Werk & Studie alle pijlers

Leidinggevende inlichten?

16-12-2009 19:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilema.

Sinds 2 weken is een collega weer aan het werk gegaan nadat ze een paar weken afwezig was want er was iets met haar been. Is nog steeds niet volledig hersteld dus werkt 10 uur per week verspreid over 3 dagen. Niks mis mee natuurlijk want zoiets moet de tijd krijgen om te genezen en haar gezondheid gaat voor natuurlijk.

De eerste dag waren we natuurlijk blij dat ze er weer was en vroegen hoe het ging en ze moest uiteraard gewoon haar verhaal kwijt. De eerste dag hadden we haar op niets ingepland zodat ze rustig kon beginnen.

Maar nu doet ze nog steeds rustig aan terwijl ik en mijn andere collega's kei hard moeten werken om alles op tijd af te krijgen wegens onderbezetting etc. Ze zit regelmatig te kletsen, internetten, chatten etc. Houd ook precies de tijd bij en zegt af en toe dat ze nog 1 uurtje moet en dan weer naar huis kan, stopt ook een half uurtje van te voren om rustig alles op te ruimen en haar jas aan te doen enzo. Kortom we hebben niet veel aan haar want ze houd ons van het werk en het werk dat ze doet, doet ze extra langzaam. Ik irriteer me er mateloos aan en het werkt demotiverend. Want tja waarom jezelf uit je naad werken terwijl een ander zit te lanterfanten. En er zijn er meer die zich er aan irriteren. Negeren heeft echter ook niet echt effect want dan gaat ze om nog meer aandacht vragen.

Heb al een paar keer stille hint gegeven en ik heb haar ook een keer vriendelijk gevraagd of ze misschien wat minder zou kunnen kletsen en wat meer zou kunnen werken maar dan krijg je een blik van waar bemoei je je mee. Nouja om zoiets te zeggen is eigenlijk niet aan mij natuurlijk maar om meteen naar de leidinggevende te stappen, die er ook vaak niet is,vind ik ook weer zoiets.

Zit er nu aan te denken om toch de leidinggevende in te lichten hierover maar ik hoor weer van vriendinnen dat dat misschien niet zo slim is omdat zoiets ook verkeerd kan vallen en het tegen je gebruikt kan worden want ik ken de hele situatie natuurlijk niet.

Het gaat hier trouwens om administratief werk achter de computer.

Nu zit ik er dus mee van zal ik nu wel de leidinggevende inlichten of niets doen en me blijven irriteren?
Als je collega niks doet tja.... Maar dat ze anderen van het werk houdt en stoort, dat is toch niet nodig? Ook al is het therapeutisch en heeft ze geen taken etc. etc. Dan gaat ze maar achter haar computer stilletjes uit haar neus zitten eten maar ze hoeft anderen niet van het werk te houden.

Ik vind dat je daar wel wat van kan zeggen. Dat ze niet zo moet kwekken de hele tijd omdat je je niet kan concentreren. Wat ze verder wel/niet doet is jouw zaak niet denk ik.
Kun je dit niet met de andere collega's bespreken? Hoe zien zij dit?
Als je de tijd hebt om op een ander te letten werk je niet hard genoeg.
Zie QR
Hoe kom je daar nou bij kaasfondue?

En dat was ook onze gedachte dannas, onze leidinggevende is ook niet altijd aanwezig. Heeft veel vergaderingen enzo om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en om de problemen waar we als team tegenaan lopen op te lossen.

Ben er inmiddels achter dat ze helemaal niet op therapeutische basis werkt. Daarnaast hebben we haar vandaag het grootste gedeelte links laten liggen. Zo kort mogelijk antwoord geven op vragen over het werk en andere gesprekken subtiel afgekapt. Hielp wel een beetje.
quote:Keroppi schreef op 18 december 2009 @ 18:09:

Hoe kom je daar nou bij kaasfondue?

Ervaring!?

Afgelopen week zo een soort akkefietje gehad. Collega had aangekaart bij de manager dat hij meer deed dan wij. Wat blijkt uit de cijfers van de manager heb ik bijna het dubbele aan werk gedaan dan hij

Nu is de productie herverdeeld (eerlijker en na rato) en krijg ik het komende jaar rustiger en hij drukker en dat terwijl ik geregeld een praatje maak met collega's. Soms lijkt het dat iemand minder doet omdat iemand communicatief meer ontwikkeld is en het werk makkelijker af gaat. Ik heb namelijk geen tijd om op mijn collega's te letten.
Zie QR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven