Werk & Studie alle pijlers

Loopbaan traject ervaring

17-09-2019 21:48 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voornemens om dit te gaan doen. Wil al langere tijd wat anders, maar kom er zelf niet echt uit. Onlangs een oriënterend gesprek gehad en dat voelde heel goed. Precies wat ik zoek, maar toen kwam de offerte, wat een bedrag! :O Heb het al met mijn leidinggevende besproken, maar helaas is er niks mogelijk vanuit de werkgever. Ik zal het dus zelf moeten bekostigen. Zag wel dat het fiscaal aftrekbaar is, dat scheelt natuurlijk, maar het blijft veel geld. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Had je er echt wat aan? Was het ‘t geld waard? Ik hoor het graag!
De reden dat iemand (heel) wat anders wil gaan doen, kan vele oorzaken hebben. Het uitzoeken wat je dan wél wilt, kan daarbij óok echt een hele kluif zijn.
Bij mij was het een samenloop van omstandigheden. De ervaringen in het verleden die je gemaakt hebben tot de persoon die je bent en de vraag waar je behoeften, uitdagingen en kansen liggen. Bij mij werd er zóveel opgerakeld dat ik alleen maar nog meer beren op de weg zag :facepalm: maar ik neem aan dat dat niet de gemiddelde uitkomst is van zo'n traject :mrgreen:
shining_star schreef:
17-09-2019 23:20
De reden dat iemand (heel) wat anders wil gaan doen, kan vele oorzaken hebben. Het uitzoeken wat je dan wél wilt, kan daarbij óok echt een hele kluif zijn.
Bij mij was het een samenloop van omstandigheden. De ervaringen in het verleden die je gemaakt hebben tot de persoon die je bent en de vraag waar je behoeften, uitdagingen en kansen liggen. Bij mij werd er zóveel opgerakeld dat ik alleen maar nog meer beren op de weg zag :facepalm: maar ik neem aan dat dat niet de gemiddelde uitkomst is van zo'n traject :mrgreen:
Dat was de uitkomst bij mij ook. Ik moest van de coach op zoek naar mijn passie, maar die heb ik helemaal niet. Wel heel veel ver uiteenlopende interesses en ideeen, waar ik maar niet uit kon kiezen. Dat werd alleen maar moeilijker. Ik kreeg bijna een burnout van het traject :)
De organisatie leek ook wel een workshopfabriek. Ik moest de ene na de andere workshop volgen, waar vervolgens op individueel niveau niks meer mee werd gedaan of waar ik überhaupt niks aan had. Ik kan echt wel een sollicitatiebrief schrijven, ik wist alleen niet waar ik op wilde solliciteren en of ik me misschien liever zou laten omscholen.
Het uwv betaalde, Fors. En ik kreeg het idee dat er voor elke workshop een extra rekening werd ingediend.
Tegen het eind van het traject zei ze: je kan misschien maar beter gewoon gaan solliciteren naar het soort werk dat je altijd gedaan hebt :facepalm:. Idee was juist dat ik iets anders wilde gaan doen en zij me zou helpen met bepalen wat precies.
impala wijzigde dit bericht op 18-09-2019 00:07
29.00% gewijzigd
.
Ghost79 schreef:
17-09-2019 22:42
Ja precies, dat heb ik ook. Het gevoel vast te zitten. Zij heeft een groot netwerk en kan mij in contact brengen met potentiële werkgevers. Dat is wel wat ik zoek.
Dat had ik gehoopt. En was me vooraf ook een beetje beloofd. Maar dat gebeurde helemaal niet.
.
Ik heb het pas gehad. Kostte 3000 euro en heeft me geen fluit geholpen helaas.
impala schreef:
17-09-2019 23:46
Dat was de uitkomst bij mij ook. Ik moest van de coach op zoek naar mijn passie, maar die heb ik helemaal niet. Wel heel veel ver uiteenlopende interesses en ideeen, waar ik maar niet uit kon kiezen. Dat werd alleen maar moeilijker. Ik kreeg bijna een burnout van het traject :)
De organisatie leek ook wel een workshopfabriek. Ik moest de ene na de andere workshop volgen, waar vervolgens op individueel niveau niks meer mee werd gedaan of waar ik überhaupt niks aan had. Ik kan echt wel een sollicitatiebrief schrijven, ik wist alleen niet waar ik op wilde solliciteren en of ik me misschien liever zou laten omscholen.
Het uwv betaalde, Fors. En ik kreeg het idee dat er voor elke workshop een extra rekening werd ingediend.
Tegen het eind van het traject zei ze: je kan misschien maar beter gewoon gaan solliciteren naar het soort werk dat je altijd gedaan hebt :facepalm:. Idee was juist dat ik iets anders wilde gaan doen en zij me zou helpen met bepalen wat precies.

Die passie idd, dat schijn je te moeten hebben, maar heb ik ook niet. Kreeg van een ander ook al vragen als; wat deed je graag als kind? Of; welk bedrijf vind je echt geweldig? Echt geen idee. Als kind deed ik gewone meisjesdingen, knutselen, lezen, Barbies. Niks specifieks. Workshops hoef ik gelukkig niet te doen. Wel tests, o.a. een IQ test. Snap ik ook niet helemaal, want je hebt toch je diploma’a en zit al op een bepaald niveau. Echt heel raar dat dat er bij jou uit kwam, lekker dan! :@@:
impala schreef:
17-09-2019 23:46
Dat was de uitkomst bij mij ook. Ik moest van de coach op zoek naar mijn passie, maar die heb ik helemaal niet.
Ik kreeg bijna een burnout van het traject :)
Oohhw zo herkenbaar!!
binkie schreef:
18-09-2019 07:13
Ik heb het pas gehad. Kostte 3000 euro en heeft me geen fluit geholpen helaas.

Ah nee, wat erg! Moest je het ook zelf betalen? Dat is echt frustrerend.
impala schreef:
17-09-2019 23:51
Dat had ik gehoopt. En was me vooraf ook een beetje beloofd. Maar dat gebeurde helemaal niet.

Okee...dat is wel heel erg jammer! Heb je dit ook aangegeven?
Ik heb zo'n traject gedaan. Duurde ongeveer een jaar, eens per 3 weken ongeveer een bijeenkomst. In totaal zo'n 20 bijeenkomsten. Ben toen ook getest. En dat was een stuk goedkoper, rond de 1200 euro meen ik.

Heb ik er iets aan gehad? Mwah. Dat ligt er ook wel aan hoe goed jouw zelfkennis is. Als je nog nooit echt hebt nagedacht over jezelf is het verhelderend. Mijn coach heeft me wel voorgesteld aan mensen in zijn netwerk die beroepen hebben die me wel leuk leken, zodat ik eens kon gaan praten over die beroepen. Dit ter orientatie. Maar daarvoor hoef je niet per se zo'n duur traject te doorlopen. Netwerkgesprekken kun je ook zelf organiseren.

Mijn werkgever heeft dit traject toen voor mij betaald, als ik het zelf had moeten doen had ik zoveel geld er niet voor over gehad.
Passie vind ik zo'n gevaarlijk woord. Als je passie je werk is, lijkt me ook dat je een enorme kans loopt dat je afknapt. Ik vind mijn werk erg leuk, maar kan het goed los laten als als ik thuis ben. Ik denk dat voor veel mensen werken een noodzakelijk kwaad is, maar dat is tegenwoordig vloeken in de kerk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dat denk ik ook hoor Belle. Ik ben ook niet op zoek naar mijn passie of droombaan. Maar een baan waar ik meer voldoening uit haal, waarbij mijn eigen inbreng er wel toe doet en ik mijn competenties beter kan benutten. Zodat het me niet alleen energie kost.
Maud*de*Braose schreef:
18-09-2019 07:23
Ik heb zo'n traject gedaan. Duurde ongeveer een jaar, eens per 3 weken ongeveer een bijeenkomst. In totaal zo'n 20 bijeenkomsten. Ben toen ook getest. En dat was een stuk goedkoper, rond de 1200 euro meen ik.

Heb ik er iets aan gehad? Mwah. Dat ligt er ook wel aan hoe goed jouw zelfkennis is. Als je nog nooit echt hebt nagedacht over jezelf is het verhelderend. Mijn coach heeft me wel voorgesteld aan mensen in zijn netwerk die beroepen hebben die me wel leuk leken, zodat ik eens kon gaan praten over die beroepen. Dit ter orientatie. Maar daarvoor hoef je niet per se zo'n duur traject te doorlopen. Netwerkgesprekken kun je ook zelf organiseren.

Mijn werkgever heeft dit traject toen voor mij betaald, als ik het zelf had moeten doen had ik zoveel geld er niet voor over gehad.

Okee, wat lang een jaar! Op zich heb ik wel redelijk wat zelfkennis, maar zoek ik echt hulp bij de vertaalslag. Dus hoe zet ik dit om naar concrete stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven