Langstudeerboete toch afgeschaft?
woensdag 26 september 2012 om 11:21
woensdag 26 september 2012 om 11:45
Ik heb hetzelfde, dus ik verwacht binnenkort nog een brief van de universiteit dat ik alsnog mijn boete zal moeten betalen. De machtiging die ik nu moest tekenen was inderdaad alleen voor het standaard collegegeld.
Waar op de site van DUO zou ik dit moeten kunnen terugvinden? Op mijn persoonlijke pagina word ik niet veel wijzer.
Waar op de site van DUO zou ik dit moeten kunnen terugvinden? Op mijn persoonlijke pagina word ik niet veel wijzer.
woensdag 26 september 2012 om 12:00
woensdag 26 september 2012 om 15:14
quote:jo1980 schreef op 26 september 2012 @ 12:58:
Ze gaan hem op 1 oktober innen. Google maar op 1 oktober en langstudeerboete.Sorry, maar dit is dikke onzin. De boete wordt geind door de onderwijsinstelling, die dus zelf kan kiezen voor de datum van inning. Meest logische is tegelijk met het collegegeld. Zo gaat het bij mijn onderwijsinstelling ook. Die 1 oktober klopt ook niet met de mensen die hier melden dat het al afgeschreven is bij studenten die hem moeten betalen.
Ze gaan hem op 1 oktober innen. Google maar op 1 oktober en langstudeerboete.Sorry, maar dit is dikke onzin. De boete wordt geind door de onderwijsinstelling, die dus zelf kan kiezen voor de datum van inning. Meest logische is tegelijk met het collegegeld. Zo gaat het bij mijn onderwijsinstelling ook. Die 1 oktober klopt ook niet met de mensen die hier melden dat het al afgeschreven is bij studenten die hem moeten betalen.
woensdag 26 september 2012 om 15:15
quote:Ruza schreef op 26 september 2012 @ 11:40:
Niet afgeschaft en mijn studiegenoten hebben die betaald in de week voordat het collegegeld afgeschreven werd.Voila. Die 1 oktober is dus in elk geval niet landelijk. Bij mij werd duidelijk gecommuniceerd dat de boete gelijk met collegegeld zou worden afgeschreven.
Niet afgeschaft en mijn studiegenoten hebben die betaald in de week voordat het collegegeld afgeschreven werd.Voila. Die 1 oktober is dus in elk geval niet landelijk. Bij mij werd duidelijk gecommuniceerd dat de boete gelijk met collegegeld zou worden afgeschreven.
woensdag 26 september 2012 om 15:21
Niks afgeschaft. Vriend mag nu elke maand 500 euro dokken aan school. Dit is college geld + boete. We schrokken ons wezeloos de eerste keer. Ze hadden hem nl geen brief gestuurd waarin dit vermeld werd. Waren ze even vergeten op te sturen naar een deel van de studenten. Maar goed hij wist wel dat hij m betalen moest alleen niet dat dit bij het schoolgeld opgeteld zou worden. Nu moet hij dus nog meer en harder werken om zijn school te kunnen betalen. ( de reden waarom hij er langrr over doet, hij koos om naast zijn studie te werken zodat hij geen studieschuld zou hebben, als hij dit toen geweten had was hij wel gaan lenen). Vind de regeling dan ook belachelijk, de meesten zijn gewoon hard werkende studenten. Snap het idee wel maar had het dan laten ingaan voor nieuwe studenten, die kunnen er dan rekening mee houden. Maar ja, dat levett niet snel genoeg geld op.
woensdag 26 september 2012 om 15:27
quote:italie_meisje schreef op 26 september 2012 @ 15:21:
Maar ja, dat levett niet snel genoeg geld op.
Ach ja, het is al lang bekend dat dat het hele punt is. Niks investeren in onderwijs, studenten stimuleren sneller af te studeren. Gewoon ordinair bezuinigen. Zijlstra heeft al laten weten dat wat hem betreft de boete blijft gelden voor alle studenten die nu studeren, ook al wordt de maatregel an sich afgeschaft. Dus over 3 jaar krijgen de huidige eerstejaars er ook nog mee te maken. Half Nederland weet dan al niet meer wat die boete ook alweer was. Maar ja, anders haalt Halbe zijn ingeboekte bezuiniging niet binnen.
Zullen ze bij de administratie van de onderwijsinstellingen blij van worden trouwens, jaren na afschaffing nog moeten innen en dan nog maar zien hoe je dat goed bijhoudt, welke studenten onder welke regeling vallen.
Maar ja, dat levett niet snel genoeg geld op.
Ach ja, het is al lang bekend dat dat het hele punt is. Niks investeren in onderwijs, studenten stimuleren sneller af te studeren. Gewoon ordinair bezuinigen. Zijlstra heeft al laten weten dat wat hem betreft de boete blijft gelden voor alle studenten die nu studeren, ook al wordt de maatregel an sich afgeschaft. Dus over 3 jaar krijgen de huidige eerstejaars er ook nog mee te maken. Half Nederland weet dan al niet meer wat die boete ook alweer was. Maar ja, anders haalt Halbe zijn ingeboekte bezuiniging niet binnen.
Zullen ze bij de administratie van de onderwijsinstellingen blij van worden trouwens, jaren na afschaffing nog moeten innen en dan nog maar zien hoe je dat goed bijhoudt, welke studenten onder welke regeling vallen.