Werk & Studie alle pijlers

jeckyll & hyde

26-09-2021 19:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ZZP er en heb een ontzettend leuke opdracht. Maar mijn manager (ook extern) is een soort jeckyll & hyde. En dat wisselt met de dag. De ene dag prijst ie je de hemel in, de volgende ochtend kan hij volkomen uit zijn slof schieten. En echt enorm. Gewoon echt nare dingen zeggen die je normaal niet zegt. Soms door een heel klein foutje, meestal omdat hij daarvoor een rotmeeting heeft gehad en het dus afreageert. De dingen die hij zegt zijn zo naar, soms echt intens gemeen dat je geen weerwoord weet te vinden en stilvalt. Of erger, als je iets wilt zeggen verbreekt hij de video verbinding en je echt met een kutgevoel het weekend in gaat. Ik baal daarvan. Donderdagmiddag was ik nog een held, kreeg ik nog tig appjes met veren in de reet, vrijdagochtend was ik weer eens niets waard. Hij schreef me donderdag (toen ik nog die heldenstatus had eventjes weer) dat als ik iets van hem vond ik dat altijd kon zeggen. Dus niet, want hij verbreekt de verbinding ( echt te kinderachtig)

En ik heb besloten dat ik het gesprek wil aangaan over onze communicatie. Maar dan op een van de twee dagen dt we deze week op kantoor zijn. Ik wil niet meegesleept worden in die emoties en ik wil niet degene zijn op wie hij altijd altijd maar alles botviert.

Nu wil ik mijn opdracht niet kwijt en heb ik wat tijd me goed voor te bereiden. Doel is dus een goed gesprek (waarvan hij zegt dat hij daar altijd voor open staat) en hem zegt wat dit doet met mij. Maar ik vind het eng en ik wil ook niet in een emotie schieten. Maar Ik wil niet weer een kutweekend hebben zoals dit weekend.

Dus dames, hebben jullie,tips? Hoe bereid ik me voor, hoe hou ik mijn emoties en zenuwen onder controle, hoe begin ik het gesprek etc etc. Ik sta voor alles open!
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-10-2021 10:29
Ik zou wel een beetje van jou willen lenen Novaviva. Ook als ik weet dat iemand stapelgek is, raakt het me toch (een beetje). Vooral dat onvoorspelbare, daar krijg ik echt stress van.
Ja ik ook..vooral omdat ik in de sociale hoek zit en kwetsbare mensen uiteindelijk de dupe worden van alle gekke sprongen op hoger niveau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven