Werk & Studie alle pijlers

Manager aanspreken?

15-07-2018 21:49 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik gesprekken met collega's gehad over wat ze wel en niet goed vinden gaan in hun werk, in het team en op de afdeling.
Daar kwam (naast nog wat andere punten) uit dat vrijwel iedereen vindt dat de manager boven mij op een aantal cruciale punten niet goed functioneert. Daar ben ik het volledig mee eens.
Nu wil ik het gesprek aangaan met de manager, dat vind ik voor mezelf ook een verplichting naar de teamleden toe. Anders haal ik wel info op uit de gesprekken, maar gebeurt er alsnog niks mee.
Maar ik zie zoveel beren.... Ik als ondergeschikte moet dus zeggen dat iedereen vindt dat hij bepaalde zaken echt niet goed doet. Natuurlijk ga ik het positief omlijsten (maar niet té positief, de boodschap moet wel aankomen), maar ik ben bang voor persoonlijke consequenties (bijvoorbeeld dat mijn werkrelatie met hem ernstig verstoord wordt, en hij gaat ook over mijn salaris en bonus en ik heb ook nog geen vast contract). Ik merk dat anderen dat soort angsten ook hebben, want niemand durft het tegen hem uit te spreken. De meesten durfden zelfs niet zijn naam te noemen, maar zeiden alleen dat ze vinden dat een bepaald proces echt totaal niet loopt, en daar kunnen ze alleen maar die manager mee bedoelen.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-07-2018 20:47
Gewoon uit pure nieuwsgierigheid: op welk niveau in jouw organisatie werk jij?
Rechtstreeks onder de directeur. En met alle respect. Ik snap wel dat TO dit moet doen, dat zij er iets mee moet, maar ik heb het gevoel dat zij heel makkelijk gebruikt wordt om de shit op te lossen. En dan vind ik het niet handig om dat met een contract te doen. Mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken zijn een heel gemakkelijk doelwit om eruit te worden gegooid, dus vandaar dat ik voor voorzichtigheid ga.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
17-07-2018 13:22
Rechtstreeks onder de directeur. En met alle respect.
zegt weinig over het niveau 8-)
Dat valt de secretaresse ook
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
17-07-2018 13:22
Rechtstreeks onder de directeur. En met alle respect. Ik snap wel dat TO dit moet doen, dat zij er iets mee moet, maar ik heb het gevoel dat zij heel makkelijk gebruikt wordt om de shit op te lossen. En dan vind ik het niet handig om dat met een contract te doen. Mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken zijn een heel gemakkelijk doelwit om eruit te worden gegooid, dus vandaar dat ik voor voorzichtigheid ga.
Wat een onzin. Als je teamleider bent, dan hoort verbeterpunten signaleren en communiceren gewoon tot je takenpakket, ook als dat verbeterpunt toevallig de manager boven je betreft.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
15-07-2018 22:17
Dat is inderdaad hoe ik het wil zeggen. Niet: jij doet dit niet goed. Maar: ik merk dat dit proces vaak niet goed loopt en dit kwam in de gesprekken ook terug.
.
Ik zou erop letten om dit anders te formuleren. Niet 'iets loopt niet goed' maar 'proces Z loopt soepel/goed/prima voor wat betreft xyz. Het lijkt er echter op dat het met betrekking tot abc nog wat beter afgestemd zou kunnen worden / de planning niet altijd gehaald wordt / de specificaties niet altijd helder zijn bij het team' - wat het dan ook is.
Dus het proces waar de manager verantwoordelijk voor is, in eerste instantie positief benaderen, de goede dingen benadrukken, en dan pas aangeven wat er beter kan. En dus ook andersom denken dan hoe je het voelt: niet 'het loopt niet goed' maar wel: 'het kan beter'.
En zo is het waarschijnlijk ook want de afdeling/het bedrijf/het proces heeft het tot nu toe waarschijnlijk gewoon gedaan, het heeft gewerkt. Het kan alleen beter.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb verwoord wat ik bedoel. ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
17-07-2018 13:22
Rechtstreeks onder de directeur.
Aan hoeveel mensen geef je leiding?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als teamleider kan je toch gewoon met de afdelingsmanager terugkoppelen wat er uit het teamoverleg naar voren is gekomen? Sterker nog, dat is je werk: doe het dan ook. Daar hoef je je toch niet voor in 10.000 bochten te wringen? Wat Jolly zegt, gedraag je taakvolwassen (ik neem aan dat je onderhand wel weet hoe je feedback moet geven) en doet de manager dat niet dan ga je een stapje hoger.

Die manager heeft jou nodig om contact te houden met de werkvloer want dat gaat hij niet met alle medewerkers afzonderlijk doen (daar ben jij voor). Dus als jij hem halve omfloerste informatie gaat zitten geven kan hij z'n werk nooit fatsoenlijk doen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-07-2018 14:25
Aan hoeveel mensen geef je leiding?
Ik ben MT-lid en ga verder geen info geven. Dit topic gaat niet over mij. Ik heb alleen advies gegeven op basis van mijn eerdere ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
17-07-2018 14:33
Ik ben MT-lid en ga verder geen info geven. Dit topic gaat niet over mij. Ik heb alleen advies gegeven op basis van mijn eerdere ervaringen.
Natuurlijk. Meestal valt uit reacties vrij goed af te leiden waar iemand staat, jouw reactie maakte me nieuwsgierig. Maar verder geen bedoelingen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ging op vakantie en voor mijn vakantie lukte het niet meer om een gesprek in te plannen. Gisteren weer aan het werk gegaan. Medewerkers van een andere afdeling hebben massaal geklaagd bij de directie en hij is van het project afgehaald. Mijn gesprek is dus niet meer nodig :whoops:
(Nog steeds wel het gesprek over een aantal punten waar collega's in hun werk tegenaan lopen, maar dus niet meer dat we dingen binnen dat project niet goed vinden gaan).
Alle reacties Link kopieren
Kijk aan! Dat scheelt weer een heleboel. Dat is fijn terugkomen van vakantie. :proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
JollyRider schreef:
17-07-2018 14:42
Natuurlijk. Meestal valt uit reacties vrij goed af te leiden waar iemand staat, jouw reactie maakte me nieuwsgierig. Maar verder geen bedoelingen
Héérlijk, die passieve agressiviteit die altijd weer terugkomt in jouw reacties.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluk! Dat was vast een lekker begin zo na de vakantie!
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
14-08-2018 19:30
Héérlijk, die passieve agressiviteit die altijd weer terugkomt in jouw reacties.
Grappig, puur projectie van jezelf
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven