Werk & Studie alle pijlers

Méga studiedip

05-10-2012 13:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Zijn er niet toevallig andere dingen die meespelen? Want als je het echt zo graag wil halen, waarom dan geen enkele motivatie om iets te doen?

Misschien is samen studeren een oplossing voor je; een studiemaatje zoeken?

Heb je wel de goede studie gekozen?
Herkenbaar, zó herkenbaar.. helaas!
..
ook heel herkenbaar...

Spreek met jezelf, of een ander af dat je een middag eraan gaat zitten en wat je dan af wil hebben. Maakt niet uit waar je begint als je toch al achterloopt, dus ga geen tijd verspillen aan planningen! Gewoon van zo laat tot zo laat ga ik dit doen. kleine doelen.. en als je daar dan mee klaar bent dan geniet je gewoon even intens van het gevoel dat je toch weer echt iets nuttigs gedaan hebt, dat maakt het ook leuker om de volgende dag ook weer wat moeite te doen..
.
Beginnen met een kwartier. kookwekker zetten en kwartier lezen. Als het bevalt, volgende dag kookwekker op 30 min zetten. Zo opbouwen naar stukken van 3 kwartier. Kan je op een gegeven moment bijvoorbeeld 6x 3 kwartier studeren met pauzes van 15 min.

En verder niet piepen maar doen.
Bedankt voor de tips en het meedenken!

Voor mij zit het 'm niet zozeer in veel leeswerk, maar moet vooral veel verslagen maken.

Het is inderdaad 'gewoon' een kwestie van beginnen en misschien is dat juist wel waar ik het meest tegenop zie...

Wel een goede tip om de doelen even klein te houden: steeds kort studeren en gaan uitbreiden...

Ik zal ook wel moeten! Maar wat is het lastig...
Heb er twaalf jaar over gedaan en meerdere keren tijden lang niets uitgoeverd. Maar ben nu zo blij dat ik het heb afgemaakt! Echt, elk tentamen brengt je dichter bij de eindstreep. Dat het zo lang duurder, vergeet je later. Maar als je je studie niet afmaakt, achtervolgt dat je je je hele leven. Stoppen is gewoon geen optie als je tenminste de juiste studie hebt gekozen en zeker weet dat je dat diploma wilt halen. Niet zeuren maar kilomters maken. Dat is de enige manier.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Stond jaren geleden ook op dat punt, ben gaan werken en daar heb ik nog steeds geen spijt van! Niet iedereen is geboren om lang te studeren., succes
Zet kleine stapjes.

Met een heleboel kleine stapjes zetten kom je er ook, succes!
Ozo.
Zeker herkenbaar. Wat ik doe als studeren/huiswerk maken niet lukt: de trein pakken en daar leren/schrijven. Dan neem ik geen laptop mee (schrijven werkt op zulke momenten het beste voor mij), maar puur en alleen de nodige boeken. Internet heb ik niet op mijn telefoon, dus daar kijk ik ook niet naar om.

Het reizen per trein is voor mij een optie, omdat ik het combineer met shoppen in een voor mij niet zo'n bekende stad. Dan is het reizen per trein niet alleen goed voor mijn huiswerk, maar ook een beetje voor mezelf en heeft het niet 1 maar 2 doelen. Hierdoor is de druk een stuk minder aanwezig.

Ik spreek altijd met mezelf af hoeveel ik in de trein af wil krijgen. Ik kies meestal een treinreis die 1,5 uur duurt en ik dus 3 uur in de trein kan werken. Bij mij werkt dit absoluut: ik had vrijwel alle keren alles af wat ik af wilde hebben.

En toen ik je bericht nog niet verder had gelezen, dacht ik ook meteen: planning maken! Gelukkig ben ik streng genoeg voor mezelf om me wel aan een planning te houden.

Je doet een master, ik weet niet of je nog een ov-studentenkaart hebt? Anders zou ik dus echt treinreisjes aanbevelen. Neem je laptop mee en ga lekker typen. Wat yellosun zegt over de kookwekker is een goede. Niet voor de trein uiteraard, haha, maar ik moest meteen aan schrijfster Maartje Wortel denken. Zij maakt namelijk ook gebruik van een kookwekker als ze even niet meer weet waarover ze moet schrijven. Laat de treinreis jouw kookwekker zijn. Laptop aan, tikken maar en als je op de eindbestemming bent, gaat jouw zogenaamde kookwekker af. Maar neem dan echt alleen de nodige spullen mee!

Succes ermee!
Het enige wat bij mij helpt, is mezelf naar de UB schoppen en daar werken. Of idd lezen in de trein. Je zal zo blij zijn als je eenmaal je diploma hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven