Werk & Studie alle pijlers

Inspiratie

19-10-2013 18:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op school heb ik de opdracht gekregen om iemand te interviewen die mij inspireert.. Uit het filmpje moet duidelijk worden waarom ik geïnspireerd word door die gene, filmpje moet ongeveer 10 minuten duren. Ik zit al weken na te denken maar ik vind het zo lastig... Ik denk dat ik veel te moeilijk denk

Als jij de zelfde opdracht zou krijgen, wie zou jij dan interviewen en waarom?
Neem iemand op wie je trots bent, je moeder, je zus, je vader...een oom met een bijzonder hobby, of een tante die brandweervrouw is...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je hobby's? Heb je wel eens een boek gelezen dat je aansprak? Heb je wel eens iemand ontmoet die je ontroerde? Heeft iemand in je familie wel eens iets heel dappers of bijzonders gedaan? Woon je in een bijzondere stad? Wie woonde er voor jou in jouw huis? Is diegene interessant? Van wie heb jij jouw karakter geërfd? Wat wil je worden? Ken je iemand die dat doet? Stem je op een bepaalde partij?
Ik vertel mijn inspiratie liever niet. Twee redenen: ik vind het te persoonlijk en herkenbaar en daarnaast vind ik dat je zoiets zelf moet verzinnen... Wij kunnen wel dingen aandragen, maar ik vraag me af of je dan niet iets van ons kiest om ervan af te zijn... Een deel van je studie heeft met jezelf ontwikkelen te maken, denk ik zo.
@viva-amber: Zelf dacht ik inderdaad eraan om mijn vader te interviewen, maar vind het lastig om dan goede vragen te bedenken. Like I said, ik zal wel te moeilijk denken... Morgen toch maar weer even proberen!

@Lionlily: Goede vragen, dankjewel :-). En dit gaat niet perse om mij te helpen, ik vind het ook interessant om te lezen wie jullie zouden interviewen! Door wie jullie worden geïnspireerd!
Obama?
Ik word geinspireerd door mensen die problemen overwinnen / mensen die leven met lef en hun eigen weg durven bewandelen ook al is dat niet wat anderen van hen verwachten / mensen die strijden voor een betere wereld / sommige van mijn leerlingen etc.
Nou vooruit, 10 minuten over Skype dan. Wel snel want obsessive compulsive cleaners begint zo.
Er zijn genoeg familieleden die mij inspireren.

Het interview hoeft geen tien minuten achter elkaar te duren. Heb je een foto-album met foto's van diegene erin?

Dan zoom je eerst in op bepaalde foto's en vertel je iets over het leven van diegene, bijvoorbeeld je moeder.

Daarna film je mamma terwijl ze de hond borstelt en achter de computer zit o.i.d. Je vertelt hoe ze jou liefde voor dieren bijbracht en hoe ze bij-de-tijd is gebleven. En misschien is er een opname van mamma op de bruiloft van je zus. Daar haal je een stukje uit, hoe ze de sleep rechtlegde.

Tegen die tijd weet je echt wel wat je wil zeggen/vragen in het interview.

Als je 30 minuten materiaal hebt, kan je gaan knippen.

Niet uitstellen. Gewoon beginnen. Foto-albums uit de kast halen. Aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven