Werk & Studie alle pijlers

Is dit een goede sollicitatiebrief? (onderwijs)

18-02-2010 21:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het mag (hier posten bedoel ik). Ik heb een brief geschreven n.a.v. een functie als docent.

Zou iemand hier naar willen kijken?
en als het wel hier mag : posten bedoel ik , laat je dat dan aan heel de wereld lezen ? Ik vind het nogal iets persoonlijks.

Bel je zus/broer vriendin en vraag of die ff zijn mening geeft.

En anders gewoon lekker posten; via tnt bedoel ik.
Jawel ik zie alleen niets
Geen probleem. Maak het natuurlijk wel een beetje anoniem.
toch een beetje te persoonlijk wellicht, bedankt voor de reacties evengoed!
Ik ben er echt helemaal niet tevreden over, vind hem veel te jolig, maar heb helemaal geen inspiratie momenteel...

De school is vrij serieus volgens mij.
Princesita, het anonimiseren is nog niet helemaal gelukt, want in je beschrijving van waarom de school je zo aanspreekt, staat nog wat je achtergrond is.

Viva is googlebaar, dus als je potentiele toekomstige werkgever zoekt op opvallende zinnen uit je brief, komt hij straks hier terecht. Wil je dat?

Een opmerking ove de tekst: je begint wel heel veel zinnen met 'ik', en veel zinnen lopen niet lekker.
Ik zou de brief veel serieuzer en zakelijker houden.

Heeft de school een aantal speerpunten?

Je kunt bijv. jezelf vertalen naar de speerpunten van de school ipv. het stukje wat je nu over jezelf hebt.

Probeer zoveel mogelijk cv gerelateerde dingen in je brief achterwegen laten (zoals je bijbaantjes en de snelheid van het afronden van je opleidingen) die staan namelijk al in je cv.

Het stukje waar in je vertel wat jij graag in je leerlingen ziet vind ik erg goed.

ps, verander je brief voor het opsturen dusdanig dat je brief niet te googlen is.
Ik vind 'm goed!

écht goed!
-zo en opgeruimd staat netjes-
Ik vind je brief iets te uitgebreid. Je prikkelt de lezer er niet mee je uit te nodigen, omdat je al zoveel uit de doeken doet.
Nou, wat een aardige reacties, ik dacht dat ik echt allemaal shit over me heen zou krijgen, van wat slecht e.d.

Jufdoortje, wat vind je er zo goed aan? Werk jij in het po of vo? (jaja ik ben al down met de afko's)
Probeer erachter te komen wat de filosofie en missie van deze school is. Kijk of je in een aantal beschreven punten deze filosofie en missie punten kan bevestigen in eigen handelen en visie.

Meer zakelijke benadering is in mijn ogen wel nodig. Een school moet door jouw brief ervan overtuigd zijn dat jij serieus bezig bent je te orienteren in hun beleid en visie. Dat overtuigt een lezer van jouw brief. Herkenning van hun visie door in jouw brief die visie tegen te komen.
quote:Enneaaa schreef op 18 februari 2010 @ 21:57:

Probeer erachter te komen wat de filosofie en missie van deze school is. Kijk of je in een aantal beschreven punten deze filosofie en missie punten kan bevestigen in eigen handelen en visie.

Meer zakelijke benadering is in mijn ogen wel nodig. Een school moet door jouw brief ervan overtuigd zijn dat jij serieus bezig bent je te orienteren in hun beleid en visie. Dat overtuigt een lezer van jouw brief. Herkenning van hun visie door in jouw brief die visie tegen te komen.

Ja daarom vind ik ook dat de brief serieuzer moet.

Zou jij zo vriendelijk willen zijn je quote willen verwijderen, dan haal ik de brief er denk ik toch maar weer af.
Tevens wees aler op woorden als:

altijd

echt

wel

de woorden die gebruikt worden om kracht bij te zetten echter die een lezer (veelal) als onzeker ervaart.
quote:Princesita schreef op 18 februari 2010 @ 21:54:

Nou, wat een aardige reacties, ik dacht dat ik echt allemaal shit over me heen zou krijgen, van wat slecht e.d.

We zijn ook nog wel eens aardig hier hoor!

Leg na het schrijven je brief een dag weg. Lees hem daarna nog eens door. Zo pak je er ook nog heel veel oneffenheden uit.
quote:Princesita schreef op 18 februari 2010 @ 21:59:

[...]

Ja daarom vind ik ook dat de brief serieuzer moet.

Zou jij zo vriendelijk willen zijn je quote willen verwijderen, dan haal ik de brief er denk ik toch maar weer af.

Natuurlijk hoop wel dat je er wat aan hebt

Veel succes!
Toen ik voor mijn huidige baan in het basisonderwijs (groep 3) solliciteerde heb ik een soort flyer gemaakt. Iets ludieks dus. Maar dat kan ook vriezen en dooien. De ene school zal daar meer van gecharmeerd zijn dan de andere.

Ik denk wel dat een brief creatief mag zijn.
Zeker echter creatief en zakelijk gaan goed samen.

Kiezen in taalgebruik hoeft niets af te doen aan creatief.

Daarnaast gaat het over een plek in voortgezet dan lijken mij dat andere belangen voorop staan.
Ik heb er zeker wat aan, Enneaaa, en ook voor de anderen: van harte bedankt!
Oh,.... ik begreep juist dat het om primair onderwijs ging... Zal ik het wel verkeerd gelezen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven