Werk & Studie alle pijlers

Levenslijn Uitdiepen..

28-11-2010 12:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig om een levenslijn in elkaar te zetten van mezelf, maar wat moet hier toch allemaal in?

Wie heeft er tips of een idee?

Moet van geboorte tot nu...
moet??

voor schoolproject?

maar maak eerst een lijstje van alle belangrijke gebeurtenissen in je leven die je zo uit je hoofd herinnert.

mijlpalen.
bij mijn officiele verslagen(heb in pleeggezinnen gewoond) staan de volgende dingen:

eerst de jaartallen en daar achter de woonplaatsen, soms scholen, Gezinnen, of ik samenwoonde met mijn zusje samen, eigenlijk dus de belangrijke punten die aangeven welke situatie-verandering er was.
Ellende, levenslijn. Ik heb zo'n kreng ook moeten maken.

Mijn probleem ermee was vooral dat ik vind dat mijn school geen fuck te maken had met de zogenaamde hoogte- en dieptepunten in mijn leven. Ik had nu totaaaal geen zin om hen dat allemaal aan de neus te hangen.

Ik heb de mijne indertijd dus keurig uit mijn duim gezogen.
668, the neighbour of the Beast
Voor school inderdaad. heb nu geboortes, verhuizingen en opleiding. that´s it.
Zijn er nog meer belangrijke dingen? En vooral, vind jij dat school daar iets mee te maken heeft?

Ik vond dat ze dat soort dingen niet hoeven te weten, dus ik heb wat dingen verzonnen en vooral; een hoop weggelaten.

Lekker zo laten als jij het goed vindt toch?

Anders zet je er nog in dat je op je 4e naar school ging en op je 12e naar de middelbare school
668, the neighbour of the Beast
over het algemeen begin je bij je geboorte, en hier schrijf je ook bij hoe je ouders heten, en afhankelijk van hoe uitgebreid het moet kan je beroepen en/of leeftijden vermeldden, en of je broers of zussen hebt.

en dan kijk je gewoon ongeveer per 3 a 4 jaar wat er belangrijk is geweest.

bijv. verhuizingen, schoolwisseling, welke school je ging toen je 4 was, of je ouders gescheiden zijn en wanneer, broertjes of zusjes die geboren zijn.

maar dit hangt allemaal af van hoe uitgebreid je het wilt maken.
Ik heb inderdaad nog erbij gezet wanneer ik begon met school etc. verder vind ik dat school geen recht op deze informatie heeft.

Heb dit er ook onder gezet haha....
Voor wat voor vak is dit dan? En waarom bespreek je dan niet gewoon bij de docent dat je er niets voor voelt om je hele levensgeschiedenis op papier te zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven