Werk & Studie alle pijlers

kleding assessment, tips gevraagd

20-04-2011 22:04 24 berichten
Morgen heb ik een assessment en ik begin ineens te twijfelen over mijn kledingkeus.

Wat details:

Sollicitatie was ik in pak, gesprekspartners één casual gekleed, één pantalon met blouse en trui, beide vrouwen. Het gaat om een interne consultant-functie in de zorg. Ik ben onervaren in deze sector. Was een zeer prettig gesprek.

Morgen dus assessment met rollenspellen en cases, hele dag. Ik wilde iets meer casual gaan, maar begin te twijfelen omdat ik de sector niet goed kan inschatten qua kleding.

Keus nu:

Witte "skinny" (ieuw, rotwoord), nette cognaclaarzen met hak. Wit shirtje, net blauw colbert met omrolmouw.

Kan dit????
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die witte skinny vervangen door een iets formelere broek.

Best kans dat degene die het assessment wat formeel geklede kandidaten gewend is.
Klinkt prima.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wordt wel warm, morgen. Als je je colbertje uitdoet ben je wel héél wit. En laarzen met dit weer?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klinkt prima.
een skinny,

als je maatje 34 heb zeker doen.

Maar wat BGB zegt het wordt warm morgen en dan een skinny en laarzen. dat zou ik niet doen.
quote:Snormel schreef op 20 april 2011 @ 22:09:

Ik zou die witte skinny vervangen door een iets formelere broek.

Best kans dat degene die het assessment wat formeel geklede kandidaten gewend is.Assessment wordt afgenomen en bijgewoond door de interne consultants die er al werkzaam zijn. Alleen interne mensen bij betrokken, dus geen extern assessment bureau. Goede opmerking dat wel!
Voor een assessment vind ik het best casual, maar aan de andere kant ken ik die sector niet, dus weet ik ook niet wat daar de dresscode is. (Heel nuttig dus deze post)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2011 @ 22:11:

Wordt wel warm, morgen. Als je je colbertje uitdoet ben je wel héél wit. En laarzen met dit weer?

Eens! Maar qua temperatuur: ik werk in een gebouw met zeer strakke airco, dus is een colbert prima te doen.
In zorginstelling zijn de airco's meestal niet zo heftig ingesteld (helaas). Ik zou dus zorgen voor iets luchtigers dan laarzen. Een pantalon met witte blouse en colbert voor de zerheid mee en schoenen die wat minder heftig zijn dan laarzen, bv pumps.
zorgsector is over het algemeen wat meer casual gekleed dan zakenwereld.

witte broek en wit shirt word daar zéker geassocieerd met uniform (zoals vroegah) of nu nog aan het bed.

waarom niet een rokje?

nette pumps eronder

mooi shirtje en colbert of jasje dat je uit kunt doen als het echt warm word?

Of,

Een (wat nettere) zomerse jurk? met pumps of nette schoen er onder.
De standaard semi-casual outfit pantalon + nette blouse + pumps is nooit verkeerd, toch? Of wil je je graag onderscheiden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2011 @ 22:11:

Colbertje doe ik sowieso niet uit, heb het ook niet zo snel warm.

Laarzen, tsja... Even denken aan wat anders dus.
Oh, een nette jurk vind ik ook leuk!
hmmm, best moeilijk dit... Normaal ga ik altijd strak in pak en op de één of andere manier vond ik dat wat te overdone voor morgen.

Wellicht inderdaad toch maar op safe met een pantalon, blouse en pumps...

Handig dit te bedenken op de avond ervoor (smileys kwijt, maar bedenk die met die rollende ogen er maar bij)
TO

ik zou gaan in een outfit waarin je je zeker voelt.

Een witte broek zou voor mij een drama zijn. Ik heb daar binnen 10 seconde dan een vlek in. Terwijl ik normaal nooit vlekken in witte kleding heb:):):)
anoniem_111602 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 22:35
Reden: teipfaut
% gewijzigd
De combinatie op zich vind ik wel erg leuk.

Maar niet voor deze gelegenheid
precies sgaap

het gaat er bij die kleding vooral om of je er zelfvertrouwwen van krijgt
dubbel
Ik zou altijd gaan voor het formele, casual kleden kan je wel als je bent aangenomen en er al even werkt.

Ik verwacht altijd dat sollicitanten zich gedurende de sollicitatieprocedure formeel kleden. Daarna (als ze zijn aangenomen)proeven ze de sfeer van het bedrijf en mogen en kunnen ze zelf inschatten wat gangbaar is binnen ons bedrijf.
Ok, ik ga morgen toch maar weer formeel dan. Is toch veiliger, liever te netjes dan te casual.

Thanks!
Succes morgen!
Wat eten we vanavond?
Volgens mij kan dit best, alleen ik zou de laarzen vervangen door pumps. Door de combinatie met een colbertje vind ik het netjes genoeg. Ik werk in de zorg als manager en ga zelf redelijk netjes gekleed, maar niet in mantelpakje. Een nette skinny broek draag ik zelf ook wel met een colbertje of nette blouse.
Deze combi zou ik zeker niet aantrekken. Sorry dat ik het zo breng, maar met dit weer, nee.

Mooie nette (linnen) broek met vestje/bloues met pumps lijkt me een stuk geschikter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven