Werk & Studie alle pijlers

Kan ik nog terug naar het vo?

20-01-2019 11:42 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel. Soms haat ik mijn werk en herinner ik me alleen de keren dat ik vastliep. Andere keren denk ik aan de fijne momenten en mis ik de leerlingen.

Ik heb van school naar school gehopt en nu een burnout, maar dat komt door onderliggende problemen die ik nooit serieus heb aangepakt waardoor ik alles wat leerlingen deden op mijzelf betrok.

Stel ik ga weer solliciteren in het vo, hoe leg ik dat uit?
Dollop schreef:
25-01-2019 14:10
Want ik wil natuurlijk wel ander werk gaan doen en niet dat geen werkgever buiten het vo mij wil.

Ik werk zelf ook in t onderwijs en ik heb het ook een periode moeilijk gehad. Is het voor jou een optie om met volwassenen te werken.
Misschien kan je als zelfstandige privélessen geven?

Is een andere sector een optie? Bijvoorbeeld omscholing richting it?
Zorg er nou eerst maar voor dat je een soort van goed functioneert, zodat je, los van je klassenmanagement, een positieve referentie hebt.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
25-01-2019 19:14
Ik werk zelf ook in t onderwijs en ik heb het ook een periode moeilijk gehad. Is het voor jou een optie om met volwassenen te werken.
Misschien kan je als zelfstandige privélessen geven?

Is een andere sector een optie? Bijvoorbeeld omscholing richting it?

Bijlessen kan je niet van rondkomen.

Ik wil ofwel kantoorwerk doen ofwel het proberen op het mbo/hbo.


En ja, ik probeer alles te doen wat ze van mij vragen, ik zoek geen conflicten oid. Maar ik merk wel dat ik niet in dit team pas. Gek, normaal maak ik snel vrienden op het werk, met 3 collega's van mijn vorige baan heb ik nog vaak en goed contact.
Dus hoe krijg ik een nette referentie ondanks mijn burnout?
Mijn laatste drie werkgevers vroegen niet om een referentie.
Dollop schreef:
25-01-2019 21:45
Bijlessen kan je niet van rondkomen.

Ik wil ofwel kantoorwerk doen ofwel het proberen op het mbo/hbo.


En ja, ik probeer alles te doen wat ze van mij vragen, ik zoek geen conflicten oid. Maar ik merk wel dat ik niet in dit team pas. Gek, normaal maak ik snel vrienden op het werk, met 3 collega's van mijn vorige baan heb ik nog vaak en goed contact.
Dus hoe krijg ik een nette referentie ondanks mijn burnout?
Wat vind je belangrijk dat ze meegeven voor jou in de toekomst? Wil je dat ze zeggen dat je een doorzetter bent? Betrouwbaar? Loyaal? Nieuwsgierig? Leerbaar?

Bedenk wat jij belangrijk vindt dat ze doorgeven en laat dat zien. Werk pro-actief mee aan je herstel van je burn-out.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
25-01-2019 22:11
Wat vind je belangrijk dat ze meegeven voor jou in de toekomst? Wil je dat ze zeggen dat je een doorzetter bent? Betrouwbaar? Loyaal? Nieuwsgierig? Leerbaar?

Bedenk wat jij belangrijk vindt dat ze doorgeven en laat dat zien. Werk pro-actief mee aan je herstel van je burn-out.
Dat ja, ben ik ook aan het doen. Maar ik heb genoeg oud-collega's die mij hiervoor goede referenties gaven als collega, kan ik die nog aanspreken?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
20-01-2019 11:42
Ik twijfel. Soms haat ik mijn werk en herinner ik me alleen de keren dat ik vastliep. Andere keren denk ik aan de fijne momenten en mis ik de leerlingen.
Stel ik ga weer solliciteren in het vo?
Ik zou het gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
25-01-2019 13:57
Net een gesprek met TL gehad. Ze weet dat ik volgend jaar geen VO ga doen, maar juist MBO/HBO of kantoorwerk. Ik neig nu ook steeds meer naar dat laatste.

Ik heb gevraagd hoe het nu zit met referenties. Zij zegt dat ze eerlijk zal zijn op welke vlakken ik slecht functioneerde, namelijk klassenmanagement. Alleen wil ik juist volgemd jaar daar weinig tot niet nog mee te maken hebben.

Hoe ga ik dat verkopen? Dat daar mijn zwakke punt lag en ik er achter kwam dat het vo het niet was?
Voor kantoorwerk bellen ze zelden referenties. En daarvoor doet klassenmanagement er toch ook niet toe? Of gaat ze echt zeggen dat je een grote chaoot bent?

Je mag mij wel als tweede referentie opgeven. Zeg ik dat je het geweldig deed voor een klas vol jongvolwassenen, je eigen lesmateriaal samenstelde en alles zelfstandig tot in de puntjes georganiseerd had.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
25-01-2019 23:24
Ik zou het gewoon niet doen.
Ben ik al uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
25-01-2019 23:34
Ben ik al uit hoor.
Waar komt je vraag dan vandaan? Je hebt al in de gaten dat je zelf vindt dat je niet kan wat je wil doen. Waarom er nog energie in stoppen? Je wil toch niet.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
25-01-2019 23:53
Waar komt je vraag dan vandaan? Je hebt al in de gaten dat je zelf vindt dat je niet kan wat je wil doen. Waarom er nog energie in stoppen? Je wil toch niet.
Lees het topics eens door...
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gedaan, al jouw topics, zowel deze als je kerstrozentopics. Je vindt pubers leuk maar ook energievretend, je weet niet wat je wil, je denkt dat je niks kan maar je wil wel kantoorwerk doen tegen de onderwijsCAO, je hebt een diagnose maar denkt dat het een goed idee is die te verzwijgen.

Ga alsjeblieft iets met jezelf doen ipv mijn kinderen te verpesten.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
26-01-2019 00:05
Heb ik gedaan, al jouw topics, zowel deze als je kerstrozentopics. Je vindt pubers leuk maar ook energievretend, je weet niet wat je wil, je denkt dat je niks kan maar je wil wel kantoorwerk doen tegen de onderwijsCAO, je hebt een diagnose maar denkt dat het een goed idee is die te verzwijgen.

Ga alsjeblieft iets met jezelf doen ipv mijn kinderen te verpesten.
Uhm. Ok. Als jij dat denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
26-01-2019 00:33
Uhm. Ok. Als jij dat denkt.
Wat precies moet ik anders denken als jij dingen post als " Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik het nog aankan om voor de klas te staan. Iets in mij is nu permanent geknapt." ? Dan hoop ik gewoon echt niet dat jij op een nieuwe voschool de kans krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles gelezen had, dan wist je dat ik dat al een flinke poos niet meer wil. En nu alleen mijn reintegratie uitzit tot mijn contract afloopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn voor jou de financiële gevolgen als je een tijdje niet werkt? Je carrière weer opnieuw starten, vrijwilligerswerk, parttime, kijken waar je passie ligt en valkuilen uit t verleden vermijden. Je energie weer helemaal terug krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf het beste wat wel en niet bij je past. Niemand op het forum kan daar echt uitspraken over doen. Maar je moet wel realistisch blijven... Het zou jammer zijn als dat je weer tegenslagen krijgt omdat je de foute keuze maakt. . Daarom beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb een mbo-4 diploma als directie secretaresse. Ik vind daar absoluut niks aan het past totaal niet bij me.
Dat pro-actieve... Maar ook het plannen. Meerdere taken tegelijk krijgen ondertussen nog eens het overzicht proberen te houden..Andere taken weer oppakken. Een office manager die constant commandeert. Collega´s die steeds binnen lopen en vragen hebben.. Het sociale gedeelte ook nog eens. Bij mij past deze opleiding dus totaal niet.. Ik ben mega chaotisch en geen duizendpoot 29392 tegelijk doen helemaal een drama. Het overzicht houden vind ik ook lastig als mijn hele bureau vol zooi ligt.. Met daar een memo op en daar.

Had je graag mijn diploma gegeven want ik kan er niks mee. Al lijkt het minder erg omdat ik lager opgeleid bent maar het is evengoed rot want ik weet ook absoluut niet wat dan wel bij me past.

Ik vind het wel knap dat jij hier wel allemaal goed in bent met je ASS. Omdat de meest wel moeite hebben met plannen..
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
26-01-2019 02:28
Je weet zelf het beste wat wel en niet bij je past. Niemand op het forum kan daar echt uitspraken over doen. Maar je moet wel realistisch blijven... Het zou jammer zijn als dat je weer tegenslagen krijgt omdat je de foute keuze maakt. . Daarom beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb een mbo-4 diploma als directie secretaresse. Ik vind daar absoluut niks aan het past totaal niet bij me.
Dat pro-actieve... Maar ook het plannen. Meerdere taken tegelijk krijgen ondertussen nog eens het overzicht proberen te houden..Andere taken weer oppakken. Een office manager die constant commandeert. Collega´s die steeds binnen lopen en vragen hebben.. Het sociale gedeelte ook nog eens. Bij mij past deze opleiding dus totaal niet.. Ik ben mega chaotisch en geen duizendpoot 29392 tegelijk doen helemaal een drama. Het overzicht houden vind ik ook lastig als mijn hele bureau vol zooi ligt.. Met daar een memo op en daar.

Had je graag mijn diploma gegeven want ik kan er niks mee. Al lijkt het minder erg omdat ik lager opgeleid bent maar het is evengoed rot want ik weet ook absoluut niet wat dan wel bij me past.

Ik vind het wel knap dat jij hier wel allemaal goed in bent met je ASS. Omdat de meest wel moeite hebben met plannen..
Vervelend voor je linny! Ik ben in mijn prive ook chaotisch. Steeds dingen kwijt, schrijf afspraken op maar vergeet ze... op het werk/studie heb ik hyperfocus gek genoeg. Ik heb met 2 vingers in de neus vwo gedaan en daarna uni. Maar dat was altijd mijn prioriteit. Dan ben ik erg georganiseerd, heb ik een systeem om alles bij te houden.

In mijn prive vind ik het gewoon onbelangrijk denk ik.
anoniem_379931 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 08:06
3.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
25-01-2019 23:34
Voor kantoorwerk bellen ze zelden referenties. En daarvoor doet klassenmanagement er toch ook niet toe? Of gaat ze echt zeggen dat je een grote chaoot bent?

Je mag mij wel als tweede referentie opgeven. Zeg ik dat je het geweldig deed voor een klas vol jongvolwassenen, je eigen lesmateriaal samenstelde en alles zelfstandig tot in de puntjes georganiseerd had.

Nou, ik ben gewoon een fijne collega mits ik goed in mijn vel zit. Maar ik heb van mijn oude werk zat referenties gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
26-01-2019 01:44
Wat zijn voor jou de financiële gevolgen als je een tijdje niet werkt? Je carrière weer opnieuw starten, vrijwilligerswerk, parttime, kijken waar je passie ligt en valkuilen uit t verleden vermijden. Je energie weer helemaal terug krijgen
Ik moet mezelf onderhouden dus ik wil zsm aan het werk na mijn contract. Ik zit nu al een maand thuis, ik reintegreer langzaam maar ik heb genoeg tijd tot nadenken.
Dollop schreef:
26-01-2019 01:21
Als je alles gelezen had, dan wist je dat ik dat al een flinke poos niet meer wil. En nu alleen mijn reintegratie uitzit tot mijn contract afloopt.
:woa:


Nee, Dollop, je zit je reïntegratie niet uit. Als je dat doet, dan krijg je geen positieve referentie mee en beschadig je de leerlingen. Je gaat keihard aan jezelf werken, zodat iedereen daar profijt van heeft. Reïntegreren op je werk is dus in eerste instantie datje werk er profijt van heeft.

Neem ontslag als je toch niet mee wilt werken aan een goede reïntegratie.
Je ziet eigenlijk vooral onmogelijkheden. Er zijn meer mogelijkheden dan onderwijs. Is logopedist niks voor jou? Doe evt een deeltijdopleiding.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
26-01-2019 08:57
:woa:


Nee, Dollop, je zit je reïntegratie niet uit. Als je dat doet, dan krijg je geen positieve referentie mee en beschadig je de leerlingen. Je gaat keihard aan jezelf werken, zodat iedereen daar profijt van heeft. Reïntegreren op je werk is dus in eerste instantie datje werk er profijt van heeft.

Neem ontslag als je toch niet mee wilt werken aan een goede reïntegratie.
Uhm. Ja? Ik bedoelde meer dat dit mijn laatste jaar is in het VO. Ik heb wekelijks therapie dus idk waar je zo dramatisch om doet. Plus, ik post hier al zowat het hele proces.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven