Werk & Studie alle pijlers

Mensen onbetrouwbaar?

18-02-2014 22:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_181258 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 22:57
99.88% gewijzigd
To, vaak kun je aan iemands acties al zien wat voor persoon het is. Waarschijnlijk waren deze vraagouders niet eens goed voor jouw als gastouder. Als iemand al zo omgaat met een tweede afspraak dan kun je blij zijn dat je dit op tijd zag.

Misschien zouden ze wel de betaling aan jouw te laat doen?

Hoe mensen zijn kun je aflezen aan hun gedrag. Het kan weleens voorkomen dat je afbelt. Maar de tweede keer zo laks dat zou mij ook storen.
Eens met mees, hoe vervelend het ook is, ik vind het ook niet professioneel om dat soort termen te gebruiken in je communicatie met potentiële klanten. Bedenk dat diegene die jij nu onbeschoft hebt genoemd wellicht een heel groot netwerk heeft en dat je door negatieve mond-tot-mond klanten mis kunt lopen. Ook aardige, beleefde klanten.

Er is niks mis mee om iemand die zich niet aan afspraken houdt daarop te wijzen. Maar hou het beleefd en professioneel.
ik vind het ook onbeschoft van deze mevrouw maar vind het zakelijk gezien inderdaad niet zo slim om zo'n berichtje terug te sturen.

stel dat ik op zoek ga naar een gastouder en ik hoor van een vriendin nou ik had bij heartlove een afspraak gemaakt maar in de tussentijd iemand anders gevonden die goed bij ons past (of iets anders, er kan ook iets privés tussen zijn gekomen wat ze zou even niet aan je neus gaat hangen en dit was een slechte smoes) en was straal vergeten de afspraak af te zeggen, krijg ik een sms dat ik onbeschoft ben!

niet echt goede mond op mond reclame dus, ook al heb je wel gelijk, zou ik het niet op die manier terugsturen. komt erg onprofessioneel over.

verder zijn er ook nog gewoon mensen die wel hun afspraken nakomen hoor
schabolleke je was me net voor;)
Oh herkenbaar, ik stoor me ook mateloos aan dat soort mensen. Fatsoensnormen zijn schijnbaar nogal vervaagd. Ik werk zelf met een strakke agenda. Soms komen klanten gewoon niet opdagen terwijl ik een propvolle agenda heb en me in tig bochten heb moeten wringen om ze nog in te passen in mijn agenda. Dat gaat overigens ten koste van andere mensen die ik op dat moment niet kan helpen. Even afbellen is al te veel moeite. Mijn voorstel zou zijn, net als wat bv een tandarts doet, een nota sturen in geval van niet tijdig afzeggen. Jij hebt ook je planning. Maar zo'n sms zou ik nooit doen. Altijd professioneel blijven.
Als ik als gastouder zoekende een afspraak afzeg en dan als reactie zou krijgen dat ik onbeschoft was, dan zou ik blij zijn, dat jij niet mijn gastouder zou zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven