Werk & Studie alle pijlers

illustratoren /ontwerpers hier? software tip gezocht vect...

08-05-2021 10:47 9 berichten
Vroegah werkte ik met Illustrator, InDesign en Photoshop als kleinschaliger ontwerper.
Maar dat is heeel lang geleden, en ik doe daar niets meer mee.

Nu wil ik een logo uitwerken zodat ik dit op mij 2 werkoveralls kan laten borduren, en daarvoor zou ik weer een vector-programma zoals Illustrator moeten gebruiken. Maar Adobe is met hun suffe abonnement-systeem onbetaalbaar voor zo'n klein klusje...

Wie heeft er ervaring met een gratis vector programma waarmee je dat ook kan?
Het gaat om een lijntekening, en misschien later nog een keer een combinatie van handgeschreven tekst en lijntekeningen voor een grote raamsticker. Dus ik moet er bestanden mee maken die je kan aanleveren bij borduur- en stickerbedrijven. Het principe van de hendeltjes aan een vectorpunt en met diverse lagen werken, lijkt me redelijk universeel. Ik hoef er geen enorm ingewikkelde gradient illustraties mee te maken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Vectr ?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Je kan volgens mij de Adobe pakketten gratis 30 dagen proberen. Lang genoeg voor dit ene klusje?
Alle reacties Link kopieren
Even vragen bij het borduur- of stickerbedrijf? Je bent niet de eerste met dit probleem.
Weet niet of Gimp met vector bestanden werkt en een optie is?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het freeware programma Inkscape hiervoor. Onderstaand een link naar een vergelijking van gratis vector geöriënteerde software:

https://www.goodfirms.co/blog/best-free ... s-Software
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
HolyGirl schreef:
08-05-2021 12:29
Weet niet of Gimp met vector bestanden werkt en een optie is?
Gimp is het gratis (open source) broertje van photoshop.
Het broertje van illlustrator heet inkscape. Het werkt ongeveer het zelfde als illustrator maar alles ziet er net even anders uit. In het begin zoek je je suf, maar gelukkig weet google vaak wel waar je moet zijn in inkscape voor functies die je kent vanuit illustrator.
Alle reacties Link kopieren
Adobe X D is gratis, hierin kun je ook vectoren tekenen. Opslaan als PDF zodat drukker deze weer kan openen in illustrator. Check wel de kleuren want je weet vast het verschil tussen RGB, cmyk en pantone.

(X D is aan elkaar... Als ik dat typ krijg ik een smiley haha XD)
Ha: bedankt voor jullie input! Ik ga het later even uitzoeken, maar dit klinkt wel hoopgevend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven