Werk & Studie alle pijlers

machtiging info uitk. of belemmering: medische gegevens?

01-02-2023 19:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat iemand dit? Voor welke informatie geef je toestemming als je het UWV-formulier 'machtiging voor informatie over uitkering of belemmering' tekent? Zijn dat medische gegevens?
De werkgever wil weten of de werknemer volledig belastbaar is. De werknemer heeft geen uitkering en is arbeidsgeschikt verklaard voor indiensttreding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze willen weten of je ooit een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt gehad zodat ze eventueel subsidie kunnen krijgen

Als je dit nooit hebt gehad, kunnen ze er niets mee. ( denk ik)

Of is het een medische keuring? Waarom vraag je het niet aan de werkgever?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel voor je reactie :-).
Dat er sprake was van arbeidsongeschiktheid weten ze al. Maar begrijp ik het goed dat UWV dan niet doorgeeft om welke reden iemand arbeidsongeschikt is geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Skriebeltje schreef:
01-02-2023 20:03
Dank je wel voor je reactie :-).
Dat er sprake was van arbeidsongeschiktheid weten ze al. Maar begrijp ik het goed dat UWV dan niet doorgeeft om welke reden iemand arbeidsongeschikt is geweest?
Dat durf ik niet te zeggen. Bel morgen het uwv anders gewoon, is geen rare vraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
De werkgever wil graag weten of de werknemer onder de no-risk polis valt.

Link naar de uitleg op de site van het UWV:
https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer ... elemmering
Alle reacties Link kopieren Quote
De werkgever zal nooit medische informatie krijgen van het UWV. Net zoals de werkgever geen medische informatie zal krijgen van de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit formulier ook opgestuurd gekregen. Ben je verplicht dit in te vullen?
Ik weet dat zij het recht hebben dit te vragen, maar eigenlijk wil ik het liever niet delen met werkgever (omdat het 20 jaar geleden, en niet relevant is)
druppels wijzigde dit bericht op 02-02-2023 11:27
Reden: Aanvulling
49.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Druppels schreef:
02-02-2023 11:25
Ik heb dit formulier ook opgestuurd gekregen. Ben je verplicht dit in te vullen?
Ik weet dat zij het recht hebben dit te vragen, maar eigenlijk wil ik het liever niet delen met werkgever (omdat het 20 jaar geleden, en niet relevant is)
Als het niet meer relevant is dan krijg je werkgever alleen van het UWV te horen dat je niet onder de no-risk polis valt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven