Werk & Studie alle pijlers

liefst parttime werken

29-09-2011 23:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu als inkoopassistente, maar heb een juridische opleiding gevolgd. Door gebrek aan banen is dit het beste wat ik heb gevonden. Ik werk nu al een jaar als inkoopassistente en mijn contract wordt over twee weken ook verlengd. Dus tot zover ziet het er goed uit.

Mijn vriend is op dit moment bezig met een eigen bedrijfje op te richten. En is daar ook hard voor aan het werken, tot nu toe ziet het er goed uit. Als dit goed gaat lopen wil hij dat ik ook bij hem ga werken, maar ik wil graag ook v oor mezelf kunnen zorgen en wil wel minder gaan werken, maar niet volledig voor hem werken. Wil het liest parttime werken.

Dit ook omdat ik graag kinderen wil hebben en wel de tijd wil hebben om ze op te voeden. Nu is het natuurlijk lastig om en voor hem en parttime te werken en komt dat dus neer op een hele baan, ondanks dat ik dit ook thuis kan doen.

Nu probeerde ik met hem hierover te praten, maar dat lijkt hem helemaal niet te intresseren. Hij heeft altijd een carriere gewild, terwijl ik niets lliever heb dan een gezinnetje. Normaal is dit niet echt een probleem, alleen wel dat hij probeert mij in zijn droom te trekken.

En nu heeft hij me ook nog eens gewezen op het feit dat hij denkt dat het niet mogelijk is om in mijn functie parttime te gaan werken. Daardoor zit ik nu al helemaal in de put, vind het door de drukte op dit moment zo ie zo niet zo'n feest. En daar zit ik niet echt op te wachten. Heb ik nou zo'n tunnelvisie?
Waarom zou je in jouw functie niet parttime kunnen werken?

Waarom laat je je in de put praten door je vriend, zonder dat hij je daarna ook weer daaruit helpt? (het is je partner toch?)

Waarom zou je voor hem gaan werken, omdat hij dat wil terwijl jij andere dingen ambieert?

Of anders gezegd; Waarom zit jij onder de plak?
Ik zou nog eens een goed gesprek gaan hebben over jullie toekomstplannen.