Master na HBO Communicatie
zaterdag 23 januari 2010 om 20:47
Hallo allemaal,
Ik studeer momenteel HBO Communicatie, maar wil hierna graag nog een master volgen. Na een lange zoektocht, kom ik eigenlijk alleen uit op masters in de richting van marketing of journalistiek. Heeft iemand toevallig een idee van welke masters er nogal kunnen? Mijn interesses liggen meer bij internationale communicatie, literatuurwetenschappen, en trendwatching.
De master mag overal in Nederland, maar ook in het buitenland zijn.
Dankjewel!
Ik studeer momenteel HBO Communicatie, maar wil hierna graag nog een master volgen. Na een lange zoektocht, kom ik eigenlijk alleen uit op masters in de richting van marketing of journalistiek. Heeft iemand toevallig een idee van welke masters er nogal kunnen? Mijn interesses liggen meer bij internationale communicatie, literatuurwetenschappen, en trendwatching.
De master mag overal in Nederland, maar ook in het buitenland zijn.
Dankjewel!
zaterdag 23 januari 2010 om 20:56
zondag 24 januari 2010 om 17:45
Jess, ik vond het niets omdat het mij veels te theoretisch was. Bij het vak gespreksanalyse, had ik niet verwacht dat ik een gesprek helemaal uit moest tikken en moest bekijken wanneer iemand de intonatie omhoog of omlaag gooide, of wanneer iemand zijn/haar zin lager eindigde dan dat er begonnen werd en welke zweverige bedoeling daarbij hoorde.
Ik verwachtte bij gespreksanalyse dat het gesprek op inhoud werd geanalyseerd. Maar nee dus.
En toen kreeg ik ook nog statistiek waar ik geen bal van begreep, toen vond ik het wel leuk geweest
(heb een HBO-diploma in vertalen, dus vond dit een leuk vervolg, om dus een andere kant uit te gaan. Maar helaas)
Ik verwachtte bij gespreksanalyse dat het gesprek op inhoud werd geanalyseerd. Maar nee dus.
En toen kreeg ik ook nog statistiek waar ik geen bal van begreep, toen vond ik het wel leuk geweest
maandag 25 januari 2010 om 10:48
@panienka: Oh jammer zeg! Ja universiteit is natuurlijk veel theorie, heel anders dan HBO. Daarom wil ik ook zeker te weten een passende master vinden, dan blijft het tenminste interessant.
Ik zie ook heel erg op tegen de statistiek, dat is mijn zwakste vak.
Wat doe je nu, een andere master of gewoon werken?
Ik zie ook heel erg op tegen de statistiek, dat is mijn zwakste vak.
Wat doe je nu, een andere master of gewoon werken?
maandag 25 januari 2010 om 18:23
Vind je Bestuurskunde niets? Een soort Bedrijfskunde, maar dan gericht op de samenleving en het openbaar bestuur. Vanaf volgend jaar start er op de uni van Nijmegen een internationale Master. Voordat je aan het Masterjaar kunt beginnen, volg je eerst een schakelprogramma. ( Zie ww.ru.nl/fm). Over de internationale master kun je nog niet veel vinden maar hierover kun je altijd contact opnemen met de opleiding.
maandag 25 januari 2010 om 21:29