Werk & Studie alle pijlers

Manager zegt dat wij zelf rooster moeten maken

19-10-2020 21:05 56 berichten
Hoi,

Zoals in de titel staat zegt mijn manager dat ons team zelf de roosters moet maken voor de herfst en kerstvakantie. Ik vind dit raar. Ik snap dat we mee kunnen denken en dat is fijn. Maar helemaal zelf maken snap ik niet. Ik word er niet voor betaald, het is geen taak van mij. Wie van jullie heeft hier ervaring mee of weet er meer over te zeggen?
gizzmo-returns schreef:
20-10-2020 13:40
To, waarom wil je het topic verwijderd hebben?
Hoi,

Ik krijg veel reacties erop terwijl ik al met een oplossing bezig ben. Heb hier tips gehad. Dat is fijn. Maar er zitten ook reacties tussen die niet nodig zijn. En ik wil geen meldingen meer. Dankjewel voor je vraag.
Maar het kan ook goed dat de discussie nu gewoon voortduurt. Omdat anderen graag verder willen. Ook prima. Dankjewel allemaal voor jullie input.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het ook zelf,iedere maand gaat prima, nooit gezeiks. Wel van tevoren ook echt 0nze bedenkingen, maar man wat heerlijk, niet meer zo vaak een late/vroege 1 dag vrij, 1 dag werken. Dat je je echt afvroeg waar the fuck the rooster planner mee bezig was....
Alle reacties Link kopieren
Als je het rooster maakt onder werktijd, word je er toch voor betaald? Of ben ik nou gek?
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken beide. Doe mij maar samen met het team. Roostermakers kijken niet zo nauw als je collega’s en zeker in een 24/7 rooster weet je gewoon hoeveel laat, hoeveel vroeg, hoeveel slaap met je aantal uren de bedoeling is. Echt nog nooit ruzie bij gehad. Het voordeel is ook dat je een 2 weken rooster kan maken en daardoor als nog heel veel regelmaat hebt. Met vakantie en feestdagen een beetje schipperen en de rest van het jaar geen omkijken naar.
Al 10+ jaar leiding over kleine en grote teams, teams van teams. Nooit met verlofplanning/roosterplanning bezig geweest en ook niet van plan dat ooit te doen. Ik ga er van uit dat het allemaal volwassenen zijn die zich ook al zodanig kunnen gedragen en ook zo behandeld willen worden. Dat als richtlijn meegeven is typisch meer dan voldoende en nog issues mee gehad. Niet bij een team van 6 en niet bij een team van 100+

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven