Werk & Studie alle pijlers

MBRT

07-02-2017 21:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik hoop dat er hier mensen zijn die MBRT studeren of hebben gestudeerd. Ik heb een aantal vragen over deze opleiding:

- Komt er extreem veel natuur- en wiskunde voor tijdens de opleiding?

- Is het niveau van natuur- en wiskunde te halen zonder aanleg voor deze vakken maar wel met veel motivatie?

- Hoe is de verhouding techniek/anatomie, pathologie etc. ?

- En in het algemeen: is de opleiding uitdagend/leuk? (uiteraard persoonlijk maar toch)

De reden dat ik dit vraag is omdat ik momenteel in het derde jaar van de opleiding hbo-v zit, maar het helemaal niks vind. Ik vind het te gemakkelijk en te ‘zorg-achtig’. Ik twijfel enorm over MBRT, omdat ik een havo diploma heb met het profiel NG zonder natuurkunde. Op verschillende sites staat dat ik wel word toegelaten met dit profiel..maar ik twijfel dus over het niveau van natuur-en wiskunde. Ik heb tijdens het tweede jaar van hbo-v wel een soort basiscursus MBRT gehad. Dit ging goed en was leuk, maar het was heel erg basis. Ik ben wel bezig met wat zelfstudie natuurkunde, maar toch wil ik het graag horen van mensen die MBRT studeren/gestudeerd hebben.

Alvast bedankt!
quote:badmuts111 schreef op 08 februari 2017 @ 09:41:

[...]

Grappig dat er zo veel verschil in zit.. ik vond radiotherapie juist saai en weinig uitdaging hebben. Doe mij maar de röntgen, waar je nooit weet wat de dag gaat brengen en de trauma's waar mensen volledig in de kreukels gefotografeerd moeten worden..

Bestralen is een onderdeel en nuclaire

Geneeskunde hoort daar ook bij. Zij vindt die rontgen fotos maken niet leuk. Drama rondom

Trauma dan weer wel. Ach. Ze moet nog 2 jaar. Wie weet waar ze eindigt. Ik denk dat ze het pas zeker weet na haar grote stage
Klopt Poldervrouw, dan krijg je een veel beter beeld. De werkwijze qua roulatie van werkzaamheden verschilt ook per ziekenhuis. Drachten heb ik ook stage gelopen, de andere lange stage in Gent. Ik woon overigens in Noorwegen, dus als je dochter hulp nodig heeft wil ik best helpen. Er is hier trouwens een groot tekort aan mbrt-ers
Een groot gedeelte van mijn klasgenoten koos trouwens juist wel voor radiotherapie, dus zo gek is dat niet, gelukkig ook maar!
Nucleaire geneeskunde, dat vond ik pas saai en bij mijn echostage mocht ik alleen meekijken.

Heel goed dus dat ze breed opleiden en verschillende stages bieden want zo is er voor ieder wat wils.

En nu, nu ben ik mbrt-er af, werk ik nog wel in het ziekenhuis maar in een heel andere functie.
quote:hybelkanin schreef op 08 februari 2017 @ 11:45:

Klopt Poldervrouw, dan krijg je een veel beter beeld. De werkwijze qua roulatie van werkzaamheden verschilt ook per ziekenhuis. Drachten heb ik ook stage gelopen, de andere lange stage in Gent. Ik woon overigens in Noorwegen, dus als je dochter hulp nodig heeft wil ik best helpen. Er is hier trouwens een groot tekort aan mbrt-ers

Heerenveen moest ze stil zijn en kijken en in umcg mocht ze patienten klaarleggen instellen en alles. Ach..

Zij had idd ook al gehoord dat er veel vraag was in noorwegen. Land spreekt haar ook aan. Dit en uk staan op 1 en 2. Belgie en duitsland liever niet
Zweden en Zwitserland zoeken ook vaak laboranten. UK is volgens mij lastig aan een baan te komen, althans dat was een jaar of 5 geleden het geval toen ik aan het kijken was.
Ik zou je HBO-V afmaken

Ziekenhuizen in de Verenigde Arabische Emiraten werven medisch personeel in Nederland. Het Arabische land kampt met een groot tekort en is daarom hier op zoek naar geschikte verpleegkundigen.

Zo is het recruitmentbureau FlexMix uit Houten ingeschakeld om tachtig verpleegkundigen te zoeken voor de Cleveland Clinic Abu Dhabi. In het ziekenhuis wordt binnenkort een ic-afdeling geopend met 79 bedden.

Verpleegkundigen met een hbo-opleiding en ruime werkervaring kunnen zo'n 5000 euro netto per maand verdienen. Huisvesting wordt eveneens betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven