Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Alle reacties Link kopieren


Heb je die opleidingen gezien? En voor velen ook de werktijden? En iedereen weet toch dat je niet de reisbranche in moet als je veel wilt verdienen? Doe je het toch, moet je ook niet zeuren he ;) 



Nou zeg, wat is dat nu voor een opmerking!! Toen ik met mijn mavo klaar was, heb ik gekozen voor een opleiding die ik leuk vond, en heb toen niet gedacht, verdien ik er veel geld mee?

Sorry hoor, maar je post slaat echt nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik werd gister gebeld om op gesprek te komen bij een organisatie die internationale sport evenementen organiseert. Nu moet ik ook een salaris indicatie geven. Hun gaven aan dat een starter zonder werkervaring (wat ik ben) ongeveer 1600 per maand verdient. Nu vraag ik me af of dit redelijk is of dat ik meer kan vragen. Heb een HBO opleiding en hoor vaak dat een startsalaris zo rond de 1800-2000 liggen.



Alvast bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
26 jaar, afgestudeerd aan HBO en WO. Nu 1 jaar werkervaring op zowel HBO als WO niveau.



Momenteel superleuke fulltime HBO baan,

bruto 2008 euro,

netto 1390 per maand.

Daar gaan helaas nog wel 220 euro reiskosten vanaf die ik niet vergoed krijg. Hou dan nog 1170 euro over. Iets meer dan minimumloon na goede opleiding en beetje werkervaring.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever wilde me voor deze fulltime HBO baan maar 1760 bruto betalen, is 1303 euro netto. Daar nog 220 reiskosten vanaf, had ik zelfs maar 1083 euro netto overgehouden! Gelukkig kreeg ik het voor elkaar iets hoger ingeschaald te worden.



Zo zie je maar, in de gezondheidszorg met WO en HBO ervaring, fulltime HBO baan...geen vetpot eerlijkgezegd!

Al kan ik er zeker van rondkomen.

Heb niets te klagen :)
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnenkort 1400 bruto euro verdienen met mijn nieuwe baan. Wie verdient dit bedrag ook en wat houd je er dan netto aan over?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als afdelingschef in een supermarkt en ik krijg 1948.26 bruto per maand. Het komt neer op 11,24 bruto per uur. En ik ben 35 jaar. Heb MBO opleiding gedaan.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lady M reageerde



Heb je die opleidingen gezien? En voor velen ook de werktijden? En iedereen weet toch dat je niet de reisbranche in moet als je veel wilt verdienen? Doe je het toch, moet je ook niet zeuren he ;) 



Nou zeg, wat is dat nu voor een opmerking!! Toen ik met mijn mavo klaar was, heb ik gekozen voor een opleiding die ik leuk vond, en heb toen niet gedacht, verdien ik er veel geld mee?

Sorry hoor, maar je post slaat echt nergens op.

Zo raar vind ik het bericht van LadyM niet. Jouw verantwoordelijkheden in de reisbranche zijn nu eenmaal anders dan die van een advocaat of een gynaecoloog en worden ook anders gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Opleiding: WO

functie: WO

Beroep: ecologisch adviseur

leeftijd: 28

bruto: 3168

netto: 1917

bijzonderheden: elke maand 400 levensloop en een eindejaarsuitkering.



Ik vind het wel een beetje logisch. Als je beiden een denk beroep hebt, en de een heeft een zwaardere, met een zwaardere opleiding, dan is het toch niet zo raar dat die wat meer geld krijgt? Met mijn geld komt ook mijn verantwoordelijkheid, als ik het verklooi voor heel Nederland dan kijkt ook iedereen naar mij.



Ik vind wel dat lichamelijk zware beroepen wel wat meer betaald mogen worden... dát kan ook niet iedereen.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lady M reageerde



Heb je die opleidingen gezien? En voor velen ook de werktijden? En iedereen weet toch dat je niet de reisbranche in moet als je veel wilt verdienen? Doe je het toch, moet je ook niet zeuren he ;) 



Nou zeg, wat is dat nu voor een opmerking!! Toen ik met mijn mavo klaar was, heb ik gekozen voor een opleiding die ik leuk vond, en heb toen niet gedacht, verdien ik er veel geld mee?

Sorry hoor, maar je post slaat echt nergens op.

Huh? Jij bent toch degene die roept dat ze de salarissen zo verschrikkelijk vindt? Jij kiest zelf voor een beroep dat je leuk vindt, maar je verdient er geen ruk mee. Prima, maar zeur dan niet.
Alle reacties Link kopieren
ik ga binnenkort 1400 bruto euro verdienen met mijn nieuwe baan. Wie verdient dit bedrag ook en wat houd je er dan netto aan over?
€ 1161,-
Alle reacties Link kopieren




quote: Leveline reageerde





quote: Lady M reageerde



Heb je die opleidingen gezien? En voor velen ook de werktijden? En iedereen weet toch dat je niet de reisbranche in moet als je veel wilt verdienen? Doe je het toch, moet je ook niet zeuren he ;) 



Nou zeg, wat is dat nu voor een opmerking!! Toen ik met mijn mavo klaar was, heb ik gekozen voor een opleiding die ik leuk vond, en heb toen niet gedacht, verdien ik er veel geld mee?

Sorry hoor, maar je post slaat echt nergens op.



Huh? Jij bent toch degene die roept dat ze de salarissen zo verschrikkelijk vindt? Jij kiest zelf voor een beroep dat je leuk vindt, maar je verdient er geen ruk mee. Prima, maar zeur dan niet.
Wat is het probleem nu?? Ik zeg alleen dat ik jaloers ben op de salarissen die andere mensen verdienen. En tuurlijk snap ik dat ze een betere opleiding en baan hebben, en dat ik in deze sector nooit een dik salaris zal verdienen.

Maar goed, als jij je er over wilt ergeren, have fun! Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen.
Alle reacties Link kopieren
ben sinds 1 jaar verzorgende niveau 3,voorheen gewerkt als verzorgende in verzorgingshuis en op een callcenter bij een verzekeringsbedrijf.Ben sinds nov werkzaam als vig'er bij een thuiszorgorganisatie en verdien bij 20 uur 1380 euro netto per maand.hierbovenop komen nog reiskosten ongeveer 350 euro per maand,hiervan wordt ongeveer aan gas uitgegeven.plus eindejaarsuitkering en vakantiegeld
Alle reacties Link kopieren


ben sinds 1 jaar verpleegkundige niveau 4,voorheen gewerkt als

verzorgende in verzorgingshuis en op een callcenter bij een

verzekeringsbedrijf.Ben sinds nov werkzaam als verpleegkundige bij een

thuiszorgorganisatie en verdien bij 20 uur 1380 euro netto per

maand.hierbovenop komen nog reiskosten ongeveer 350 euro per

maand,hiervan wordt ongeveer aan gas uitgegeven.plus

eindejaarsuitkering en vakantiegeld
Verdien jij 1380 euro NETTO per maand voor 20 uur per week weken als verpleegkundige? Wat is dat voor super-thuiszorgorganisatie :D?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me ook af... Want dan ga ik hard denken om van mijn baan als doktersassistente maar weer terug te veranderen naar de thuiszorg!



(Daar heb ik dus ook ooit gewerkt, maar voor minder geld...)
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je niet bruto 1380 euro?
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het echt verschrikkelijk, al die hoge salarissen!

Ik werk in de reisbranche, ben 21 jaar en heb mijn MTRO diploma. Krijg dus het minimum jeugdloon van ruim 800 netto per maand. :(
Ik begrijp dat je 800 per maand erg weinig vind, maar aan de andere kant ben je nog maar jong. Ik ben nu 25 en studeer nog steeds. En dat terwijl ik WO psychologie heb gestudeerd, maar toen ik klaar was kon ik geen baan vinden. Doe nu HBO-V duaal en werk als leerling, verdien ongeveer 1100 netto (incl. ORT). En ik ben 25!! Toen ik 21 was had ik geen rooie cent te makken want toen studeerde ik nog.
Alle reacties Link kopieren
In sommige beroepsgroepen wordt je gewoon minder goed betaald. Zoals ik zie heb ik ook een laag salaris in verhouding met de rest. (Ik werk als doktersassistente in een ziekenhuis.) Gelukkig vind ik mijn werk leuk en gaat het me niet zozeer om het salaris. Maar om rijk te worden had ik iets anders moeten zoeken, zie ik hier.



Raar is dat. Mijn werk is heel verantwoordelijk en 'vies' (veel open benen en andere wonden). Daar zou je wel meer voor mogen krijgen, als je het gaat bekijken naar rato.



Maar ja. Ik klaag verder niet, daar vind ik mijn werk te leuk voor.
Alle reacties Link kopieren
Het is een particulier thuiszorg organisatie in het zuid-oosten van Nederland. Het bedrijf bestaat nog niet zo heel lang en ze zaten te springen om verpleegkundig personeel dat ervaring heeeft met pca-pompen.Daar ik in een academisch ziekenhuis ben opgeleid en een jaar heb gewerkt met pca-pompen.,wilde ze me graag hebben.  Het is maar net wat de gek er voor over heeft,ik heb mezelf goed kunnen verkopen.Ik bedoel,ik hoefde niet uit het ziekenhuis weg,had een vast contract. Wat kun je me bieden ?
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je erg mazzel gehad. Slim hoor. Wat een bedrag voor 20 uur!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 32 uur per week als office-manager (HBO-niveau) en verdien 4350 Euro bruto per maand.



Nu wil ik dus een overstap maken naar een heel andere baan en ik kan dus nergens iets vinden met een gelijkwaardig salaris:o, ik heb me dus nooit gerealiseerd hoe riant ik beloond werd!
Huh? 4350 euro voor een baan als office manager? En dat voor 32 uur? Doe me een ontzettende lol en laat me even weten waar dat is zodra je iets anders hebt, dit vind ik echt een ongelooflijk hoog salaris. (omgerekend naar guldens is dit 9.500 gulden per maand)

:o
Alle reacties Link kopieren
Tja...uh... het is echt waar. Het is wel een functie in een vrij klein bedrijf waarin ik heel veel taken naar mij toe getrokken heb. Dus eigenlijk is office-maneger geen goede noemer, maar zo heet het nu eenmaal. Ik doe ook de boekhouding, de (beleids)planning, etc.
Alle reacties Link kopieren
Juridisch secretaresse

22 jaar

38,5-urige werkweek

3 jaar werkervaring

Amsterdam

Bruto: 2515,-
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook nog een 13e maand. :D
Alle reacties Link kopieren
Hoi

34 jaar ,werkzaam in de detailhandel,28 uur per week

ongeveer 1050 netto, wel 13 maand en bonussen.

Niet veel maar een kei leuke baan.

gr Elre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven