Werk & Studie alle pijlers

Kosten avond studie?

10-06-2018 11:52 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand misschien idee waar ik moet beginnen hier?

Ik zit nu op een project van stroomopwaarts, in de schoonmaak. Iets wat ik niet graag doe maar het is noodzaak invb met de participatie wet.

Nu heb ik een 75% afgeronde opleiding Monteur Elektrotechniek hoef alleen nog maar 1 boek en het praktijk examen. Nu vroeg ik me af van de kosten en waar kan ik uberhaupt moet beginnen met zoeken? Zijn er bedrijven die praktijk examineren of doorstroom hulp met het afronden van deze opleiding?

De overheid is bereid de opleiding te bekostigen mitst het duizenden euros kost wat me erg sterk lijkt aangezien ik het grootste deel van de theorie al afgerond heb.

De theorie snap ik kan ik op een avond school afronden maar hoe zit het met de praktijk examen en voorbereiding hier naar toe in de techniek? Heeft iemand misschien idee van een specifieke school die dit doet waar ik naar de kosten kan vragen?
Hoe lang geleden heb je dat behaald? Weet je zeker dat het nog steeds geldig is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Aangezien ze overal zitten te springen om elektromonteurs, is het een heel erg goed idee om dit op te gaan pakken!

Wat voor jou handig zou kunnen zijn is een BBL opleiding. Daar ga je werken en leren tegelijkertijd. Zo'n opleiding kun je doen bij een ROC. (b.v. Albeda in Rotterdam)

Ik denk dat als je zo'n ROC eens belt of er eens langs gaat, dat ze jou veel meer kunnen vertellen.

Daarnaast heb je dan natuurlijk wel een werkgever nodig waar je de praktijk verder kunt leren.

Daar zijn best vacatures voor, kijk maar:

https://www.indeed.nl/vacatures?q=Leren ... id-Holland

en hier:

https://www.google.nl/search?q=leer%2Fw ... e&ie=UTF-8

Misschien is dit allemaal best lastig voor jou. Dan kun je het beste dit gaan bespreken bij het Arbeidsbureau of CWI. Zij zijn er juist voor om jou in dit soort situaties te helpen.
Neem is contact op met bedrijven die staan te springen om dat soort monteurs.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven