Werk & Studie alle pijlers

Koerier DHL

28-07-2021 10:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik denk er over om te solliciteren als koerier bij DHL.
Heeft iemand recente ervaring hiermee? Hoe zijn de werktijden en het salaris?
Ik heb gelezen dat het salaris flink is gestegen en ook stijgt de komende jaren. Maar ook lees ik verhalen dat ze niet alle uren uitbetalen die je werkt. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van anderen!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Gezien het gedrag van de bezorgers denk ik veel druk, lange werkdagen en te weinig salaris.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de film: 'sorry we missed you' van Ken Loach eens kijken: https://www.youtube.com/watch?v=ysjwg-MnZao die speelt wel in Engeland, maar het is in Nederland voor zover ik weet niet veel beter. Werken onder hoge druk voor te weinig geld.

Maar ik heb zelf geen ervaring en ben ook wel benieuwd naar die van anderen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk als bijbaantje. Als het echt je baan is waarmee je in je onderhoud moet voorzien zou ik iets kiezen wat beter verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Als bezorger zit je rond de EUR 11,80 per uur bruto.
https://nl.indeed.com/cmp/DHL/salaries

Ik weet niet hoe je uren berekend worden en welke prestatie er van je wordt verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel altijd mensen blij je te zien :-D
Alle reacties Link kopieren
In de vacature staat een uurloon van €12.75, vind ik persoonlijk niet slecht. Maar nu is het de vraag of je dat ook daadwerkelijk krijgt of dat je veel onbetaalde overuren maakt..
Alle reacties Link kopieren
Bernadette333 schreef:
28-07-2021 14:19
In de vacature staat een uurloon van €12.75, vind ik persoonlijk niet slecht. Maar nu is het de vraag of je dat ook daadwerkelijk krijgt of dat je veel onbetaalde overuren maakt..