Werk & Studie alle pijlers

invalkracht heeft rotgevoel

08-09-2009 14:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds juni als invalkracht via een uitzendbureau werkzaam bij een bedrijf met twee zieke medewerksters, en doe daar met heel veel plezier en prettig de werkzaamheden van hen. En ook naar tevredenheid van de leidinggevende, vertellen ze mij.

Nu is één van de zieke medewerksters weer voor enkele uren per week aan de slag gegaan en is alles behalve vriendelijk voor mij, ze verteld me steeds wat zij allemaal anders deden, en betutteld me wat mij het gevoel geeft alsof er werkelijk niks deugd van de dingen die ik heb gedaan, terwijl ik zeker weet dat het wel goed gegaan is.Ik hou me in omdat het tenslotte toch hun baan is en ik uiteindelijk na hun herstel weer weg zal moeten maar het geeft me een rot gevoel.

Ook mijn andere collega/s vinden het niet prettig, want zeggen ze het ging zo goed en we hebben het zo gezellig samen.

Wat zouden jullie doen?? dit aankaarten bij de leidinggevende of gewoon zo laten?
Ik zou een gesprek met de medewerkster voeren. Misschien voelt zij zich juist onzeker omdat het tijdens haar afwezigheid zo goed is gegaan.
Dat hangt er vanaf hoelang je er nog werkt. Als je er nog een paar maanden moet werken dan zou ik er wel wat van zeggen maar gaat het om enkele weken dan zou ik me er niet zo druk over maken. Waarschijnlijk ziet diegene jou als concurrent en bang je het baantje inpikt
Hoe was die medewerkster voor haar ziekte in omgang met haar collega's?

Misschien is ze wel bang om op een zijspoor gezet te worden, als ze merkt dat jij goed meedraait in het team.

Of je een eerlijk antwoord krijgt weet je niet tevoren, maar je kunt t vragen.

Laat haar duidelijk merken dat je niet op haar baan uit bent, hoe leuk die baan ook is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou het denk ik toch bespreekbaar maken en haar laten weten dat je de werkzaamheden tijdens haar afwezigheid met tevredenheid van zowel leidinggevenden als collega's hebt verricht. Als iemand het op een andere manier doet dan haar wil dat niet zeggen dat het niet goed is.

Dan ben je misschien van het gezeur af, want het lijkt me frustrerend om elke keer ten onrechte commentaar te krijgen.
dank je wel voor jullie tips, ik ben inderdaad niet op haar baan uit, hoewel het werk wel erg leuk is maar ik weet al vanaf het begin dat het van tijdelijke aard is dus kan ik daar wel mee leven. Ik denk inderdaad dat ze bang is haar baan te gaan verliezen temeer omdat haar herstel heel erg traag verloopt. Ik ga nadenken over hoe ik dit gesprekje het beste kan gaan voeren. !!!!
Misschien kun je haar als ze weer een opmerking maakt even apart nemen en op een rustige manier uitleggen dat je naar alle tevredenheid haar taken hebt waargenomen en dat je geen behoefte hebt aan haar opmerkingen. Je weet wat je moet doen, want dat doe je al een tijdje.

Misschien kan ze zich beter richten op haar reintegratie en daar haar energie voor gebruiken ipv jou opnieuw proberen 'in te werken' op haar manier.

Ze mag blij zijn dat iemand haar werkzaamheden zo goed heeft opgevangen, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven