Kledingcrisis
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:21
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 16 jaar en volgende maand start ik mijn nieuwe studie. Voordat de lessen echt starten is er nog een kennismakingsdag.
Ik kreeg een mail waarin stond dat ik zakelijk gekleed moet. Je hebt de keuze uit een pantalon / rok / jurk met een jasje erop. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb al jurken bestelt met een zwart jasje erop, maar het staat nogal saai en oudbollig. Ik snap best dat ik netjes gekleed moet, maar ik wil me nog wel een beetje goed voelen in de kleding. Is het de bedoeling dat het jasje echt matcht met de broek / rok / jurk of hoeft dat niet perse? En moet het jasje echt een blazer zijn? Hebben jullie verder nog tips hoe ik me wat leuker, maar nog steeds netjes kan kleden?
Groetjes, Kirsten
Ik ben een meisje van 16 jaar en volgende maand start ik mijn nieuwe studie. Voordat de lessen echt starten is er nog een kennismakingsdag.
Ik kreeg een mail waarin stond dat ik zakelijk gekleed moet. Je hebt de keuze uit een pantalon / rok / jurk met een jasje erop. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb al jurken bestelt met een zwart jasje erop, maar het staat nogal saai en oudbollig. Ik snap best dat ik netjes gekleed moet, maar ik wil me nog wel een beetje goed voelen in de kleding. Is het de bedoeling dat het jasje echt matcht met de broek / rok / jurk of hoeft dat niet perse? En moet het jasje echt een blazer zijn? Hebben jullie verder nog tips hoe ik me wat leuker, maar nog steeds netjes kan kleden?
Groetjes, Kirsten
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:39
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:40
Jasje werd vereist.MinkeDeWit schreef: ↑11-08-2017 19:23Ik vind een jurk zonder jasje ook prima zakelijk. Hangt natuurlijk wel van de jurk af.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:47
Het is een toeristische studie. Op school mag ik gewoon casual gekleed, maar voor deze dag moet het wel echt netjes. Met klanten kom ik niet echt in contact. Volgens mij krijgen we de hele dag presentaties.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:54
Pffff, wat suf. Ben je al zenuwachtig over het begin van je studie, mag je ook nog eens in kleding opdraven waar je je super oncomfortabel in voelt.Kirsten123 schreef: ↑11-08-2017 19:47Het is een toeristische studie. Op school mag ik gewoon casual gekleed, maar voor deze dag moet het wel echt netjes. Met klanten kom ik niet echt in contact. Volgens mij krijgen we de hele dag presentaties.
Hier worden wel leuke suggesties gedaan (al vind ik zeker niet echt item geschikt!)
http://m.asos.com/women/suits-separates ... pgesize=50
Misschien een gekleurde pantalon met gekleurd jasje? (bijv lichtroze pantalon met fuchsia jasje)
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:23
Dan zou ik donkerblauw of grijs doen. Leuke blouse eronder, klaar.Kirsten123 schreef: ↑11-08-2017 20:18Heel erg bedankt voor al de tips! Ik zit nu te denken aan een grijze, donker blauwe of zwarte broek met een lichtblauw jasje. Daar kan dan gewoon een witte blouse onder.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:48
Inderdaad; het moet netjes zijn maar het hoeft niet meteen een begrafenispak te worden - ik moet elke dag 'netjes' naar mijn werk en ik heb ook broeken, blouses, jasjes en schoenen in kleuren als blauw, rood en fuchsia.
Je moet je er ook een beetje goed in voelen, dan straal je dat automatisch ook uit.
Heb je er ook nette schoenen en tas bij?
Je moet je er ook een beetje goed in voelen, dan straal je dat automatisch ook uit.
Heb je er ook nette schoenen en tas bij?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 12 augustus 2017 om 02:33
Als je nog kleding moet aanschaffen zou ik geen rare kleur nemen maar gewoon zwart voor jasje en pantalon. Die kan je jaren later ook nog aan, of als bijvoorbeeld in de horeca wil gaan werken. Het zelfde geldt voor je pumps. Kies er een blouse bij ineen kleur die je aanspreekt en je bent klaar. Niet alleen voor de introductiedag maar ook voor de periode daarna.