Werk & Studie alle pijlers

Keuzen tussen 2 opleidingen/cursussen, iemand tips?

05-09-2009 12:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb altijd al een administratieve/secretariele baan in de zorg geambieerd.

Aangezien ik niet over een relevant diploma beschik dacht ik altijd dat zo'n baan niet voor mij was weggelegd.

Nu heb ik mijn oog op 2 verschillende cursussen/opleidingen laten vallen om mij zo een soort van om te scholen.

1. is medische terminologie

2. is medisch secretaresse

Nu heb ik zelf een mbo-4 opleiding aangevuld met een jaar of 4 werkervaring. (voornamelijk administratief, management ondersteunend en 1,5 jaar op p&o gebied)

Nu ik op zoek ben naar leuke vacatures in de zorg en zie ik dat er vaak een administratieve/secretariele achtergrond wordt gevraagd. Aangevuld met kennis van medische terminologie.

Zou dit voldoende zijn als ik puur de cursus medische terminologie volg? Of is het verstandiger om de opleiding tot medisch secretaresse te volgen?

Ik hoop dat er misschien wel ervaringsdeskundigen zijn die mij wat advies kunnen geven.

Alvast super bedankt!

p.s. ik zie nu pas dat ik een "n" teveel heb geschreven in het onderwerp...kan ik nu helaas niet meer aanpassen. Erg slordig!
anoniem_52393 wijzigde dit bericht op 05-09-2009 12:50
Reden: Taalfout!
% gewijzigd
ik werk zelf in het ziekenhuis als medisch secretaresse en heb alleen een secretaresse diploma. wil in de toekomst wel med. terminologie erbij gaan doen, voor als ik op een andere afdeling kom te werken.......

ik zou dus kiezen voor terminologie! omdat je al secretariële ervaring heb!

succes, het is hartstikke leuk werk om te doen. lekker afwisselend, werktijden in overleg hier, en ik verdien er ook nog lekker mee!
Als je geen secretariële ervaring hebt, zou ik voor medisch secretaresse gaan. De terminologie lijkt meer een bijscholingscursus voor mensen met ervaring.
@beachie24 super bedankt voor je snelle reactie! Het lijkt mij ook zo super leuk, precies om de redenen die jij aangeeft! Voor mijn gevoel is medische terminologie ook wel voldoende alleen wilde dat toch even zeker weten om mijn kansen te vergroten!
Je zou ook eens naar aanleiding van een vacature kunnen bellen en vragen waar zo'n werkgever de voorkeur aan geeft. Wellicht kun je al starten en je opleiding via hen volgen? (Ik noem maar een zijstraat, weet niet of het mogelijk is.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
nachtvlinder: je kan via het LSSO medisch secretaresse doen! dan heb je EN secretaresse EN medische terminologie.
@beachie24, ik ben uitgenodigd voor een sol gesprek op een poli!! Ik ben super blij... moet nu nog even vrij zien te krijgen van mijn werkgever....best spannend hoor!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven