Werk & Studie alle pijlers

Jaarlijkse salarisverhoging primair onderwijs?

07-07-2020 09:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ruim een jaar in dienst in het basisonderwijs. In mei 2019 begonnen met een vervanging, toen kreeg ik in augustus een jaarcontract en ben ik meteen meegenomen in de jaarlijkse loonverhoging (ieder jaar ga je een salaristrede omhoog). Nu wordt mijn jaarcontract per 1-8 omgezet in een contract voor opbepaalde tijd. Ik zie echter dat ik nog steeds op dezelfde salaristrede sta per 1-8. Ik heb nu toch ook weer recht op de jaarlijkse verhoging? Of zit het anders omdat er een 'nieuw' contract in gaat?

Ik lees op internet het volgende: "Elk schooljaar ga je per 1 augustus een trede omhoog als het dienstverband niet wordt onderbroken of als je minimaal 60 dagen hebt gewerkt."
Mag de omzetting naar een dienstverband voor onbepaalde tijd gezien worden als een contractonderbreking?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten ga je elk jaar een trede omhoog. Zelfs als je van de ene school naar de andere overstapt.
Alle reacties Link kopieren
Je zou gewoon een trede omhoog moeten gaan, volgens mij. Even bellen en navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm ook altijd gekregen, als ik van jaarcontract naar vast ging, maar nooit "automatisch", ik moest er wel zelf achteraan. Gewoon even navragen bij de financiële afdeling :)
Alle reacties Link kopieren
Wel VO maar hier ging dat idd automatisch. Wel eens een periodiek extra gekregen waardoor ik na tien jaar werken al in de hoogste trede zat... (er zijn er 12 in LB)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat zou wel zo moeten zijn, dus ik zou het gewoon even navragen.

Bij ons krijg je voor een diploma ook een extra trede dus vorig jaar kreeg ik in juli en in augustus salarisverhoging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven