'klagen' in proeftijd
zondag 25 februari 2018 om 21:24
Ik ben afgelopen week begonnen bij mijn nieuwe baan en sommige dingen lopen niet zo goed en kom soms ook met werkzaamheden in de knoop omdat de planning van mijn werkzaamheden wel erg krap is ingepland wat zorgt voor meer stress. Ik laat even buiten beschouwing wat ik doe maar ik twijfel of ik aan de bel zal trekken of niet omdat ik een proeftijd heb. Ik wil niet zeuren en heb zoiets van zit eerst je proeftijd uit maar aan de andere kant denk ik weer van ik kan het beter meteen aan de bel trekken voordat ik straks echt helemaal vast loop en mijn werk eronder lijd.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
dinsdag 27 februari 2018 om 01:12
Leuk dat ze dat bij jou op het werk goed incalculeren, maar het punt hier is nu juist dat TO denkt dat ze wèl een deadline moet gaan halen die ze (nog) niet kan halen. Het missen van een deadline in je proeftijd zonder tijdig aan de bel te trekken is een veel slechter plan dan het tijdig bespreekbaar maken van je zorgen over die deadline zodat je die deadline alsnog kunt halen.Tornacense schreef: ↑26-02-2018 22:54Maar niet na net één weekje begonnen te zijn.
Werk jezelf eerst maar es in en na 1 à 2 maanden kan je dan nog altijd kijken hoe het loopt.
En of er effectief dingen veranderd moeten worden.
Hier wordt er gewoon ingecalculeerd dat iemand de eerste 2 maanden vooral meekijkt en weinig zelf doet.
Laat staan hele dossiers.
Dat dingen die dan wel alleen gedaan worden 5 keer langer duren dan normaal ... dat is gewoon zo.
dinsdag 27 februari 2018 om 01:15
Wat een onzin. Er is helemaal geen paniek of stress. TO voorziet mogelijke problemen en vraagt zich af hoe ze daar het best mee om kan gaan.Tampaxropeje schreef: ↑26-02-2018 22:48Het klinkt leuk wat je hier schrijft, maar als ze in haar eerste week werken al zoveel paniek ervaart, is het niet haar baan. Aan de bel trekken als ze gevaarlijk werk doet waarbij er dingen dusdanig verkeerd kunnen gaan dat het mensen of het bedrijf schaadt ja. Aan de bel trekken omdat ze zelf de eerste week stress ervaart en het niet nog even aan kan kijken, dan sta je er denk ik niet zo goed op.
dinsdag 27 februari 2018 om 06:41
Dit dus, ik vind het juist goed dat ze dit soort dingen wil aangeven zodat het werk eventueel tijdig herverdeeld kan worden en er geen dingen in de soep lopen. Ook als dat al na een week is. Als ze zeggen 'Joh dat hebben we allemaal al ingecalculeerd, maakt niet uit.' weet je dat ook en dat werkt net wat fijner. Ook is het fijn om voor bijvoorbeeld nieuwe programma's even rustig te kunnen zitten zodat je het voor de volgende keer ook goed weet en je niet er als een malle doorheen te hoeven worstelen.Nummer*Zoveel schreef: ↑27-02-2018 01:12Leuk dat ze dat bij jou op het werk goed incalculeren, maar het punt hier is nu juist dat TO denkt dat ze wèl een deadline moet gaan halen die ze (nog) niet kan halen. Het missen van een deadline in je proeftijd zonder tijdig aan de bel te trekken is een veel slechter plan dan het tijdig bespreekbaar maken van je zorgen over die deadline zodat je die deadline alsnog kunt halen.
dinsdag 27 februari 2018 om 15:22
Onzin terug.Nummer*Zoveel schreef: ↑27-02-2018 01:15Wat een onzin. Er is helemaal geen paniek of stress. TO voorziet mogelijke problemen en vraagt zich af hoe ze daar het best mee om kan gaan.
TO schrijft zelf over stress in haar OP.
Sommige mensen zien overal problemen, waar anderen die niet zien. We weten helemaal niet wat het risico is waar zij het over heeft en of haar zorg voor werkgever ook gegrond zal zijn of dat het vooral haar eigen onkunde voor deze rol betreft. Ze geeft ook geen antwoord op vragen om beter te begrijpen wat haar situatie is. Als de boel op ontploffen staat, ja ingrijpen. Als ze zelf meer tijd nodig heeft, kan ze niet thuis zichzelf inlezen of wat voorwerk doen zodat ze sneller up to speed is.
dinsdag 27 februari 2018 om 16:27
Goh wat zijn hier toch supervrouwen die kunnen rennen en vliegen en het geen probleem vinden om 6 uur te knallen zonder lunch pauze. Ik kan mijn werk prima aan maar dan moet men wel goed kunnen plannen. Het is nu zo dat ik tot 12 uur minimaal bezig ben op een locatie om alles af te krijgen terwijl ik ook om 12 uur verwacht wordt op een andere locatie tot een uur of 3. Locaties liggen 15 minuten fietsen van elkaar af en ik moet ook tussendoor nog eten natuurlijk.
Prima dat anderen die makkelijk aankunnen maar mij lukt het niet want als ik de lunch over moet slaan word ik erg duizelig.
Heb inmiddels mijn leidinggevende gevraagd of het anders ingepland kan worden of dat ik hulp kan krijgen.
Prima dat anderen die makkelijk aankunnen maar mij lukt het niet want als ik de lunch over moet slaan word ik erg duizelig.
Heb inmiddels mijn leidinggevende gevraagd of het anders ingepland kan worden of dat ik hulp kan krijgen.
donderdag 1 maart 2018 om 07:52
Meid dan begin je 15 minuten eerder en eet je een boterham terwijl je fietst. Je gaat na een week toch niet al zo slachtofferig doen om niks.closednote schreef: ↑27-02-2018 16:27Goh wat zijn hier toch supervrouwen die kunnen rennen en vliegen en het geen probleem vinden om 6 uur te knallen zonder lunch pauze. Ik kan mijn werk prima aan maar dan moet men wel goed kunnen plannen. Het is nu zo dat ik tot 12 uur minimaal bezig ben op een locatie om alles af te krijgen terwijl ik ook om 12 uur verwacht wordt op een andere locatie tot een uur of 3. Locaties liggen 15 minuten fietsen van elkaar af en ik moet ook tussendoor nog eten natuurlijk.
donderdag 1 maart 2018 om 08:39
War een rare reactie. Wie zegt dat ze een kantoorbaan heeft?Tornacense schreef: ↑26-02-2018 16:53Waarom dacht je overigens dat je na een week wel ingewerkt zou zijn?
Hier duurt zoiets minstens 3 maanden eer je bepaalde dingen echt weet, routines een beetje beginnen ingebouwd te raken, je bepaalde zwaardere spullen zonder hulp kan, ...
Na een week weet je net de balpennen staan en in 't beste geval hoe de telefoon werkt.
donderdag 1 maart 2018 om 08:43
Tuurlijk, na 1 week moet je alles kunnen.pffft
donderdag 1 maart 2018 om 08:47
Trek je niets aan van die rare reacties want ze hebben geen idee wat voor werk je doet. Geef het gewoon aan bij de leidinggevende, en je hebt gewoon recht op lunchpauze!closednote schreef: ↑27-02-2018 16:27Goh wat zijn hier toch supervrouwen die kunnen rennen en vliegen en het geen probleem vinden om 6 uur te knallen zonder lunch pauze. Ik kan mijn werk prima aan maar dan moet men wel goed kunnen plannen. Het is nu zo dat ik tot 12 uur minimaal bezig ben op een locatie om alles af te krijgen terwijl ik ook om 12 uur verwacht wordt op een andere locatie tot een uur of 3. Locaties liggen 15 minuten fietsen van elkaar af en ik moet ook tussendoor nog eten natuurlijk.
donderdag 1 maart 2018 om 08:48
Wat? Ben je wel lekker? Ze heeft gewoon recht op lunchpauze en eerder beginnen in je eigen tijd moet je niet doen. ( heb ik ook te vaak gedaan, jarenlang)Tampaxropeje schreef: ↑01-03-2018 07:52Meid dan begin je 15 minuten eerder en eet je een boterham terwijl je fietst. Je gaat na een week toch niet al zo slachtofferig doen om niks.
donderdag 1 maart 2018 om 18:39
Meid wat een waardeloos advies, het bleek een foutje in de planning te zijn en dat is nu opgelost. Vind dat angstige niks willen zeggen en omslachtig brood op de fiets eten juist slachtofferig.Tampaxropeje schreef: ↑01-03-2018 07:52Meid dan begin je 15 minuten eerder en eet je een boterham terwijl je fietst. Je gaat na een week toch niet al zo slachtofferig doen om niks.
donderdag 1 maart 2018 om 19:16
Deze informatie had ik best nuttig gevonden om in het begin te hebben gelezen, want dat heeft dan niks met inwerken te maken, maar dus met planning. Dan heb je uiteraard helemaal gelijk als je het aangeeft, noem ik het overigens ook geen 'klagen'.closednote schreef: ↑27-02-2018 16:27Goh wat zijn hier toch supervrouwen die kunnen rennen en vliegen en het geen probleem vinden om 6 uur te knallen zonder lunch pauze. Ik kan mijn werk prima aan maar dan moet men wel goed kunnen plannen. Het is nu zo dat ik tot 12 uur minimaal bezig ben op een locatie om alles af te krijgen terwijl ik ook om 12 uur verwacht wordt op een andere locatie tot een uur of 3. Locaties liggen 15 minuten fietsen van elkaar af en ik moet ook tussendoor nog eten natuurlijk.
Fijn dat het is opgelost!
v1k1ng wijzigde dit bericht op 01-03-2018 19:24
12.84% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 1 maart 2018 om 23:35
Ik zou je niet aannemen. Dat gepiep gelijk. Beetje karaker kan geen kwaad.closednote schreef: ↑01-03-2018 17:13Ben blij dat ik het gemeld heb want het bleek een foutje in mijn planning. Heb nu meer tijd en kan fatsoenlijk pauzeren.
donderdag 1 maart 2018 om 23:37
Je zit gewoon te sarren.Tampaxropeje schreef: ↑01-03-2018 23:35Ik zou je niet aannemen. Dat gepiep gelijk. Beetje karaker kan geen kwaad.
donderdag 1 maart 2018 om 23:39
Het gaat juist helemaal niet om 'angstige' houding aannemen. TO is juist angstig, met zo een topic en de paniek. Na een week al klagen om zoiets. Ze nemen toch geen kind aan. Luxe pony.