Werk & Studie alle pijlers

klagen over collega?

12-09-2011 14:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag jullie mening over het volgende, ik ben werkzaam in de thuiszorg als hh medewerkster.

Ik had vorige week en vanochtend een invaladres omdat mijn vaste client in het ziekenhuis ligt.

Wat ik daar aantrof......gatsie, het was er echt gewoon vies, luxaflex die al in geen maanden gedaan waren, een lamp die op het eerste oog grijs leek maar na een stofzuigerbeurt ineens groen bleek te zijn, radiatoren en deuren waar bagger vanaf kwam, een douchescherm waar je amper doorheen kon kijken vanwege de kalkaanslag, een antislipmatje in de douchecabine die ik van narigheid gelijk in de vuilnisbak gekieperd heb enz.....

De mensen waar ik was doen zelf nog erg hun best kunnen zelf stoffen, wassen en strijken en dat soort dingen maar de zware dingen lukt ze niet meer.

Na een gesprek waar ik voorzichtig vroeg of ze wel tevreden waren over hun vaste hulp kreeg ik als antwoord dat ze blij waren dat ze hulp kregen en niet wilde zeuren.

Wat moet ik hier nu mee? eigenlijk wil ik het wel melden bij m'n teammanager maar aan de andere kant wil ik mijn collega ook niet afvallen (ik ken haar trouwens niet) , maar die mensen krijgen duidelijk niet de hulp waar ze behoefte aan hebben.

wat zouden jullie doen?
Melding maken bij je teammanager. Het belang van de client staat hier mi voorop.
Ik zou het wel melden.
quote:Jorina schreef op 12 september 2011 @ 14:13:

Melding maken bij je teammanager. Het belang van de client staat hier mi voorop.

Dat vind ik ook!

Je weet ook niet wat er aan de hand is. Misschien doet jouw collega helemaal niet haar best. Maar er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn. Als het bij die mensen vies is terwijl ze wel recht hebben op hh hulp dan gaat er voor hen in ieder geval iets mis en daar moet toch wat aan gedaan worden.
Gewoon bij je teammanager melden. Niet zeggen hoe erg het is, maar gewoon even zeggen: "Zou je binnenkort eens bij mevr. en men. Huppelpup langs willen gaan en informeren hoe zijn hun hulp vinden."

Dan zeg je niet hoe slecht ze schoon maakt, maar kan je manager het zelf even zien. En desnoods je collega erop aan spreken.
quote:Jorina schreef op 12 september 2011 @ 14:13:

Melding maken bij je teammanager. Het belang van de client staat hier mi voorop.Ja mee eens.
Nee echt?
Ik zou het bij jouw manager ook niet brengen als klagen over je collega, maar veel meer als iets wat echt niet goed gaat voor die clienten.

Als jij beschrijft hoe slecht de situatie bij die mensen is, mag jouw manager zelf conclusies trekken.
Ja melden

Dan kan jouw leiding gevende een kijkje nemen - en uitzoeken wat er aan de hand is
Melden. De vorige hulp van mijn moeder maakte er ook een potje van, sinds ze een andere hulp heeft kun je van de vloer eten.
verba volant, scripta manent.
Dat is toch geen klagen over je collega?

Ik zou gewoon zeggen dat je geschrokken bent van hoe vuil en vies het daar was en dat het misschien een idee is om er eens een inspectie te doen of die collega er op aan te spreken?

Je kent haar niet eens zeg je zelf, dus ja...het is ook niet zo dat je achter haar rug om over haar gaat klagen terwijl je in het dagelijks leven vrolijk met haar omgaat toch?
Ik zou het melden, omdat het belang van de client voorop staat. Er moet gewoon goed schoongemaakt worden bij die mensen, en kennelijk gebeurt dat nu niet. Ik snap dat het heel vervelend voelt ten opzichte van je collega, maar het is wel van belang.
Eens met americagirl; melden, en je kent haar niet dus het is ook niet achterbaks ofzo!
Melden inderdaad. Dat klinkt niet alsof je collega daar het vuur uit de sloffen loopt, en misschien juist wel omdat die mensen al blij zijn dat ze hulp krijgen en niet willen klagen. Als je collega niet wil dat er geklaagd wordt, moet ze haar best maar beter doen....
melden.
Je kan het melden. Je collega wordt niet gelijk de deur uit gewezen als zij in dienst is. Ze moet eerst de kans krijgen om te verbeteren. En die mensen hebben recht op goeie zorg.
potver, heb net contact gehad met TM....er word telefonisch een klanttevredenheidsonderzoek ingesteld, maar als die mensen positief reageren kan er niets gedaan worden, ik weet nu al dat ze positief doen want ze willen niet zeuren......

ohhhh waarom ben ik zo'n moraalridder en wil ik gewoon dat die mensen van hun oude dag kunnen genieten in een schoon huis?
Nogmaals aankaarten bij je teammanager. Je kunt toch zeggen dat die mensen bang zijn om eerlijk te antwoorden én dat niveau van werk opleveren niet acceptabel is.

Kom je nog eens bij dit adres, zouden die mensen in samenwerking met jou wel een klacht willen indienen?
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 12 september 2011 @ 15:05:

potver, heb net contact gehad met TM....er word telefonisch een klanttevredenheidsonderzoek ingesteld, maar als die mensen positief reageren kan er niets gedaan worden, ik weet nu al dat ze positief doen want ze willen niet zeuren......

ohhhh waarom ben ik zo'n moraalridder en wil ik gewoon dat die mensen van hun oude dag kunnen genieten in een schoon huis?Maar jij kan toch met jouw visie komen? Kom jij dan op voor die mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven