Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Alle reacties Link kopieren
Als ik alle reacties zo lees, mag ik echt niet klagen. Ik sta nu zo'n 10 jaar voor de klas (basisonderwijs, fulltime) en krijg 2616 bruto, daar houd ik ruim 1700 netto aan over. Dan natuurlijk nog de vrije dagen: 12 weken vakantie + 15 adv-dagen. Naast het salaris ontvang ik nog een eindejaarsuitkering van 800 netto en vakantiegeld. Het onderwijs wordt vaak onderschat, men ziet alleen de vrije dagen, maar het is meer dan een fulltime baan, wel een erg leuke fulltime baan. Buiten dat om, weet ik dat ik het absoluut heel goed heb.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Kan ik meteen even vragen of het normaal is wat mijn bedrijf doet...



Ik ben 23, werk nu 3 jaar bij dit bedrijf, HBO, vrouw

Werk in de IT detachering en ik verdien (volgens mijn baas dus) 2475,- bruto per maand + een auto + telefoon van de zaak.



Van die 2475,- haalt mijn baas eerst nog eens 8% vakantiegeld af (?!), vervolgens 150,- variabel salaris, en dan heb ik dus mijn eigenlijke 'basissalaris'. Kortom: dat ligt een paar honderd euro lager dan die 2475,-



Arbeidsvoorwaarden zijn overigens wel uitstekend. Secundaire arbeidsvoorwaarden ook heel goed...



Maar toch, voor iemand met mijn ervaring in mijn vakgebied schijn ik weinig te verdienen. Tenminste... Mensen die overstappen gaan er 30 tot 40 % op vooruit. En dat vind ik toch wel veel...
.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde eigenlijk meer het feit dat ze je vertellen wat je verdient, om er vervolgens nog een heleboel vanaf te trekken.



Als ik salarisverhoging krijg, dan hoor ik een bedrag, en vervoglens blijkt dan dat ze van dat bedrag het vakantiegeld nog moeten aftrekken (is voor mijn idee dan al 8% minder salarisverhoging), en dat ze er dan nog een variabel deel afhalen, wat je dus meestal wel krijgt, maar als je ziek bent bijvoorbeeld niet...



Ik vind dat zelf heel vreemd, omdat ik bij een salarisverhoging verwacht dat er alleen maar 40% belasting afgaat...
Alle reacties Link kopieren
Lidewij, het is niet heel gebruikelijk om een bruto maandsalaris te noemen inclusief vakantiegeld, maar het mag wel. Lesje voor de volgende keer dus: altijd even checken wat er inclusief is in je maandsalaris.



Of het daadwerkelijk 8% minder verhoging is, dat hangt er vanaf wat er daarvoor meegenomen werd in je salaris. En dat variabele deel, was dat er al, of is dat nieuw? Als beide in je oude salaris niet meegenomen waren, dan mag je wel een héle fikse verhoging gehad hebben...
-
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds kort 1 dag per week als salarisadministrateur. Ik krijg daar € 11,50 bruto per uur voor. Fulltime zou dat € 1800,- bruto zijn. Ik heb MBO-bedrijfsadministratie afgerond en ben bezig met PDL; praktijkdiploma lonen.



Nog meer salarisadministrateurs? Ben erg benieuwd naar jullie salaris...
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: WO

leeftijd: 31

werkervaring: 5 jaar

Functie: onderzoeker

Aantal uren: 25

bruto salaris: 2100

netto salaris: 1470



Best redelijk voor dit aantal uren, als ik het zo eens vergelijk?

groetjes member
Alle reacties Link kopieren
Goed ik dan ook nog even:



Leerlingadministratie VO+MBO

20 uren - alle schoolvakanties vrij



Nettosalaris van 782 euro per maand

eindejaarsuitkering van ruim 500 euro

en een goede CAO
Alle reacties Link kopieren
O ja:



HAVO diploma en

Schoevers - telefoniste/receptioniste

17 jaar werkervaring - waarvan 6 bij mijn huidige baas

37 jaar jong
Alle reacties Link kopieren


Ik werk sinds kort 1 dag per week als salarisadministrateur. Ik krijg daar € 11,50 bruto per uur voor. Fulltime zou dat € 1800,- bruto zijn. Ik heb MBO-bedrijfsadministratie afgerond en ben bezig met PDL; praktijkdiploma lonen.



Nog meer salarisadministrateurs? Ben erg benieuwd naar jullie salaris...





Ik werk ook als salarisadministrateur bij een acc.kantoor. Ben nog bezig met een cursus hiervoor. Mijn bruto maandsalaris op fulltime basis is 2460,- plus dertiende maand. Overigens werk ik 80%.



Bij wat voor een bedrijf werk jij Bio?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,



Ik ben 25 jaar, werk momenteel als wijkverpleegkundige ( niveau 5, HBO ). Per 4 weken voor 36 uur krijgen wij 1750 euro bruto, volledige reiskostenvergoeding en nog wat zaken zoals fietsvergoeding ed.



Ik heb voor mijn HBO studie een MBO opleiding gevolgd en altijd bijbaantjes gehad in de zorg zoals medewerker woonbegeleiding in de verstandelijk gehandicapten sector, doktersassistente ed. Dus ik heb wel werkervaring ( + alle MBO / HBO stages maar dat telt niet als werkervaring ) maar niet als verpleegkundige, dat pas sinds 1 jaar. Ik zit in de onderste schaal ( aanloopschaal 0 ), FWG 45.



Persoonlijk vind ik dat ik voldoende verdien. Ik hou gemiddeld 1150 euro over bij een 30 urige werkweek maar vergeleken andere (commerciele) banen vind ik dat verpleegkudnige giga weinig verdienen. Toch meestal wel heel zware werkdruk, soms ook emotioneel. Onregelmatige diensten die erin hakken.

En het 'voldoende' verdienen komt ook omdat ik mijn vaste lasten samen met mijn partner deel. Ik sta er wat dat betreft niet alleen voor.



Wat vinden andere verpleegkundige en/of forummers hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop verschillende banen. Ik zit nu nog op de pabo, maar zou graag willen weten wat je als leerkracht in het bo verdient na zo'n 5 jaar werken. Ik hoorde dat als je net begint dat het maandelijks zo'n €1600,- zou zijn. Zit hier nog veel verschil in? En hoe zorg je voor een betaaltde LIO?



:R
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 31 jaar, werk nu 8 jaar in het basisonderwijs.

Voor bijna 3 dagen (2 dagen en een woensdag) verdiende ik tot vorige jaar

netto 1136€

Nu werk ik nog maar twee dagen en verdien daarmee netto 915,58€.

µjn eindejaarsuitkering bedraagt iets meer dan 1/3 van mijn maandsalaris. Ziektekosten niet inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Grapefruit: bij ons in het dorp zijn geen betaalde LIO's, dat is namelijk afhankelijk van de gemeente. Als het bestuur van een school de LIO's niet wil betalen, gebeurt het niet. Persoonlijk vindt ik het ook niet nodig: het is een leerplek tijdens je opleiding. De scholen kunnen er gemak van hebben, maar ook veel werk. Ook niet alle LIO's zijn even goed. Helaas komt het ook nog vaak voor dat een afgekeurde LIo een jaar later alsnog het diploma haalt...
Alle reacties Link kopieren
Heb net een nieuwe baan als coordinator van een secretariaat (niet zo spannend, zitten naast mij nog 2 partimers die er al >10 jaar werken..)

Functie is mbo+ niveau, maar ik heb zelf HBO afgerond (maar stom stom nooit wat meegedaan om p&o'er te worden).

Heb nu ong. 4 jaar werkervaring op het secr/admin. vlak.

Verdien 1900 bruto per 4 weken (geloof ong. 2040 per maand). Netto houd ik ongeveer 1400 over per 4 weken. Komt natuurlijk nog 8% vaktoeslag bij, geen 13e maand enzo...

Zelf vind ik het salaris niet heel super, maar ja..dan had ik maar een baan op hbo-niveau moeten zoeken :)
Alle reacties Link kopieren
ansje, wat wordt er precies onder MBO+ verstaan? Ik doe namelijk een versnelde opleiding tot directiesecretaresse op het MBO. En wil dan kijken of ik later op MBO+ kan solliciteren. Ook wil ik na 2 jaar werkervaring in de avonduren office management erbij doen, zou dat schelen in salaris denk je? (Ik hoop dat ik niet lastig ben, maar vraag het me zo erg af!)
Opleiding: WO

Functie: HBO (bijstandsconsulent)

Werkervaring: 2,5 jaar in totaal, 1 jaar ervaring in huidige functie

Bruto: 2333

Netto: 1600



Ik zit nog redelijk onder aan de schaal, dus ik ga nog behoorlijk stijgen.
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: WO

Functie: HBO/WO

Salaris: bruto 2700 euro, netto 1750 voor 32 uur
Alle reacties Link kopieren
O ja, ben 29 en heb anderhalf jaar ervaring in deze functie, ruim 5 jaar werkervaring in totaal...
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: WO

Functie: fiscaal jurist

Leeftijd: 24 jr

Salaris: 3000 bruto

Extra's: auto (incl. tankpas)+ bonusregeling + 13e maand + premievrij   pensioen + GSM

Uren: 40 volgens contract, werkelijkheid 45-50

Werkervaring: 2jr



Zou graag willen vergelijken met andere fiscalisten/juristen, iemand? Wil namelijk feeling krijgen of er bij mijn salarisgesprek nog veel ruimte is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt verschrikkelijk, al die hoge salarissen!

Ik werk in de reisbranche, ben 21 jaar en heb mijn MTRO diploma. Krijg dus het minimum jeugdloon van ruim 800 netto per maand. :(
Alle reacties Link kopieren
27 jaar, advocaat, 3 jr. werkervaring, bruto 3700 p.m., netto 2400 p.m., 50-60 u p.week
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het echt verschrikkelijk, al die hoge salarissen!

Ik werk in de reisbranche, ben 21 jaar en heb mijn MTRO diploma. Krijg dus het minimum jeugdloon van ruim 800 netto per maand. :(
Heb je die opleidingen gezien? En voor velen ook de werktijden? En iedereen weet toch dat je niet de reisbranche in moet als je veel wilt verdienen? Doe je het toch, moet je ook niet zeuren he ;)
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: WO



Leeftijd: 30



Functie: leidinggevende bij een semi-overheidsinstelling



Salaris: 3000 bruto voor 36 uur (werk ook 36 uur en dus niet meer of

minder, uitzonderingen daargelaten), netto 2000 (incl tegemoetkoming

ziektekosten en 50 euro reiskosten). Komt nog 13e maand en vakantiegeld

bij.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Is er ook iemand met een eigen zaak?

Ik ben 22 jaar en ben nu 3 jaar bezig met mijn eigen zaak.

( in de uiterlijke verzorging)

ik heb natuurlijk geen 40 uur gewerkt maar ook nog de eerste 2 jaar niets verdient,maar ook geen schulden gemaakt.Afgelopen jaar heb ik met we zullen zeggen met al het werk erbij ongeveer 20 per week gewerkt en 300,00 verdient.

Afgelopen maanden zo'n 800 euro( netto).dus het stijgt wel flink.

Maar toch ben ik wat onzeker.Want met een eigen zaak moet je toch eigenlijk meer verdienen?

Je hebt immers ook veel nadelen.en risico's.

Wie heeft ook een eigen zaak en wil zijn of haar beginloopjaren eens omschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven