Werk & Studie alle pijlers

Meeloopdag salaris herinneren?

26-09-2021 18:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie zouden doen in mijn plaats:

Ik ging een dagje meekijken om te kijken of de baan wat voor mij is op aanraden van de eigenaar. De eigenaar vertelde uit zich zelf dat ze dit gewoon betalen ( salaris werd benoemd). Het dagje meelopen is mij niet goed bevallen; komt door meerdere dingen maar ik werd onder andere als werknemer neergezet en gebruikt I.P.V. iemand die een dagje mee komt kijken en een extra handje biedt. Dit werd ook beaamd door wat opmerkingen van collega's die aan het werk waren. Het was fysiek zwaar werk en ik heb in die uren (10:00/ 15:30) geen pauze mogen houden. Ik ga de baan niet aannemen I.V.M. een ander goed aanbod die beter bij mij past. Ik zit financieel heel krap deze maand en kan die paar tientjes heel goed gebruiken.

Mijn vraag: zouden jullie vragen of ze alsnog die dag uitbetalen?

Normaal zou ik het echt niet doen en denk ik daar niet eens over na. Maar omdat ik het heel erg goed kan gebruiken en ze mij hebben gebruikt als werknemer en niet als extra persoon die mee zou kijken twijfel ik toch.

Vragen

Totaal aantal stemmen: 149

Ja (67%)
Nee (32%)
Anders (1%)
Alle reacties Link kopieren
Nee zou mij de eer te na zijn en de energie niet waard
Ik zou mijn eer juist voeden om gewoon betaald te krijgen voor mijn uren. Raar gedoe.

Zou er zeker een mail aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom ga je ervan uit dat ze niet gaan betalen? Ik zou gewoon die dag salaris verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als tiener ooit een keer gedaan, kreeg toen een envelop en daar zat 25 gulden in, de helft van wat was afgesproken. Die man deed ook nog echt van 'nou ik ben in een goede bui..'
Het voelde heel rot.
Dus nee, ik zou dat niet doen. Je hebt het risico dat je helemaal niet krijgt wat is afgesproken bijvoorbeeld en ander gedoe. Of vervelende feedback die nergens op slaat.
Alle reacties Link kopieren
Uurtje factuurtje hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou het niet vragen, ik zou melden dat ik wel even langs kom om het salaris te halen. Of dat ze het liever overmaken naar ..Iban.

Jouw tijd en energie is toch gewoon geld waard!
ik zou niet vragen of ze nog gaan uitbetalen, maar hen mailen om te vragen welke gegevens ze van jou nodig hebben om de gewerkte uren uit te betalen zoals eerder afgesproken. meer als feit dan als vraag dus eigenlijk. het is toch al eerder toegezegd, dus waarom zou je het nu nog eens vragen? dat maakt de kans dat ze nee zeggen alleen maar groter.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
26-09-2021 18:12
Ik zou het niet vragen, ik zou melden dat ik wel even langs kom om het salaris te halen. Of dat ze het liever overmaken naar ..Iban.

Jouw tijd en energie is toch gewoon geld waard!
Dat is wel een goede eigenlijk.
Surebaby schreef:
26-09-2021 18:11
Ik heb dat als tiener ooit een keer gedaan, kreeg toen een envelop en daar zat 25 gulden in, de helft van wat was afgesproken. Die man deed ook nog echt van 'nou ik ben in een goede bui..'
Het voelde heel rot.
Dus nee, ik zou dat niet doen. Je hebt het risico dat je helemaal niet krijgt wat is afgesproken bijvoorbeeld en ander gedoe. Of vervelende feedback die nergens op slaat.
Dan denk je als volwassene: Mooi dat ik daar niet ben gaan werken en in je je geld. Klaar.
chirimoya schreef:
26-09-2021 18:12
ik zou niet vragen of ze nog gaan uitbetalen, maar hen mailen om te vragen welke gegevens ze van jou nodig hebben om de gewerkte uren uit te betalen zoals eerder afgesproken. meer als feit dan als vraag dus eigenlijk. het is toch al eerder toegezegd, dus waarom zou je het nu nog eens vragen? dat maakt de kans dat ze nee zeggen alleen maar groter.
Precies, welke gegevens hebben ze nodig. En wanneer ongeveer kan je het verwachten. :-D
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
26-09-2021 18:09
Ik zou mijn eer juist voeden om gewoon betaald te krijgen voor mijn uren. Raar gedoe.

Zou er zeker een mail aan wagen.
Dit.
lilalinda schreef:
26-09-2021 18:04
Nee zou mij de eer te na zijn en de energie niet waard
Nee, de hele dag je de tering werken en je door je 'collega's' op de kop laten zitten en dan ook nog eens niet betaald worden, dat is pas goed voor je eergevoel :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat heb ik ook eens gehad idd.
Ik heb toen gevraagd wanneer die dag uitbetaald zou worden en toen zeiden ze dat het alleen uitbetaald zou worden als ik daadwerkelijk daar kwam werken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Niet om vragen inderdaad maar mededelen dat ze je nog iets schuldig zijn. En vragen wat ze van jou nodig hebben om het te kunnen betalen.

Dochter hier had ook ooit zoiets aan de hand. Als ze haar aan hadden genomen had ze het inderdaad gekregen maar nu ze de dan niet wilde gaf het te veel administratieve rompslomp. Tja, dat snap ik als je twintig meisjes een zaterdag laat meedraaien. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Als er een bedrag is afgesproken (en dit niet was mits je zou worden aangenomen) zou ik er zeker achteraan gaan, je hebt 5,5 uur gewerkt, ik neem aan dat zij ook niet gratis werken?
Zoals hierboven genoemd zou ik een nette mail sturen waarin je uitlegt dat de baan toch niet bij je past, maar dat je de meeloopdag erg leerzaam vond, en of ze nog gegevens van je nodig hebben om het afgesproken salaris voor die dag over te kunnen maken.
Hou het professioneel, maar laat niet over je heen lopen hoor
Alle reacties Link kopieren
Zeker wel erachteraan gaan!
Mail je gegevens zodat ze je kunnen uitbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je van tevoren afgesproken hierover?
Geen idee. Ik zou niet snel een meeloopdag doen.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
26-09-2021 18:14
Precies, welke gegevens hebben ze nodig. En wanneer ongeveer kan je het verwachten. :-D
Dacht ik precies zo.
Alle reacties Link kopieren
Mailtje eruit rammelen met je gegevens. Zo gedaan en toch weer money in the pocket. Je hebt ervoor gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Het is je toch toegezegd? Ik zou ook een mailtje sturen en vragen welke gegevens ze van mij nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je na een uurtje niet gewoon bent opgestapt.
lilalinda schreef:
26-09-2021 18:04
Nee zou mij de eer te na zijn en de energie niet waard
TO kan het geld goed gebruiken.
Andersom schreef:
26-09-2021 18:58
Niet om vragen inderdaad maar mededelen dat ze je nog iets schuldig zijn. En vragen wat ze van jou nodig hebben om het te kunnen betalen.

Dochter hier had ook ooit zoiets aan de hand. Als ze haar aan hadden genomen had ze het inderdaad gekregen maar nu ze de dan niet wilde gaf het te veel administratieve rompslomp. Tja, dat snap ik als je twintig meisjes een zaterdag laat meedraaien. :sarcastic:

Ik zou het alleen 'vergoeding' noemen en geen salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven