Werk & Studie alle pijlers

Lerarenbeurs 2013

01-04-2013 11:08 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Wie heeft er ook (net als ik) een aanvraag ingediend voor de lerarenbeurs 2013?

Ik las hier op het forum dat het best lang duurde vorige jaren eer aanvragers uitsluitsel kregen over toekenning van de beurs.

Dus het is vanaf nu geduldig wachten. Misschien dat er hier mensen zijn de beurs ook hebben aangevraagd?

Kunnen we elkaar misschien op de hoogte houden over wanneer er bericht ontvangen is enzovoorts?

Ik ga voor een Master in mijn vakgebied (ben docente), ben nu tweedegraads bevoegd.

Fijne dag iedereen.
Ik ga hem vanavond aanvragen! Voor een master leren en innoveren. Ben benieuwd of het allemaal lukt.

Ik ben nu tweedegraads bevoegd, maar voor mijn lc moet ik mij blijven ontwikkelen.

Succes!!!
Oh, spannend, konijnhangoor!

Ik ben ook zo benieuwd of het gehonoreerd wordt, er is immers een subsidieplafond! Maar ik heb nog nooit iemand gesproken die 'm niet toegekend had gekregen...

Heb je al een LC-functie?

Succes met je aanvraag. Heb je je al ingeschreven voor de studie?
Ik heb tot nu toe 1x gehoord dat iemand hem niet kreeg. Of was het verkeerd gelopen met de aanmelding, ing onduidelijk.

Ja, de lc functie heb ik al. Ook heb ik me al ingeschreven. Ook dat is afwachten, want ik moet een intake procedure door. Positioning paper schrijven.

Welke master heb je op het oog?
Eerstegraads Nederlands.

Ik heb ook een LC-functie, afgelopen schooljaar ongevraagd in de schoot geworpen gekregen. Erg leuk, die waardering. Had het niet verwacht, aangezien ik nog niet zo lang op mijn huidige plek werk.

Hoe lang sta je al voor de klas?

Klinkt ook wel heel interessant, leren en innoveren! Welk vak geef jij?

Duimen dat we 'm krijgen, die beurs!

Fijne dag.
Ik heb de beurs ook aangevraagd! Ik ga een hbo-master special educational needs doen. De aanvraag heb ik net gepost, dus nu heeeeel lang wachten en hopen dat ik de beurs krijg.
Hallo Phine,

Ja, nu is het wachten geblazen... Ik duim voor je!

Klinkt ook heel interessant, jouw master. Is dat ook drie jaar?
Mijn master duurt twee jaar. Maar ik vind het wel pittig hoor! Er staat 20 uur in de week voor. En die beurs is leuk, maar afhaken kan dan natuurlijk niet meer, dan gaat het heel veel geld kosten. Heb dus heel lang nagedacht of ik dit echt wil. Ik heb nog kleine kinderen thuis. Maar ik wil het heeeeel graag. Dus het moet gewoon lukken!
Ik heb mijn lc vorig jaar gekregen nadat ik mijn bevoegdheid gehaald had. Had ik ook nooit verwacht! Ik werk nu voor mijn 5e jaar bij deze school.

Die stok achter de deur van de lerarenbeurs vind ik wel prettig. Dat motiveert om door te gaan!

Laatst sprak ik een collega die vorig jaar de aanvraag de deur uit had gedaan, die hoorde in juni/juli pas dat ze de beurs kreeg. Het lange wachten is dus begonnen.

Groetjes
Oh, stond je vier jaar lang onbevoegd voor de klas?

Heeft je werkgever ook voor studieverlof / compensatie een beurs aangevraagd?

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Net als jij, Phine, heb ik ook nog kleine kinderen thuis (vijf, zeven en negen jaar oud). Zal lekker druk worden dus.

Duimen en wachten!
Wachten duurt Laaaaaang!!!!!

Hier nog een juf die wacht op bericht master SEN ;)

Al ruim 5 weken wacht ik op bericht...

Jullie ook het wachten al zat?
Phine & Eeehh

Hier ook 2 kleine kinderen en een parttime job.

Ik heb de brief binnen dat ik ben toegelaten.

Je kunt je tot 1 aug(?) weer gratis uitschrijven via Studielink.

Welke richting MasterSEN gaan jullie doen?
T/m 31 augustus kan je je uitschrijven in Studielink / bij je hogeschool.
Oh heb je de brief al nicjenic??? Wachten duurt zo lang!!! Ik ga geen sen doen, maar leren en innoveren.
Konijnhangoor nee:( Jij?

Leren & Innoveren ook gaaf:)

Heb je al wel bericht of je bent aangenomen?
Oooooh! Hebben jullie al bericht? Ik nog niet! (Maar natuurlijk superfijn voor je! )

Maar omdat de aanvraagperiode verlengd is, vanwege het nog niet bereiken van het subsidieplafond, reken ik er wel op dat de aanvraag gehonoreerd wordt.

Maar oef, ik wil zo graag de bevestiging!

Nicjenic en Phine: Zijn jullie je ook mentaal aan het voorbereiden op de drukte die komen zal?

Liefs!
eeehhh:

nee ik heb nog geen bericht van de lerarenbeurs.

Ga jij je graad behalen?

mentaal voorbereiden:

Nog niet, eerst het schooljaar maar eens afronden
Ik ben tweedegraads bevoegd en ga voor mijn eerstegraads bevoegdheid.

Mentaal voorbereiden lukt natuurlijk pas ná de huidige drukte van de toetsweek, rapportvergaderingen enzoverder... I know. ;)

Sterkte / succes met de laatste loodjes voor iedereen. Dat die brief met het verlossende bericht van de toekenning maar snel komen mag...!
Ik heb een intakeformulier gekregen, ik vis net achter het net voor vrijstellingen!! Balen!!
Oh, wat jammer, Nicjenic.
Hoi lotgenootjes,

Ik zit ook vol spanning te wachten of ik de beurs krijg. Ik heb mijn aanvraag 19 april opgestuurd en ben zo benieuwd.

Ik ga trouwens de premaster orthopedagogiek doen in Utrecht
Hallo Shadowfaxx, spannend inderdaad. Ook voor jou hoop ik dat het snel rond is!

Het zal toch wel goed komen?? Eerlijk gezegd: Ik me moet beheersen er geen klaagtopic van te maken, omdat het me veel te lang duurt. ;)
FRUSTRATIE......waarom duurt het zo lang?!
Alles voor m'n opleiding is geregeld! De inschrijving, de intake, de vrije dag en zelfs al een position paper met heldere onderzoeksvraag!

Nu alleen die beurs nog en wat duurt dat wachten lang zeg!!! Elke dag weer in die brievenbus kijken en hopen...

Pffff gelukkig nog twee dagen lesgeven en dan begint de lesvrije week!!! En daarna vakantie!!!! Dan hoop ik het toch wel gehoord te hebben!

Is iedereen ook aangenomen voor de opleiding?
Hello Konijnhangoor,

Wat is een position paper?

Kreeg je die opdracht na je intake gesprek?

Ik heb aankomende maandag mijn intakegesprek op Windesheim Spannend

Nog 7 dagen dan MOET de brief van DuO binnen zijn.

Ik gok op aankomende zaterdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven