Werk & Studie alle pijlers

in de ZW en kinderopvang?

23-07-2009 15:46 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds kort in de ziektenwet. Mijn dochter zat tot voor kort op een kinderdagverblijf. Nu is mij verteld dat zodra je uit dienst treed je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag.

Natuurlijk snap ik als je als moeder niet werkt en je partner wel je geen toeslag kunt aanvragen. Als je toonbaar ziek bent en het beter is voor moeder en kind is er dan wel recht op?

Natuurlijk heb ik meteen het UWV gebeld, deze komen er van de week op terug...werd me zonet meegedeeld.

Bedankt voor de reacties!

X Zennah
www.bd.nl/toeslagen

Ik ben langdurig ziek of werkloos

Soms toch kinderopvangtoeslag

Ook als u of uw toeslagpartner geen werk heeft, kunt u soms kinderopvangtoeslag krijgen. Kijk bij de voorwaarden of uw situatie er bij staat. Zie: Kan ik kinderopvangtoeslag krijgen?

In de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden

Krijgt u kinderopvangtoeslag, maar bent u in de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden? Of is uw toeslagpartner langdurig ziek of werkloos geworden? Dan kunt u de rest van het jaar nog kinderopvangtoeslag krijgen. Geef wel door dat uw inkomen is veranderd. Dan passen wij uw toeslag aan.

Gaat u in het volgende jaar niet werken en krijgt u ook geen bijdrage van UWV of de gemeente? Zet uw kinderopvangtoeslag dan stop per 1 januari van het volgende jaar. Zie ook: Ik wil een wijziging doorgeven.
www.belastingdienst.nl/toeslagen bedoel ik

even belastingtelefoon bellen anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven