Werk & Studie alle pijlers

Laatste werkdag maar thuiswerken - hoe aanpakken?

05-03-2021 08:51 21 berichten
De titel zegt het al, volgende week woensdag is mijn laatste werkdag nadat ik vorige maand ontslag heb genomen ivm een nieuwe baan. Ik heb hier ongeveer 3 kwart jaar gewerkt, maar ben in verband met corona na een maand fulltime thuis gaan werken. Zo nu ook nog steeds. Nu mijn vraag: moet ik hier iets aan doen? En zo ja, wat is leuk als bedankje of iets dergelijks? Deze maand nemen we sowieso nog even goed afscheid met een online borrel in combinatie met een leuk spel maar het voelt ook zo gek om de dag gewoon uit te werken zonder iets eromheen.

Tips zijn welkom!
Verder Niets, zeker als je er zo kort gewerkt hebt
Alle reacties Link kopieren
Bij ons regelen de collega's iets voor degene die weggaat. Dus niet andersom.
Je kan evt een berichtje sturen waarin je iedereen bedankt voor de samenwerking en zeg daarin dat het echte afscheid nog volgt.
toulouse74 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 09:01
3.45% gewijzigd
Laat eventuele afscheidsrituelen gewoon over aan het bedrijf. Je kunt je dag eindigen met een afscheidsmail.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik ook aan het einde van de dag een algemene mail naar iedereen sturen met bedankt voor de samenwerking etc. Verder geen bedankjes sturen of zo. Vind dat je er daarvoor te kort gewerkt hebt.
Mailtje en lekker vertrekken. Dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een mailtje.

Mocht je echt een hele goede band hebben met je manager of een collega en je hebt hun thuis-adres dan kan je eventueel nog een kaartje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Mail sturen. Als je er 10 jaar gewerkt zou hebben dan had ik het een ander verhaal gevonden (ervan uitgaand dat er iets georganiseerd zou worden) maar na 3 kwart jaar lichtelijk overdreven om qua afscheid uit te pakken
Alle reacties Link kopieren
3 kwart jaar is nogal kort. Dus ik zou er niet teveel mee doen. Vind die borrel en spel al heel wat.
Gewoon een mailtje en klaar.
Dankjewel voor jullie reacties! Het is een klein, heel gezellig en warm team waarbij collegialiteit en wekelijkse (online) borrels centraal staan dus vandaar dat ik toch zat te denken aan een bedankje of iets dergelijks. Verandert dit bovenstaande antwoorden nog vinden jullie of inderdaad gewoon de dag lekker uitwerken, een algemeen bericht sturen en die borrel afwachten?
Een kaartje sturen is wel leuk inderdaad! Niet overdreven maar wel een blijk van waardering. Thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Lolita156 schreef:
05-03-2021 10:36
Dankjewel voor jullie reacties! Het is een klein, heel gezellig en warm team waarbij collegialiteit en wekelijkse (online) borrels centraal staan dus vandaar dat ik toch zat te denken aan een bedankje of iets dergelijks. Verandert dit bovenstaande antwoorden nog vinden jullie of inderdaad gewoon de dag lekker uitwerken, een algemeen bericht sturen en die borrel afwachten?
Nee, want je kunt afscheid nemen tijdens de borrel toch.
Misschien een gekke vraag: als je het zo leuk vindt, waarom heb je dan een andere baan?
Alle reacties Link kopieren
Na zo’n kort dienstverband zou ik verder niks doen. Heb je echt leuke collega’s, dan kun je altijd over een tijdje als het weer mag een keer een borrel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doen als je nog fysiek op kantoor zou zitten? Misschien trakteren (maar dat gaat nu niet) en bloemen in ontvangst nemen, als het bedrijf dat aanbiedt.

Die kun je nu ook 'in ontvangst nemen', als de koerier bij je voor de deur staat ;-)

Een mailtje naar de afdeling (zou ik wel in de ochtend doen, dan kunnen mensen nog antwoorden... als je het aan het eind van de middag doet, krijgen mensen een bounce omdat het email-adres niet meer werkt).

Eventueel een belletje naar directe collega's.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen spelbederver zijn maar wees niet teleurgesteld dat als je iets organiseert (voor een organisatie waar je maar zo kort hebt gewerkt) er niet zo veel mensen op af komen.
Tadderak30 schreef:
05-03-2021 10:39
Nee, want je kunt afscheid nemen tijdens de borrel toch.
Misschien een gekke vraag: als je het zo leuk vindt, waarom heb je dan een andere baan?
Haha, ik snap je vraag! Ik heb bij deze baan een switch gemaakt naar een volledig andere sector dan m’n opleiding en ervaring. Het is leuk, maar jammer genoeg niet de sector waar ik op lange termijn gelukkig ga zijn en waar ik genoeg uithaal voor mezelf.
ca726647543 schreef:
05-03-2021 12:40
Ik wil geen spelbederver zijn maar wees niet teleurgesteld dat als je iets organiseert (voor een organisatie waar je maar zo kort hebt gewerkt) er niet zo veel mensen op af komen.
Ik organiseer zelf niks gelukkig, is meer een teamuitje waarbij we als extra nog even goed afscheid kunnen nemen😊
Alle reacties Link kopieren
Op de morgen een leuke e-mail sturen waarin je iedereen bedankt voor de samenwerking & tot ziens op de borrel zegt. Dan kun je nog even reageren op de mensen die je terugmailen en dan einde dag computer uit!
daddy_gijs schreef:
05-03-2021 11:27
Wat zou je doen als je nog fysiek op kantoor zou zitten? Misschien trakteren (maar dat gaat nu niet) en bloemen in ontvangst nemen, als het bedrijf dat aanbiedt.

Die kun je nu ook 'in ontvangst nemen', als de koerier bij je voor de deur staat ;-)

Een mailtje naar de afdeling (zou ik wel in de ochtend doen, dan kunnen mensen nog antwoorden... als je het aan het eind van de middag doet, krijgen mensen een bounce omdat het email-adres niet meer werkt).

Eventueel een belletje naar directe collega's.
True! Er zitten wel wat collega’s op kantoor, misschien laat ik daar wel een traktatie naar bezorgen met een kaartje. Thanks voor je reactie!
Bedankt allemaal voor de input, ik kan er mee vooruit!
Lolita156 schreef:
05-03-2021 10:37
Een kaartje sturen is wel leuk inderdaad! Niet overdreven maar wel een blijk van waardering. Thanks voor de tip!
Ik heb (n a 3,5 jaar werken) na mijn digitale afscheid m’n directe collega’s een kaartje gestuurd met een chocolaatje en een persoonlijk woord.

Maar in jouw situatie hoef je zeker niks. Hooguit als je het leuk vindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven