Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

zondag 7 oktober 2007 om 22:43
quote:pienenfien schreef op 07 oktober 2007 @ 21:29:
Ja hoor, ik heb economie gestudeerd .... Dit salaris is in mijn werk omgeving behoorlijk standaard en dan komen er vaak nog bonussen bovenop.Hmmm, toch de verkeerde keuze gemaakt na het vwo. Ik heb zelf HEAO-BE gedaan en verdien nog niet eens de helft. Werk nu trouwens parttime, dat lijkt me in jouw functie onmogelijk. Ik heb zelf toch altijd wel een beetje spijt gehad dat ik niet naar een universiteit ben gegaan (niet alleen voor het salaris trouwens), maar mijn motivatie en zelfdiscipline waren op mijn 18e ver te zoeken. En ik wist ook niet goed voor welke studie ik moest kiezen.
Ja hoor, ik heb economie gestudeerd .... Dit salaris is in mijn werk omgeving behoorlijk standaard en dan komen er vaak nog bonussen bovenop.Hmmm, toch de verkeerde keuze gemaakt na het vwo. Ik heb zelf HEAO-BE gedaan en verdien nog niet eens de helft. Werk nu trouwens parttime, dat lijkt me in jouw functie onmogelijk. Ik heb zelf toch altijd wel een beetje spijt gehad dat ik niet naar een universiteit ben gegaan (niet alleen voor het salaris trouwens), maar mijn motivatie en zelfdiscipline waren op mijn 18e ver te zoeken. En ik wist ook niet goed voor welke studie ik moest kiezen.

dinsdag 9 oktober 2007 om 18:02
Pfffff....wat een salarissen..... Ik doe echt iets verkeerd geloof ik.
Verkoopondersteuning/adm.medewerkster
38 jaar
opleiding MBO
totaal 17 jaar ervaring bij dit bedrijf.
Bruto 1965 voor 36 uur.
Wel winstuitkering van max.16 % per jaar (laatste 3 jaar max. ontvangen)
en pensioen geheel betaald.
Dat maakt het salaris nog een beetje goed....
Verkoopondersteuning/adm.medewerkster
38 jaar
opleiding MBO
totaal 17 jaar ervaring bij dit bedrijf.
Bruto 1965 voor 36 uur.
Wel winstuitkering van max.16 % per jaar (laatste 3 jaar max. ontvangen)
en pensioen geheel betaald.
Dat maakt het salaris nog een beetje goed....
woensdag 10 oktober 2007 om 11:40

woensdag 10 oktober 2007 om 13:16
Ja, ik weet het. Met MBO krijg je dat soort salarissen bijna niet....
Had toch HEAO moeten doen, maar had toen geen zin meer in school.... stom stom stom
Maar ben wel rond aan het kijken naar wat anders, want bij mij op het werk zijn ze ook niet echt scheutig met verhogingen, en daar baal ik onderhand van....
Had toch HEAO moeten doen, maar had toen geen zin meer in school.... stom stom stom
Maar ben wel rond aan het kijken naar wat anders, want bij mij op het werk zijn ze ook niet echt scheutig met verhogingen, en daar baal ik onderhand van....

donderdag 11 oktober 2007 om 19:18
WO en postHBO gedaan, communicatiemedewerker bij overheid, 36 uur levert 2550 bruto op, netto 1700. Vind ik niet superveel hoor! In de overheid verdien je niet per definitief heel goed, is afhankelijk van welke overheid en welke sector binnen die overheid. Er zijn er zat in mijn functie die netto 2000 euro of meer verdienen.

donderdag 11 oktober 2007 om 21:14
Als ik het zo lees dan wordt het hoog tijd dat ik een schaal hoger ga
Ik ga voor een vaste functie solliciteren, ben nu gedetacheerd, maar is een schaal lager dan als je in vaste dienst bent. Werk bij de gemeente, dus overheid. Heb echt niet te klagen, maar ik geloof dat dat persoonlijk is want er zullen er genoeg zijn die mijn salaris magertjes vinden.
In vaste dienst komt er een dertiende maand bij en meer vakantiedagen, en dus meer salaris, dus ik ga ervoor!
Ik ga voor een vaste functie solliciteren, ben nu gedetacheerd, maar is een schaal lager dan als je in vaste dienst bent. Werk bij de gemeente, dus overheid. Heb echt niet te klagen, maar ik geloof dat dat persoonlijk is want er zullen er genoeg zijn die mijn salaris magertjes vinden.
In vaste dienst komt er een dertiende maand bij en meer vakantiedagen, en dus meer salaris, dus ik ga ervoor!
zaterdag 13 oktober 2007 om 14:57
zaterdag 13 oktober 2007 om 18:21
zaterdag 13 oktober 2007 om 21:23
maandag 15 oktober 2007 om 14:10
Jeetje, wat een hoop hoge salarissen...
Ik ben 25, werk als vertegenwoordiger in de buitendienst, 40 uur per week en verdien 2050 bruto. Vond dit eigenlijk niet zo slecht maar als ik hier lees kan ik wel janken
Moet er wel bijvertellen dat ik (gratis) auto van de zaak heb & telefoon..... Had het er laatst met vrienden over en die verdienen ongeveer hetzelfde als ik.
Mijn vriend doet het een stuk beter, 3500 bruto en dat zonder opleidingen....
Ik ben 25, werk als vertegenwoordiger in de buitendienst, 40 uur per week en verdien 2050 bruto. Vond dit eigenlijk niet zo slecht maar als ik hier lees kan ik wel janken

Mijn vriend doet het een stuk beter, 3500 bruto en dat zonder opleidingen....
maandag 15 oktober 2007 om 16:11
maandag 15 oktober 2007 om 17:49