Werk & Studie alle pijlers

leren, loopbaan, burgerschap

11-08-2010 09:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met het vak leren, loopbaan, burgerschap? Moet het een en ander vinden in bronnen, maar ze geven overal precies hetzelfde weer. Het gaat over assertiviteit en moet 3 verschillende bronnen hebben. Iemand nog tips?
Leren, Loopbaan en Burgerschap. Heb nu nog 2 opdrachten die ik moet maken als examenonderdeel.

LLB opdrachten moeten uit jezelf komen en is dus niet op te zoeken in boeken, mss als extra ondersteuning.

De 2 opdrachten die ik nog moet maken heten: 'Sociale verbanden en openbare ruimten' en 'vitaal burgerschap'.

Bij mij staat er wel heel duidelijk in wat ze willen weten, bijv: ben jij een beslisser, wat is jouw rol binnen elk van de sociale verbanden waarin je leeft, hoe betrokken ben jij. Etc. Gewoon een lulverhaal ophangen en klaar is Kees!

Over wat voor bronnen gaat het in jouw opdracht dan? Assertiviteit komt toch uit jezelf?
Ik moet eerst 3 bronnen vinden die gaan over assertiviteit, dan moet ik van die 3 bronnen een samenvatting maken van 1-2 A4 tjes. Tot slot moet ik een soort van stappenplan opstellen hoe ik iemand die niet assertief is zou benaderen en welke stappen ik diegene zou adviseren om te gaan doen om assertiever te worden. De stappen moeten met eigen motivatie toegelicht worden.
Zoek gewoon 3 artikelen op over assertiviteit en maak daar een goede samenvatting van. Kan me niet voorstellen dat je niks kan vinden. Google geeft alleen al 73.000 hits!
Ik heb dit vak ook gehad in mijn opleiding afgelopen jaar.

Welke opleiding doe je en welk niveau?

In het begin snapte ik er werkelijk niks van, omdat het door mijn studiecoach gewoon heel raar en rommelig was uitgelegd. Uiteindelijk heb ik de studiewijzer erbij gepakt en was ik binnen een dag klaar.

Bronnen van assertiviteit zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: ervaring uit het verleden, zelfvertrouwen, situatie, zelfrespect, dicht bij jezelf blijven, emotionele intelligentie.

Dit bovenste heb ik deels vanuit eigen ervaring en deels van google, dus het kan heel simpel zijn.

Om iemand te helpen assertief te worden zou je bijvoorbeeld contact op kunnen nemen met een bedrijf/persoon die hier cursussen in geeft, om zo wat informatie te vergaren.

Wie weet wil deze persoon jou wel helpen met een verslagje, wees creatief in het vinden van oplossingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven