Werk & Studie alle pijlers

liefst parttime werken

29-09-2011 23:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu als inkoopassistente, maar heb een juridische opleiding gevolgd. Door gebrek aan banen is dit het beste wat ik heb gevonden. Ik werk nu al een jaar als inkoopassistente en mijn contract wordt over twee weken ook verlengd. Dus tot zover ziet het er goed uit.

Mijn vriend is op dit moment bezig met een eigen bedrijfje op te richten. En is daar ook hard voor aan het werken, tot nu toe ziet het er goed uit. Als dit goed gaat lopen wil hij dat ik ook bij hem ga werken, maar ik wil graag ook v oor mezelf kunnen zorgen en wil wel minder gaan werken, maar niet volledig voor hem werken. Wil het liest parttime werken.

Dit ook omdat ik graag kinderen wil hebben en wel de tijd wil hebben om ze op te voeden. Nu is het natuurlijk lastig om en voor hem en parttime te werken en komt dat dus neer op een hele baan, ondanks dat ik dit ook thuis kan doen.

Nu probeerde ik met hem hierover te praten, maar dat lijkt hem helemaal niet te intresseren. Hij heeft altijd een carriere gewild, terwijl ik niets lliever heb dan een gezinnetje. Normaal is dit niet echt een probleem, alleen wel dat hij probeert mij in zijn droom te trekken.

En nu heeft hij me ook nog eens gewezen op het feit dat hij denkt dat het niet mogelijk is om in mijn functie parttime te gaan werken. Daardoor zit ik nu al helemaal in de put, vind het door de drukte op dit moment zo ie zo niet zo'n feest. En daar zit ik niet echt op te wachten. Heb ik nou zo'n tunnelvisie?
Waarom zou je in jouw functie niet parttime kunnen werken?

Waarom laat je je in de put praten door je vriend, zonder dat hij je daarna ook weer daaruit helpt? (het is je partner toch?)

Waarom zou je voor hem gaan werken, omdat hij dat wil terwijl jij andere dingen ambieert?

Of anders gezegd; Waarom zit jij onder de plak?
Ik zou nog eens een goed gesprek gaan hebben over jullie toekomstplannen.

Jij wilt meer huisje, boompje, beestje en hij wil zich richten op opzetten eigen bedrijf. Niets mis mee, maar jullie moeten wel kijken hoe jullie dat op elkaar af gaan stemmen. Wil hij wel kinderen? Zo ja, wanneer? Wil hij wel zelf meer verantwoordelijkheid dragen voor gezinsinkomen omdat jij part-time werkt? Weet je zeker dat je part-time wilt werken en financieel meer afhankelijk wil worden?
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je nu parttime wilt gaan werken omdat je ooit in de toekomst kinderen wil.

Lijkt mij persoonlijk een beetje op de zaak vooruitlopen.

Als jullie beide fulltime werken zou ik gewoon lekker een werkster nemen voor het huishouden, heb je dat probleem ook weer opgelost.

Verder, zou ik gewoon op je gemak op zoek gaan naar een andere baan.

Je hebt een baan, dus haast heb je niet...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou zorgen dat je 'n baan hebt onafhankelijk van vriend. Als het bedrijfje flopt sta je beiden met lege handen. Of als het uit gaat tussen jullie heb jij binnen de kortste keren daar ook geen werk meer. Zou dus je huidige baan fulltime aanhouden, tot er iets in je richting voorbij komt. Neem niet aan dat je 'n juridische baan parttime kan doen eigenlijk.
Sinds we kinderen hebben, werk ik parttime. Bewuste keuze.

Mijn man is zo'n 1.5 jaar geleden ook voor zichzelf begonnen en ging er eigenlijk gewoon vanuit dat ik alle administratieve taken op me zou nemen. Euh.... pardon? Hij is niet zo'n held met de computer, en natuurlijk ben ik niet te beroerd om af en toe bij te springen, maar daar blijft het dan ook bij.

Nu draait de zaak goed en hij vond het wel een idee dat ik mijn baan op ging zeggen. Wederom, euh... pardon? Ik wil graag financieel een beetje onafhankelijk blijven, ben zelfs bezig om te proberen een dag extra te gaan werken.
Kun je niet beter voorlopig fulltime blijven werken? Dat verzekert jullie van een vast inkomen tijdens de opstartfase van zijn eigen bedrijf. En als jij later minder wilt werken omdat je kinderen krijgt of omdat het eigen bedrijf zo goed loopt dat jullie daar voor allebei een inkomen uit kunnen halen, dan kun je dat tzt nog altijd met je huidige werkgever overleggen.
Ik ben een half jaar terug mijn eigen bedrijf begonnen, daar werk ik een paar uur per week voor, daarnaast heb ik een parttime baan en schoolgaande kinderen. Dat is allemaal prima te combineren.

Het is alleen niet in mijn gedachten gekomen mijn man te vragen om mij te helpen met de administratie. Dat kan ik prima zelf.

In jouw situatie zou ik er voor kiezen om mijn eigen geld te blijven verdienen door een baan (parttime of fulltime) en je vriend mag zorgen voor zijn eigen zaken. Een keer bijspringen als het druk is, prima, maar niet structureel.

Mijn man springt ook bij als ik het druk heb: vooral door wat meer huishoudelijke taken op zich te nemen, dan kan ik even doorwerken.
Ik vind het erg vreemd dat je vriend ervan uit lijkt te gaan dat jij voor zijn bedrijf gaat werken. Nog los van of jij dezelfde dingen ambieert als hij (zo niet, ga dan alsjeblieft je eigen gang! En streef je eigen dromen na!!), maar het lijkt me in dit stadium ook onverstandig. Zeker als jullie erover denken om op korte termijn met kinderen te beginnen. Dan is het juist verstandig als jij ergens anders werkt, zodat bij tegenvallende opbrengsten van de verdiensten van het bedrijf, kunt opvangen!

Praat erover met je vriend en wees standvastig als het gaat om jóuw dromen en wensen wat betreft werk!
quote:Madhe schreef op 30 september 2011 @ 00:45:

Waarom zou je in jouw functie niet parttime kunnen werken?

Waarom laat je je in de put praten door je vriend, zonder dat hij je daarna ook weer daaruit helpt? (het is je partner toch?)

Waarom zou je voor hem gaan werken, omdat hij dat wil terwijl jij andere dingen ambieert?

Of anders gezegd; Waarom zit jij onder de plak?

Bedankt voor je reactie.

Goede vraag, waarom? Omdat ik een beetje in de put zit en een beetje een uitzichtloos bestaan zie van alleen maar werken en weinig vrije tijd etc. Plus dat ik een beetje een doomdenker ben en daar moet ik misscihen ook wel vanaf.

Ik ben ook niet van plan om voor hem te gaan werken, wil hem wel bijspringen natuurlijk als het nodig is. Maar fulltime daar komt zo ie zo niets van in. Maar dat is hem ook wel duidelijk, alleen hij heeft toch een kleine hoop dat ik voor hem kom werken. Heb hem ook voorzichtig mijn doomscenario's zitten uitleggen en ergens snapt hij het ook wel.

We hebben vanmorgen nog even zitten praten. En toen gaf hij aan dat hij me een 0-urencontract wil geven, zodat ik zelf kan aangeven of ik erin betrokken wil worden. En dat klinkt toch wel weer anders..
quote:Leergierig schreef op 30 september 2011 @ 05:21:

Ik zou nog eens een goed gesprek gaan hebben over jullie toekomstplannen.

Jij wilt meer huisje, boompje, beestje en hij wil zich richten op opzetten eigen bedrijf. Niets mis mee, maar jullie moeten wel kijken hoe jullie dat op elkaar af gaan stemmen. Wil hij wel kinderen? Zo ja, wanneer? Wil hij wel zelf meer verantwoordelijkheid dragen voor gezinsinkomen omdat jij part-time werkt? Weet je zeker dat je part-time wilt werken en financieel meer afhankelijk wil worden?

We moeten zeker meer praten met elkaar over wat hij wil en wat ik wil.

Ik weet dat hij kinderen wil, dat heeft hij ook verschillende keren aangegeven. Het liefst nu al. Maar zijn grote droom is een eigen bedrijf, maar dit heeft geen probleem te zijn. Prima te combineren in mijn ogen.

Het enige waarom ik nu geen kinderen wil, is dat ons huis te klein is en ik meer financiële zekerheid wil. Ben een beetje een controlfreak.

Hij wil ook graag de verantwoording dragen voor het gezinsinkomen. Hij is een beetje ouderwets en hij vindt dat de man voor de vrouw en de kinderen moet zorgen. En dus wil hij het hoofdinkomen hebben en daar alle rekeningen van doen. Zodat mijn inkomen kan worden gebruikt voor het sparen en de leuke dingen.

Hier kan ik me ook prima in vinden, het enige wat ik wil is dat ik blijf werken, zodat we altijd iets hebben waar we op terug vallen. Heb dit ook verschillende keren proberen uit te leggen en dan zegt hij van ja.. maar als mijn bedrijf begint te lopen heb ik ook personeel nodig en dan zou ik jou graag in willen huren.

Maar misschien is het nu ook zijn enthousiasme en loop dit nog wel los. Misschien dat hij er later ook wel anders over denkt.
quote:Summerdance schreef op 30 september 2011 @ 07:38:

Persoonlijk vind ik het vreemd dat je nu parttime wilt gaan werken omdat je ooit in de toekomst kinderen wil.

Lijkt mij persoonlijk een beetje op de zaak vooruitlopen.

Als jullie beide fulltime werken zou ik gewoon lekker een werkster nemen voor het huishouden, heb je dat probleem ook weer opgelost.

Verder, zou ik gewoon op je gemak op zoek gaan naar een andere baan.

Je hebt een baan, dus haast heb je niet...

Ja loop ook op de zaken vooruit, maar weet het liever nu of het mogelijk is, zo niet, dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik nu actie ondernemen en verder gaan zoeken naar een andere baan.

Blijf voorlopig nog wel fulltime werken, zo ie zo nog minstens een jaar.

Een huishoudster is inderdaad een goed idee, hebben we ook al eens over nagedacht. Maar wanneer ik dit aan andere mensen vertelde, barste ze in lachen uit. en zeiden dat het veel te duur is. Maar kan toch nooit zo duur zijn? Moet het toch eens uitzoeken.
quote:elninjoo schreef op 30 september 2011 @ 08:15:

Ik zou zorgen dat je 'n baan hebt onafhankelijk van vriend. Als het bedrijfje flopt sta je beiden met lege handen. Of als het uit gaat tussen jullie heb jij binnen de kortste keren daar ook geen werk meer. Zou dus je huidige baan fulltime aanhouden, tot er iets in je richting voorbij komt. Neem niet aan dat je 'n juridische baan parttime kan doen eigenlijk.Ja zo dacht ik er ook over. Vooral in deze tijd, is het hebben van een baan onderhand een luxe.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 30 september 2011 @ 08:48:

Sinds we kinderen hebben, werk ik parttime. Bewuste keuze.

Mijn man is zo'n 1.5 jaar geleden ook voor zichzelf begonnen en ging er eigenlijk gewoon vanuit dat ik alle administratieve taken op me zou nemen. Euh.... pardon? Hij is niet zo'n held met de computer, en natuurlijk ben ik niet te beroerd om af en toe bij te springen, maar daar blijft het dan ook bij.

Nu draait de zaak goed en hij vond het wel een idee dat ik mijn baan op ging zeggen. Wederom, euh... pardon? Ik wil graag financieel een beetje onafhankelijk blijven, ben zelfs bezig om te proberen een dag extra te gaan werken.Maar hoe heb je dit dan tegen hem verteld, zonder er een heel drama van te maken?
quote:vaintje schreef op 30 september 2011 @ 08:51:

Kun je niet beter voorlopig fulltime blijven werken? Dat verzekert jullie van een vast inkomen tijdens de opstartfase van zijn eigen bedrijf. En als jij later minder wilt werken omdat je kinderen krijgt of omdat het eigen bedrijf zo goed loopt dat jullie daar voor allebei een inkomen uit kunnen halen, dan kun je dat tzt nog altijd met je huidige werkgever overleggen.Ik blijf nu zo ie zo nog bij mijn huidige baas werken. Maar dit loopt denk ik wel los. Hij is nu natuurlijk nog enthousiast..
quote:bertje_ schreef op 30 september 2011 @ 08:55:

Ik ben een half jaar terug mijn eigen bedrijf begonnen, daar werk ik een paar uur per week voor, daarnaast heb ik een parttime baan en schoolgaande kinderen. Dat is allemaal prima te combineren.

Het is alleen niet in mijn gedachten gekomen mijn man te vragen om mij te helpen met de administratie. Dat kan ik prima zelf.

In jouw situatie zou ik er voor kiezen om mijn eigen geld te blijven verdienen door een baan (parttime of fulltime) en je vriend mag zorgen voor zijn eigen zaken. Een keer bijspringen als het druk is, prima, maar niet structureel.

Mijn man springt ook bij als ik het druk heb: vooral door wat meer huishoudelijke taken op zich te nemen, dan kan ik even doorwerken.Ja je hebt helemaal gelijk. Ik heb altijd geleerd dat je enigzins een opvangnet hebt voor jezelf en dus dat je nooit moet stoppen met werken als het niet echt nodig is. Maar uiteraard ben ik bereid om hem te helpen.
Als eerste de reden financiele onafhankelijkheid. Hij antwoordde dat we toch nooit uit elkaar gaan... da's kul natuurlijk. Niemand kan in de toekomst kijken.

In mijn geval speelt nog mee dat ik het enorm naar m'n zin heb op m'n werk, da's bij jou wel anders natuurlijk.

En je hoeft er toch geen drama van te maken?

Hij maakt er dan misschien een drama van, maar hij heeft jouw wensen toch gewoon te respecteren?

Buiten dat, de eerste paar maanden liepen de zaken helemaal niet zo lekker, dan is het gewoon heel fijn dat je toch verzekerd bent van een vast inkomen.
quote:ailien schreef op 30 september 2011 @ 10:53:

Ik vind het erg vreemd dat je vriend ervan uit lijkt te gaan dat jij voor zijn bedrijf gaat werken. Nog los van of jij dezelfde dingen ambieert als hij (zo niet, ga dan alsjeblieft je eigen gang! En streef je eigen dromen na!!), maar het lijkt me in dit stadium ook onverstandig. Zeker als jullie erover denken om op korte termijn met kinderen te beginnen. Dan is het juist verstandig als jij ergens anders werkt, zodat bij tegenvallende opbrengsten van de verdiensten van het bedrijf, kunt opvangen!

Praat erover met je vriend en wees standvastig als het gaat om jóuw dromen en wensen wat betreft werk!

Ja dat doe ik ook maar, wil niet helemaal afhankelijk worden. Plus dat ik niet van gokken hou. De opbrengst kan ook tegen vallen.

Daarom dat ik nu ook fulltime werk, zodat we straks het hoofd boven water kunnen houden.
quote:Mariette112 schreef op 30 september 2011 @ 11:57:

[...]

Een huishoudster is inderdaad een goed idee, hebben we ook al eens over nagedacht. Maar wanneer ik dit aan andere mensen vertelde, barste ze in lachen uit. en zeiden dat het veel te duur is. Maar kan toch nooit zo duur zijn? Moet het toch eens uitzoeken.

Wat duur is bepaal jij toch zelf, niet anderen?

Lekker vriendelijk trouwens, dat mensen je uitlachen daarom. Zijn dat vrienden van je?
Het komt op mij over als dat jij een werknemer wordt in zijn bedrijf, en hij de baas is. Ik zou dat niet prettig vinden, dat zou voor mij ten koste gaan van de gelijkwaardigheid in de relatie, en dan heb ik het niet eens over het financiele stuk van het verhaal. Maar goed, ik heb ook geen talent voor onderdanigheid (quote Belle van Zuylen).

Volgens mij werkt een dergelijke constructie alleen als jullie allebei accepteren van de ander hoe hij of zij dit wil aanvliegen. Als hij vindt dat jij daar anders in moet gaan staan, dan vrees is dat jij klem komt te zitten tussen je partner pleasen en goed voor jezelf zorgen.

En een hulp, kost mij 30 euro per keer, drie uur. Ik vind het een weelde, een schoon huis voor het weekend. Vanochtend meldde ze zich ziek, helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven