Werk & Studie alle pijlers

Mag nieuw contract?

16-01-2019 19:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben docent in een bepaald vak en heb over een paar maanden de termijn van 2 jaar in dienst bij een werkgever bereikt. Dan moeten ze mij (naar mijn beste weten) een vast contract aanbieden.
Nu volg ik op verzoek van werkgever een cursus in een ander vak. Ik vermoed dat ze me wellicht over een aantal maanden een nieuw tijdelijk contract willen gaan aanbieden voor de functie docent in dat andere vak. Mag dat? Of moeten ze me dan een vast contract aanbieden, ongeacht welke functie ik bekleed?
Ze moeten natuurlijk niks, ze kunnen ook met je stoppen....
foeksia72 schreef:
16-01-2019 19:34
Dag allemaal,

Ik ben docent in een bepaald vak en heb over een paar maanden de termijn van 2 jaar in dienst bij een werkgever bereikt. Dan moeten ze mij (naar mijn beste weten) een vast contract aanbieden.
Nu volg ik op verzoek van werkgever een cursus in een ander vak. Ik vermoed dat ze me wellicht over een aantal maanden een nieuw tijdelijk contract willen gaan aanbieden voor de functie docent in dat andere vak. Mag dat? Of moeten ze me dan een vast contract aanbieden, ongeacht welke functie ik bekleed?
Docent is docent, lijkt me niet mogelijk als je alleen maar een ander vak erbij gaat geven. Maar ik zou zeggen: bel morgen de vakbond even op.
gizzmo-returns schreef:
16-01-2019 19:37
Ze moeten natuurlijk niks, ze kunnen ook met je stoppen....
Eigenlijk rekende ik daar al op, maar ja, iemand een toch wel prijzige cursus geven om die persoon daarna de laan uit te sturen....

Maar hee, deze cursus is in ieder geval binnen.

Ik wil het in ieder geval weten om te weten wat mijn rechten zijn.
Head* schreef:
16-01-2019 19:38
Docent is docent, lijkt me niet mogelijk als je alleen maar een ander vak erbij gaat geven. Maar ik zou zeggen: bel morgen de vakbond even op.
Dat ga ik t.z.t doen, maar misschien zitten hier nog knappe koppen die hierop het antwoord ook weten.