Kleding bij assessment
dinsdag 16 april 2013 om 17:38
Hoe moet je je kleden voor een assessment, waarbij onder meer een interview wordt afgenomen en een rollensimulatie plaatsvindt? Het gaat om een overheidsfunctie op middelhoog niveau.
Ik snap dat je niet in je sweater en afgetrapte sneakers moet komen, maar hoe netjes is de standaard bij een assessment?
Ik snap dat je niet in je sweater en afgetrapte sneakers moet komen, maar hoe netjes is de standaard bij een assessment?
dinsdag 16 april 2013 om 19:54
Het ligt eraan hoe je over wilt komen. Ik draag zelf graag juist hoge hakken omdat ik er overtuigender in overkom (zo voelt het tenminste...). En ik zou niet voor zwart-wit gaan, juist omdat het zo hard is. Beter lijkt mij antraciet met een warme accentkleur, zoals donkerrood of abrikoosroze of een mooie kleur groen?
dinsdag 16 april 2013 om 20:10
quote:mylenamyla schreef op 16 april 2013 @ 17:52:
Ik dacht zelf aan een witte jurk (loopt tot aan de knie) met daaronder een zwarte maillot en zwarte pumps (geen hoge). Boven mijn jurk trek ik een zwarte blazer aan. Kan dit?Nee. Ik vind een witte jurk en een zwarte maillot (echt, een maillot??) geen gezicht.
Ik dacht zelf aan een witte jurk (loopt tot aan de knie) met daaronder een zwarte maillot en zwarte pumps (geen hoge). Boven mijn jurk trek ik een zwarte blazer aan. Kan dit?Nee. Ik vind een witte jurk en een zwarte maillot (echt, een maillot??) geen gezicht.