Werk & Studie alle pijlers

Kosten supervisie

08-07-2010 12:00 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het volgen van supervisie buiten je studie om? Ik ga waarschijnlijk een extra aantekening behalen waarvoor ik opnieuw stage moet lopen en supervisie moet volgen (ben wel al 2 jaar klaar met mijn studie). Een stageplek heb ik al (bijna) geregeld, maar nu moet ik ook nog op zoek naar een supervisor. Weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn van een supervisor? Volgens mij kan dat makkelijk oplopen tot 100, 150 euro per uur.

En dan is de volgende vraag: In hoeverre kun je eisen dat je de supervisie betaald wilt hebben van je stagebedrijf, en daarnaast ook nog wat wil verdienen voor de stage? Ik ben namelijk wel HBO en WO afgestudeerd en het mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten (het bedrijf waar ik stage ga lopen profiteert natuurlijk ook van mijn wetenschappelijke kennis). Ik moet overigens 500 uur stagelopen en 20 uur supervisie volgen.
Of je het kunt eisen weet in niet maar je kan het natuurlijk altijd meenemen binnen de onderhandelingen.
ligt er denk aan in welk vakgebied je een supervisor zoekt. In de GGZ is het tarief gemiddeld 80-100 euro per uur. Mogelijk in het bedrijfsleven nog wel duurder.

Kun je geen supervisie krijgen binnen je stageplek, dus onbetaald?

Ik denk niet dat je anders kunt "eisen", maar vragen staat natuurlijk wel vrij.

En trouwens: supervisie kun je rekenen als scholingskosten en dus aftrekken van de belasting; wel met een drempel trouwens.

succes, keetje
Sorry, ik bedoelde eisen ook eigenlijk tussen haakjes

Bedankt voor de info, ik ga inderdaad onderhandelen en het voorstel doen voor een supervisor van binnen het bedrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven