Invulvragenlijstje salaris
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:37
Lijkt me een interessant vragenlijstje, vooral om te vergelijken met wat ik zelf verdien. Heb namelijk ook het idee dat ik te weinig verdien voor hetgeen wat ik doe...
Functie:
Leeftijd:
Aantal jaren werkervaring:
Opleiding:
Aantal werkuren per week:
Brutosalaris:
Extra arbeidsvoorwaarden (bonus, auto van de zaak, extra vakantiedagen etc):
Nou, kom maar op. Ben benieuwd
Functie:
Leeftijd:
Aantal jaren werkervaring:
Opleiding:
Aantal werkuren per week:
Brutosalaris:
Extra arbeidsvoorwaarden (bonus, auto van de zaak, extra vakantiedagen etc):
Nou, kom maar op. Ben benieuwd

vrijdag 2 oktober 2009 om 20:01
Sorry, ik gebruik normaal ook de zoekfunctie wel eens, maar ik kon hem nu niet vinden (alleen de zoekfunctie van Google op deze site).
Heb dat andere topic bekeken, maar zo'n lijstje is wel wat duidelijker
Mijn lijstje:
Functie: Projectcoordinator
Leeftijd: 27
Aantal jaren werkervaring: 4 jaar
Opleiding: Commerciele economie (in de sport)
Aantal werkuren per week: 40
Brutosalaris: 2200 euro
Extra arbeidsvoorwaarden (bonus, auto van de zaak, extra vakantiedagen etc): 30 vrije dagen en als ik over 8 maanden een contract voor onbepaalde tijd krijg, krijg ik aan het eind van elk jaar een percentage winstuitkering (bonus dus).
Een collega heb ik namelijk verteld wat ik verdien en zij keek me met grote ogen aan! Zij vindt dat ik heel weinig verdien. Ik moet zeggen dat ik ook gekregen heb waar ik om vroeg, maar dit komt omdat ik een andere richting op ben gegaan dan mijn opleiding. Wilde geen commerciele baan, dus ben richting secretarieel/administratief/organisatorisch gegaan en de banen waar ik in het algemeen op solliciteerde waren assistente baantjes (management assistente, secretaresse etc) en die verdienen niet altijd even goed. Maar waar ik sinds 4 maanden dus werk is een functie op mbo+/hbo-niveau, dus ik weet nu dat ik gewoon meer had kunnen vragen en vraag me af of ik daar nu nog iets van kan zeggen. Want ik voel me nu onderbetaald bij de rest van mijn collega's. Ik heb sterk het gevoel, als ik ook kijk naar hun achtergronden (allemaal best wel slimme dame's ook!), dat hun meer verdienen naar verhouding (leeftijd en aantal jaren werkzaam bij bedrijf).
Heb dat andere topic bekeken, maar zo'n lijstje is wel wat duidelijker
Mijn lijstje:
Functie: Projectcoordinator
Leeftijd: 27
Aantal jaren werkervaring: 4 jaar
Opleiding: Commerciele economie (in de sport)
Aantal werkuren per week: 40
Brutosalaris: 2200 euro
Extra arbeidsvoorwaarden (bonus, auto van de zaak, extra vakantiedagen etc): 30 vrije dagen en als ik over 8 maanden een contract voor onbepaalde tijd krijg, krijg ik aan het eind van elk jaar een percentage winstuitkering (bonus dus).
Een collega heb ik namelijk verteld wat ik verdien en zij keek me met grote ogen aan! Zij vindt dat ik heel weinig verdien. Ik moet zeggen dat ik ook gekregen heb waar ik om vroeg, maar dit komt omdat ik een andere richting op ben gegaan dan mijn opleiding. Wilde geen commerciele baan, dus ben richting secretarieel/administratief/organisatorisch gegaan en de banen waar ik in het algemeen op solliciteerde waren assistente baantjes (management assistente, secretaresse etc) en die verdienen niet altijd even goed. Maar waar ik sinds 4 maanden dus werk is een functie op mbo+/hbo-niveau, dus ik weet nu dat ik gewoon meer had kunnen vragen en vraag me af of ik daar nu nog iets van kan zeggen. Want ik voel me nu onderbetaald bij de rest van mijn collega's. Ik heb sterk het gevoel, als ik ook kijk naar hun achtergronden (allemaal best wel slimme dame's ook!), dat hun meer verdienen naar verhouding (leeftijd en aantal jaren werkzaam bij bedrijf).
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:04
quote:female20 schreef op 02 oktober 2009 @ 20:01:
Want ik voel me nu onderbetaald bij de rest van mijn collega's. Ik heb sterk het gevoel, als ik ook kijk naar hun achtergronden (allemaal best wel slimme dame's ook!), dat hun meer verdienen naar verhouding (leeftijd en aantal jaren werkzaam bij bedrijf).Kijk, dat is nu d ereden waarom NL-ers nooit over salaris praten. Jij hebt gesolliciteerd en om een bepaald salaris gevraagd waar jij tevreden mee bent. Nu heeft je collega laten vallen wat zij verdient en nu vind je het ineens te weinig en vind je dat je wordt onderbetaald?? (het is overigens hun tas en dat zij meer verdienen. Misschien moet je dat wel weten om als HBO-er te worden betaald....(GEINTJE, voordat ik word afgemaakt)
Want ik voel me nu onderbetaald bij de rest van mijn collega's. Ik heb sterk het gevoel, als ik ook kijk naar hun achtergronden (allemaal best wel slimme dame's ook!), dat hun meer verdienen naar verhouding (leeftijd en aantal jaren werkzaam bij bedrijf).Kijk, dat is nu d ereden waarom NL-ers nooit over salaris praten. Jij hebt gesolliciteerd en om een bepaald salaris gevraagd waar jij tevreden mee bent. Nu heeft je collega laten vallen wat zij verdient en nu vind je het ineens te weinig en vind je dat je wordt onderbetaald?? (het is overigens hun tas en dat zij meer verdienen. Misschien moet je dat wel weten om als HBO-er te worden betaald....(GEINTJE, voordat ik word afgemaakt)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:21
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:25
Als je van een collega hoort dat je veel te weinig krijgt, dan lijkt het me logisch dat je gaat nadenken/klagen.
Ik bedoel: ik doe precies hetzelfde werk...
In het andere topic had ik eerst de eerste pagina's bekeken, daar stonden nog geen lijstjes, maar op de laatste pagina's wel inderdaad. Ik was nog niet zo snel bij pagina 95
Ik bedoel: ik doe precies hetzelfde werk...
In het andere topic had ik eerst de eerste pagina's bekeken, daar stonden nog geen lijstjes, maar op de laatste pagina's wel inderdaad. Ik was nog niet zo snel bij pagina 95
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:30
Sorry, de wijze waarop jij over ondersteunende functies praat, vind ik tamelijk denigrerend. Ooit aan gedacht dat er ook dergelijke ondersteunende 'assistenten baantjes' op HBO-niveau zijn die wél enorm goed betalen? Ik zit nu zelf 3,5 jaar op een dergelijke functie, ben ongeveer net zo oud als jij en verdien 2500 bruto bij 36-urig dienstverband. En geloof me, de goed betaalde ondersteunende functies zijn echt geen uitzondering.
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:36
vrijdag 2 oktober 2009 om 20:57
quote:Fame schreef op 02 oktober 2009 @ 20:04:
[...]
Kijk, dat is nu d ereden waarom NL-ers nooit over salaris praten. Jij hebt gesolliciteerd en om een bepaald salaris gevraagd waar jij tevreden mee bent. Nu heeft je collega laten vallen wat zij verdient en nu vind je het ineens te weinig en vind je dat je wordt onderbetaald?? (het is overigens hun tas en dat zij meer verdienen. Misschien moet je dat wel weten om als HBO-er te worden betaald....(GEINTJE, voordat ik word afgemaakt)Omdat ze nooit over salaris praten, komen dit soort ongelijkheden voor. Anders zouden er een hoop voorkomen kunnen worden en gelijkgetrokken worden.
[...]
Kijk, dat is nu d ereden waarom NL-ers nooit over salaris praten. Jij hebt gesolliciteerd en om een bepaald salaris gevraagd waar jij tevreden mee bent. Nu heeft je collega laten vallen wat zij verdient en nu vind je het ineens te weinig en vind je dat je wordt onderbetaald?? (het is overigens hun tas en dat zij meer verdienen. Misschien moet je dat wel weten om als HBO-er te worden betaald....(GEINTJE, voordat ik word afgemaakt)Omdat ze nooit over salaris praten, komen dit soort ongelijkheden voor. Anders zouden er een hoop voorkomen kunnen worden en gelijkgetrokken worden.
vrijdag 2 oktober 2009 om 22:14
Het is niet mijn bedoeling om laag te praten over ondersteunde functies! Natuurlijk zijn er ook goed betaalde ondersteunende functies en ook nog op hbo-niveau. Maar ik heb geen opleiding in die functies en dan kom je voor de Hbo-ondersteunde functies meestal niet in aanmerking. Ook omdat veel mensen reageren op die vacatures. Dat is mijn ervaring dan.
Projectcoordinator is niet echt een ondersteunende functie vind ik, want je leidt een project helemaal zelf en bent verantwoordelijk voor alles, behalve inhoud.
Projectcoordinator is niet echt een ondersteunende functie vind ik, want je leidt een project helemaal zelf en bent verantwoordelijk voor alles, behalve inhoud.

zaterdag 3 oktober 2009 om 03:37
Tja. over je salaris moet je goede afspraken maken op het moment van indiensttreding. Als je eenmaal ergens werkt zullen de meeste werkgevers niet erg toegeeflijk zijn bij verzoeken om een hoger loon. Want als ze jou loonsverhoging geven, dan beginnen de anderen ook en voor je het weet wil iedereen een verhoging.
Als je tegen je werkgever gaat zeggen dat je naar jouw idee onderbetaald wordt in vergelijking tot je collega's zal die waarschijnlijk zeggen dat dat naar zijn of haar idee niet zo is. Dan ben je ook uitgepraat.
Je moet je dus afvragen hoe hard je een hoger salaris nodig hebt, hoe belangrijk je het vindt om naar jouw idee voldoende bataald te krijgen, hoe leuk je je huidige baan en collega's vindt en op basis daarvan een keuze maken of je een andere beter betaalde baan wilt zoeken of in je huidige baan blijft en daar al dan niet je salaris aan de kaart stellen.
Als je tegen je werkgever gaat zeggen dat je naar jouw idee onderbetaald wordt in vergelijking tot je collega's zal die waarschijnlijk zeggen dat dat naar zijn of haar idee niet zo is. Dan ben je ook uitgepraat.
Je moet je dus afvragen hoe hard je een hoger salaris nodig hebt, hoe belangrijk je het vindt om naar jouw idee voldoende bataald te krijgen, hoe leuk je je huidige baan en collega's vindt en op basis daarvan een keuze maken of je een andere beter betaalde baan wilt zoeken of in je huidige baan blijft en daar al dan niet je salaris aan de kaart stellen.
zaterdag 3 oktober 2009 om 08:22
Eens met Mieomij met nog als extra toevoeging dat je ook concreet moet kunnen beargumenteren waarom je die salarisverhoging wilt. En die argumenten moeten niet slaan op je collega's (dus 'zij verdienen meer') maar juist op je eigen werk. Wat heb je in de afgelopen vier maanden verbeterd waarom je nu recht op salarisverhoging zou krijgen. Nog beter zou zijn om te wachten tot je je jaarcontract wordt verlengd. Verlenging is een teken dat werkgever tevreden is dus voor jou een prima moment om die tevredenheid terug te willen zien op je salarisstrook.