Werk & Studie alle pijlers

Inschrijven KvK of voldoet BTW-nr?

01-02-2010 15:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand begin ik met een cursus tot kleurenconsulente. ivm belastingvoordeel en omdat ik uiteindelijk ook hoop er wat mee te verdienen, wil ik me inschrijven bij de KvK.

Nu heb ik zojuist de formulieren proberen in te vullen, maar veel gegevens zijn nog niet bekend... Zo weet ik nog niet of ik bijbehorende producten ga verkopen etc. Op school heb ik wel geleerd om bedrijfsplannen te schrijven, maar eerst wil ik die cursus afmaken om daarna een gegrond plan te maken.

Daarnaast heb je de eerste jaren ook belastingvoordeel als starter en vind ik het jammer als ik het eerste half jaar al 'kwijt' ben, omdat ik dan nog de cursus volg.

Nu las ik ook iets over alleen een BTW-nr aanvragen.

Wat zijn dan de voordelen? Tel ik dan ook meteen als starter?

En kan ik dit BTW-nr meenemen naar de KvK als ik over een half jaar mijn bedrijfje wil beginnen?

Met andere woorden, een BTW-nr heb ik nu al nodig, maar eigenlijk heb ik pas over een half jaar een bedrijfje/inkomsten. Wat is de beste keus?
quote:meds schreef op 01 februari 2010 @ 18:05:

Bedenk je ook even dat je met een BTW nummer ondernemer bent en ook gewoon elk jaar de jaarstukken moet overleggen. Wegen de kosten (inschrijving KvK, boekhouder) op tegen de winst? Je gaat immers alleen maar een cursus doenAlleen een B.V. moet jaarstukken deponeren bij de Kvk. Voor een eenmanszaak geef je je winst gewoon aan in je aangifte inkomstenbelasting. Zolang je onderneming nog zo klein is, is dit erg makkelijk zelf te doen en ben je dus geen accountant nodig.
Alle reacties Link kopieren
@Fritsel goed om te weten! daar was ik dus benieuwd naar.

Iedereen bedankt voor de goede adviezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven