn werk dan zij was. Zij beweerde dat het allemaal wel meeviel, ja het tandvlees bloedde een beetje, maar poetsen met paradontax en goed flossen en dan kwam het wel weer goed.
Deze nieuwe tandarts was wat grondiger. Heeft veel foto's gemaakt en een goed plan opgesteld. Waarom het zo erg geworden is weet hij niet, kan door stress gekomen zijn of door een onderliggende ziekte ( diabetes, al ben ik daar laatst nog negatief voor getest ).
Van die zes kiezen waren er trouwens wel twee verstandskiezen.
Mijn paradontoloog vermoedt dat ik een schimmelinfectie in mijn mond heb, dus daar ga ik morgen voor naar de huisarts om te kijken of dat zo is. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn vertelde hij.

Zal eens kijken of ik in aanmerking kom voor de voedselbank. Geen idee eigenlijk.
@ stuurloze: heb je een Pb gestuurd.
Zo ik heb net dat sollicitatiegesprek gehad bij dat bedrijf voor die 20 uur. Ging op zich erg goed, mijn contract lag zelfs als klaar. Vooral omdat die vrouw op die locatie me echt graag wil hebben. Maar ik heb wel uitgelegd dat ik maar 4 dagen per week kan. Nu is dat geen probleem want zij redt het wel alleen de vrijdag.
Maar dan krijg ik dus maar 18 uur ipv 20. 4x4 uur dan. En tja of ik het daarmee red? Ik vrees van niet.
Dat is zeg maar 180-190 euro per week. Die krijg ik nu ook nog wel.
Deze week zit ik alweer aan 22 en volgende week 25. In drie dagen. Je krijgt ook minder betaald als je niet meer voor het UZB werkt.

Op zich vind ik het wel jammer want het is wel een leuke locatie maar ik kan me niet voorstellen dat ik het red met dat geld. Maar goed ik ga morgen naar de gemeente om te kijken of er iets geregeld kan worden qua toeslagen/vrijstellingen. Mocht er iets gecompenseerd worden kan ik dat baantje nog wel overwegen. Dan red ik het misschien wel.
Voedselbank moet ik nog steeds naar informeren, vergeet ik steeds.
Ga het meteen doen.

Oh ja mijn moeder had gehoord dat ik mijn hotel afgezegd had en heeft het meteen weer geboekt, en betaald. Boos dat ze was op me. Ik verdiende die vakantie en ik ging, en daarmee uit. Ik wist dat ze zo zou doen en wilde het haar eigenlijk niet vertellen maar dat gaat niet want ze komt voor mijn kat zorgen. Dus ik ga wel. Het is pas in September dus ik kan nog even sparen en als het even kan stort ik dat geld gewoon naar haar terug-stiekem. Ik vond het superlief van haar hoor, maar ik hou niet echt van charity aannemen, zelfs niet van haar. Zo heeft ze mij niet opgevoed namelijk.
4x4 is zelfs maar 16 uur.. Dat is jammer, want dat is erg weinig en je bent dan wel 4 dagen met je werk bezig. Als ze niet meer uren kunnen geven in 4 dagen tijd lijkt het me niet interessant (voor bijna niemand eigenlijk, dus ik ben benieuwd of er niet toch wat meer uit te halen is)

Een baan met een vast contract of een jaarcontract lijkt me verder in jouw situatie wel beter. Zeker als je soms ziek bent of het niet meer trekt. Bij het uitzendbureau krijg je dan niks, maar in het geval van een contract krijg je wel doorbetaald. Zelfde geldt voor vakantiedagen.

Sterkte met alles!
En nog iets: je moeder heeft je vast ook zo opgevoed dat je hulp wel aan mag nemen als je het echt nodig hebt. Dat is wat anders dan gemakzuchtig profiteren. Het is voor anderen soms ook fijn om iets voor iemand te kunnen betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven