Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
dinsdag 29 januari 2008 om 15:24
dinsdag 29 januari 2008 om 19:07
quote:juffie80 schreef op 29 januari 2008 @ 12:15:
Consultant W&S
Geen ervaring in werving en selectie, 2 jaar ervaring in het basisonderwijs (leerkracht)
Opleiding: pabo
28 jaar
2000 bruto (zonder bonussen) per maand op basis van 40 uur
Wat vinden jullie hiervan?
Weinig!
Of de bonussen moeten erg goed zijn?
Consultant W&S
Geen ervaring in werving en selectie, 2 jaar ervaring in het basisonderwijs (leerkracht)
Opleiding: pabo
28 jaar
2000 bruto (zonder bonussen) per maand op basis van 40 uur
Wat vinden jullie hiervan?
Weinig!
Of de bonussen moeten erg goed zijn?
woensdag 30 januari 2008 om 22:11
quote:kelly22 schreef op 09 januari 2008 @ 19:34:
Opleiding: Directiesecretaresse/management assistente MBO
Functie: management assistente
Werkervaring: 2 jaar management assistente
2 jaar administratief medewerker
Leeftijd: 25 jaar
Bruto salaris: 1700 euro
Ik vind dit persoonlijk erg weinig.
Wat vinden jullie? Ik ben nu bezig met sollicitaties dus reactie is van harte welkom.
Groetjes Kelly
Ik vind dit ook erg weinig. Als bezig bent met solliciteren zou ik zeker kijken of je er niet wat meer uit kunt slepen, zeker 2000+
Succes!
Opleiding: Directiesecretaresse/management assistente MBO
Functie: management assistente
Werkervaring: 2 jaar management assistente
2 jaar administratief medewerker
Bruto salaris: 1700 euro
Ik vind dit persoonlijk erg weinig.
Wat vinden jullie? Ik ben nu bezig met sollicitaties dus reactie is van harte welkom.
Groetjes Kelly
Ik vind dit ook erg weinig. Als bezig bent met solliciteren zou ik zeker kijken of je er niet wat meer uit kunt slepen, zeker 2000+
Succes!

donderdag 31 januari 2008 om 17:44
quote:rianneplaya schreef op 11 januari 2008 @ 20:24:
HBO Management opleiding
Functie: Sales Manager
Werkervaring: 1 jaar management ervaring
2 jaar sales ervaring
Uren: 54 uur per week (=fulltime)
Bruto salaris: 531 netto per maad
Heel weinig voor heel veel werk, maar werk dan ook niet in Nederland. Dit is een gemiddeld salaris voor een management functie. Helaas.Hoi; mag ik vragen waar dit is? Ik neem aan dat daar (waar dat dan ook moge zijn) de kosten van levensonderhoud ook navenant lager zijn dan hier?
HBO Management opleiding
Functie: Sales Manager
Werkervaring: 1 jaar management ervaring
2 jaar sales ervaring
Uren: 54 uur per week (=fulltime)
Bruto salaris: 531 netto per maad
Heel weinig voor heel veel werk, maar werk dan ook niet in Nederland. Dit is een gemiddeld salaris voor een management functie. Helaas.Hoi; mag ik vragen waar dit is? Ik neem aan dat daar (waar dat dan ook moge zijn) de kosten van levensonderhoud ook navenant lager zijn dan hier?
zaterdag 2 februari 2008 om 12:08
Mijn leeftijd is 42 en ben sales&service manager.
Opleiding niveau HBO
Ik verdien 4869 euro per maand bruto waarvan 2700 netto overblijft
Een auto van de zaak waarvan de bijtelling hierboven al in is verrekend.
Beschik over 29 vakantie dagen per jaar en een bruto pensioen toeslag van 5% op mijn jaarsalaris.
Daarnaast heb ik nog een werknemersdeel in de aandelen van het bedrijf. Dit houdt dus in dat bij overname of verkoop van het bedrijf een mooi bedrag zal worden overgeboekt.
Let wel, risico dat ik zonder werk kom te zitten ook aanwezig is en daardoor een grote stap terug moet zetten indien ik in de ww kom. Dit is iets wat velen zich niet realiseren...ik wist dit ook niet tot voor kort!
Opleiding niveau HBO
Ik verdien 4869 euro per maand bruto waarvan 2700 netto overblijft
Een auto van de zaak waarvan de bijtelling hierboven al in is verrekend.
Beschik over 29 vakantie dagen per jaar en een bruto pensioen toeslag van 5% op mijn jaarsalaris.
Daarnaast heb ik nog een werknemersdeel in de aandelen van het bedrijf. Dit houdt dus in dat bij overname of verkoop van het bedrijf een mooi bedrag zal worden overgeboekt.
Let wel, risico dat ik zonder werk kom te zitten ook aanwezig is en daardoor een grote stap terug moet zetten indien ik in de ww kom. Dit is iets wat velen zich niet realiseren...ik wist dit ook niet tot voor kort!
woensdag 6 februari 2008 om 22:12
Werken er ook mensen in de zakenreiswereld?
Ik ben 31 jaar, werk 40 uur en verdien 1740 euro bruto per maand. Heb 25 vak. dagen en 6 atv dagen. Wil misschien iets anders gaan doen, en dan 3 of 4 dagen werken voor hetzelfde salaris, ( of is dit teveel voor 3 dagen werken?). Kan iemand mij iets adviseren. Heb HBO toerisme gedaan en eigenlijk bijna altijd toeristische banen gehad.
Ik ben 31 jaar, werk 40 uur en verdien 1740 euro bruto per maand. Heb 25 vak. dagen en 6 atv dagen. Wil misschien iets anders gaan doen, en dan 3 of 4 dagen werken voor hetzelfde salaris, ( of is dit teveel voor 3 dagen werken?). Kan iemand mij iets adviseren. Heb HBO toerisme gedaan en eigenlijk bijna altijd toeristische banen gehad.

woensdag 13 februari 2008 om 15:31
Hoi!
Ben 26, HBO-opleiding, werk als accountmanager in de zakelijke dienstverlening, verdien 2500 obv 40 (werk 32 uur = 2000 euro). Heb in totaal bijna vier jaar werkervaring (drie jaar buiten deze branche). Heb gisteren mijn eerste beoordelingsgesprek gehad en ben beoordeeld met een 'zeer goed', wat bij ons gelijk staat aan 5% salarisverhoging. Is dit niet heel erg weinig? Inflatiecorrectie is al bijna 5% volgens mij? Met dit soort verhogingen voel ik me niet heel erg gemotiveerd om volgend jaar ook zo keihard te werken. Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.
Ben 26, HBO-opleiding, werk als accountmanager in de zakelijke dienstverlening, verdien 2500 obv 40 (werk 32 uur = 2000 euro). Heb in totaal bijna vier jaar werkervaring (drie jaar buiten deze branche). Heb gisteren mijn eerste beoordelingsgesprek gehad en ben beoordeeld met een 'zeer goed', wat bij ons gelijk staat aan 5% salarisverhoging. Is dit niet heel erg weinig? Inflatiecorrectie is al bijna 5% volgens mij? Met dit soort verhogingen voel ik me niet heel erg gemotiveerd om volgend jaar ook zo keihard te werken. Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.
woensdag 13 februari 2008 om 16:47
Werk in Noorwegen, ben 30 jaar oud, heb nog maar ruim een jaar werkervaring en verdien toch al 62500 per jaar, dus 5200 in de maand waarvan ik netto zo'n 3300 euro overhoud. Ik werk als designer in de maritieme sector. De werkdag is 7,5 uur, plus een half uur pauze in eigen tijd, wat neerkomt op werken van 8 tot 4. Om kwart over vier ben ik thuis. Geloof niet dat ik ooit terug naar Nederland kan verhuizen...!
donderdag 14 februari 2008 om 20:49
quote:elisa81 schreef op 13 februari 2008 @ 15:31:
Inflatiecorrectie is al bijna 5% volgens mij? Met dit soort verhogingen voel ik me niet heel erg gemotiveerd om volgend jaar ook zo keihard te werken. Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.Hoi Elisa, de inflatiecorrectie was dit jaar 1,3%. Met jouw salaris zou dat betekenen dat je nu 2026 zou verdienen, terwijl jij met 5% verhoging nu 2100 euro verdient. Honderd euro erbij, 't is niet super, maar volgens mij toch ook zeker niet slecht!
Inflatiecorrectie is al bijna 5% volgens mij? Met dit soort verhogingen voel ik me niet heel erg gemotiveerd om volgend jaar ook zo keihard te werken. Ik hoor graag wat jullie mening hierover is.Hoi Elisa, de inflatiecorrectie was dit jaar 1,3%. Met jouw salaris zou dat betekenen dat je nu 2026 zou verdienen, terwijl jij met 5% verhoging nu 2100 euro verdient. Honderd euro erbij, 't is niet super, maar volgens mij toch ook zeker niet slecht!
donderdag 14 februari 2008 om 21:20
Hoi,
Functie: Productdevelopment op marketingafd
Leeftijd: 26jr
Opleiding: HBO
Werkervaring 1 jr marketing
36 uur per week
Salaris: Bruto 1900
Salaris Netto 1575 + 8% vakantiegeld +winstdeling
Heb salarisverhoging gekregen dus ga ik volgende maand 2100 bruto verdienen.
Valt me op dat het verschil tussen Bruto en Netto enorm verschilt tussen de verschillende vakgebieden..
Functie: Productdevelopment op marketingafd
Leeftijd: 26jr
Opleiding: HBO
Werkervaring 1 jr marketing
36 uur per week
Salaris: Bruto 1900
Salaris Netto 1575 + 8% vakantiegeld +winstdeling
Heb salarisverhoging gekregen dus ga ik volgende maand 2100 bruto verdienen.
Valt me op dat het verschil tussen Bruto en Netto enorm verschilt tussen de verschillende vakgebieden..

donderdag 14 februari 2008 om 21:30
quote:Sweetgirl81 schreef op 14 februari 2008 @ 21:20:
Valt me op dat het verschil tussen Bruto en Netto enorm verschilt tussen de verschillende vakgebieden..Het verschil tussen bruto/netto ligt niet aan het vakgebied. Wel kan het liggen aan de werkgever waar je bij werkt, de branche waar je in werkt of de CAO waar je onder valt. Met name de afspraken over het pensioen en de verschillende verzekeringen (zorg, anw, enz) kunnen flink verschillen (welke premie c.q. percentage wordt er ingehouden en wat betaald de werkgever/werknemer daarvan).
Valt me op dat het verschil tussen Bruto en Netto enorm verschilt tussen de verschillende vakgebieden..Het verschil tussen bruto/netto ligt niet aan het vakgebied. Wel kan het liggen aan de werkgever waar je bij werkt, de branche waar je in werkt of de CAO waar je onder valt. Met name de afspraken over het pensioen en de verschillende verzekeringen (zorg, anw, enz) kunnen flink verschillen (welke premie c.q. percentage wordt er ingehouden en wat betaald de werkgever/werknemer daarvan).
donderdag 14 februari 2008 om 23:00
quote:PotigeSmurf schreef op 13 februari 2008 @ 09:24:
Voor naspeur freeks zoals ikzelf, ik heb een Excel lijst gemaakt van alle beroepen en inkomens van deze discussie. Een heerlijk overzicht.... Wil je het hebben mail me dan ff.
groet,
P.Wat een werk! maar ik ben wel benieuwd naar deze lijst, hoe kan ik je mailen?
Voor naspeur freeks zoals ikzelf, ik heb een Excel lijst gemaakt van alle beroepen en inkomens van deze discussie. Een heerlijk overzicht.... Wil je het hebben mail me dan ff.
groet,
P.Wat een werk! maar ik ben wel benieuwd naar deze lijst, hoe kan ik je mailen?

vrijdag 15 februari 2008 om 09:57
quote:Sweetgirl81 schreef op 14 februari 2008 @ 21:20:
Kunnen naast de punten die hiervoor al genoemd worden ook sprake zijn van studie-uren, lease-auto....
Dat verlaagt je brutosalaris aanzienlijk.
Ik betaal per maand ongeveer 150 euro aan studie-uren (ik krijg dan wel elke week 8 uur vrij hiervoor en krijg 50% betaald) en ik heb een leaseauto die me redelijk wat geld kost. Sinds 2 jaar loopt de heffing via het salaris (LB) ipv via de IB.
Kunnen naast de punten die hiervoor al genoemd worden ook sprake zijn van studie-uren, lease-auto....
Dat verlaagt je brutosalaris aanzienlijk.
Ik betaal per maand ongeveer 150 euro aan studie-uren (ik krijg dan wel elke week 8 uur vrij hiervoor en krijg 50% betaald) en ik heb een leaseauto die me redelijk wat geld kost. Sinds 2 jaar loopt de heffing via het salaris (LB) ipv via de IB.
vrijdag 15 februari 2008 om 11:53
Met dank aan potige smurf hier dan de uitkomsten van mijn analyse:
Het gemiddelde salaris van de mensen die hier reageren is 2340 euro. Gecorrigeerd voor deeltijdfactor is het gemiddelde full time salaris 2708 euro. Netto zijn de bedragen respectievelijk 1661 en 1956 euro.
Leeftijd speelt geen rol in de hoogte van het salaris, maar ervaring en opleiding wel. Iemand met lage opleiding en geen ervaring verdient 2278 euro bruto op fulltime basis. Voor elk jaar ervaring komt daar 42 euro bij. Studeren loont, want mensen die een HBO of WO opleiding hebben gevolgd, verdienen maandelijks 671 euro meer dan de mensen met een lagere opleiding.
De dataset is te klein en de antwoorden te gevarieerd om iets te kunnen zeggen over branche of functie.
Het gemiddelde salaris van de mensen die hier reageren is 2340 euro. Gecorrigeerd voor deeltijdfactor is het gemiddelde full time salaris 2708 euro. Netto zijn de bedragen respectievelijk 1661 en 1956 euro.
Leeftijd speelt geen rol in de hoogte van het salaris, maar ervaring en opleiding wel. Iemand met lage opleiding en geen ervaring verdient 2278 euro bruto op fulltime basis. Voor elk jaar ervaring komt daar 42 euro bij. Studeren loont, want mensen die een HBO of WO opleiding hebben gevolgd, verdienen maandelijks 671 euro meer dan de mensen met een lagere opleiding.
De dataset is te klein en de antwoorden te gevarieerd om iets te kunnen zeggen over branche of functie.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
zondag 17 februari 2008 om 01:16
quote:sartan schreef op 15 februari 2008 @ 08:03:
Buffy, zijn de levenskosten in Noorwegen hoger dan in NL ? Ik vind het echt een hoog salaris! (good on you!!!!)Tnx, ja, levenskosten zijn wel wat hoger, maar niet navenant. Eten is duur, wonen ongeveer gelijk, diensten zijn natuurlijk duur omdat andere mensen ook veel loon ontvangen
. Oja, en het is hier normaal om een flinke studieschuld (bv. 40.000 euro) te moeten terugbetalen, dus daarom liggen ook de startsalarissen wat hoger. Maar mensen zijn hier gewoon wel een stukje rijker dan in Nederland. Er is trwns een groot tekort aan werkkrachten in het land, dus als je geïnteresseerd bent...
Buffy, zijn de levenskosten in Noorwegen hoger dan in NL ? Ik vind het echt een hoog salaris! (good on you!!!!)Tnx, ja, levenskosten zijn wel wat hoger, maar niet navenant. Eten is duur, wonen ongeveer gelijk, diensten zijn natuurlijk duur omdat andere mensen ook veel loon ontvangen

zondag 17 februari 2008 om 10:50
ik ben beleidsmedewerker.. heb hbo en wo.. ben nu bezig met mijn tweede wo opleiding. ik verdien 2805 voor 36 uur.. die mag ik in 4 dagen maken.. heb laptop en mobieltje, ben alle schoolvakanties vrij.. ook omdat ik volgens het cafetariamodel uren kan sparen voor extra verlof.. ik heb ook een 13e maand. Bonus is afhankelijk van functioneren.. ik stijg sowieso ieder jaar 100 euro minimaal tot max 4100 ofzoiets.. och ja ik ben 27.. en heb 2 jaar relevante werkervaring.. netto houd ik minder over dan iemand die evenveel bruto verdient in het bedrijfsleven
maandag 18 februari 2008 om 11:40
maandag 18 februari 2008 om 16:29
Ik ben 26 jaar, werk 2 jaar als Customer Contact Representative (dus callcenter) voor oa KLM.
Heb HBO Hotelmanagement gedaan, maar deze functie is niet op dat niveau eerder HAVO/MBO.
Salaris ca 1800 bruto voor 40 uur exl ORT dat is zo tussen de 300 en 500 bruto per maand extra. Reiskosten krijg ik volledig vergoed (ov) en ik krijg een kleine sales bonus en kerstbonus. Ook 1 keer per jaar 2 (bijna) gratis KLM tickets voor een zelf te kiezen bestemming.
Al met al niet ontevreden over het salaris gekeken naar het niveau van het werk en de mate van stress ed (niet aanwezig). Maar begin langzamerhand wel te verlangen naar iets meer uitdaging (heb toch niet voor niks die HBO gedaan dacht ik zo).
Heb HBO Hotelmanagement gedaan, maar deze functie is niet op dat niveau eerder HAVO/MBO.
Salaris ca 1800 bruto voor 40 uur exl ORT dat is zo tussen de 300 en 500 bruto per maand extra. Reiskosten krijg ik volledig vergoed (ov) en ik krijg een kleine sales bonus en kerstbonus. Ook 1 keer per jaar 2 (bijna) gratis KLM tickets voor een zelf te kiezen bestemming.
Al met al niet ontevreden over het salaris gekeken naar het niveau van het werk en de mate van stress ed (niet aanwezig). Maar begin langzamerhand wel te verlangen naar iets meer uitdaging (heb toch niet voor niks die HBO gedaan dacht ik zo).
maandag 18 februari 2008 om 16:33
@marleen001 ik ben zelf na mijn hotelmanagement eerst begonnen in een hotel als medewerker individuele reserveringen, dat is functieniveau van de horeca cao en dat was destijds zo'n 1650 euro bruto per maand. Officieel voor 38 uur, in de praktijk voor zo'n 45 uur per week.
Denk dat debiteuren medewerkster in functiegroep 6 zal vallen, net eentje hoger, zal wel rond de 1800 zijn volgens cao.
Denk dat debiteuren medewerkster in functiegroep 6 zal vallen, net eentje hoger, zal wel rond de 1800 zijn volgens cao.