Werk & Studie alle pijlers

Misgunnende collega

26-03-2018 22:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn titel zegt het eigenlijk al..

Hoe gaan jullie met misgunnende collega's om?

Hieronder in het kort de situatieschets:
Ik en één collega delen dezelfde functie in een team van 8 mensen.

Ik kom net van school af en zij heeft al 10 jaar werkervaring. Het probleem is dat zij totaal geen interesse toont, de kantjes ervan af loopt en uitstel gedrag toont. Zij maakt veel fouten en is best wel bot naar zowel cliënten als onze collega's.

Dit allemaal heeft er voor gezorgd dat collega's liever mij iets vragen dan haar. Ook omdat ze weten dat wat zij mij vragen gedaan wordt en bij haar moeten ze de hele tijd achter aan gaan.

Nu merk ik dat zij veel vraagt om zichzelf met die info te voeden ( negatief nieuws vooral over mij en mijn gezondheid).

Ooit heb ik haar horen zeggen dat ik een snotneusje ben en dat zij niet snapt waarom mijn collega's mij zo waarderen.

Tsja...
Hoe gaan jullie hiermee om?

Gr, Deia
Gewoon je werk doen, haar niks over jezelf vertellen en negeren.
Ik ga daar schouderophalend mee om, en denk geregeld "what ever"
Niet teveel vertellen en erboven staan. Verder hoef je niks, je bewijst jezelf al. Dat kan zij mogelijk niet uitstaan, maar dat is haar probleem toch?
Niet, gewoon doorgaan zoals jij doet. Haar (door jou veronderstelde) strijd hóeft de jouwe niet te worden. Stel je professioneel en zakelijk op, doe je werk naar eer geweten en deel geen prive info die je niet wil delen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo, we zijn het wel eens!
Ooit heb ik haar horen zeggen dat ik een snotneusje ben en dat zij niet snapt waarom mijn collega's mij zo waarderen.
En wat zei je toen; " joehoe, ik kan je horen, hoor " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
26-03-2018 22:33
En wat zei je toen; " joehoe, ik kan je horen, hoor " ?
Nee, maar ik vroeg vervolgens wie koffie van het snotneusje wou, en toen zag ik haar heel snel schuilen achter haar pc scherm :puh:
Deia schreef:
26-03-2018 22:35
Nee, maar ik vroeg vervolgens wie koffie van het snotneusje wou, en toen zag ik haar heel snel schuilen achter haar pc scherm :puh:
Goed aangepakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
:D
En waarvoor wilde je tips?
Negeren. Ze graaft haar eigen valkuil zo.
Laat zien wat jij voor waarde heb binnen dit team en doe je werk goed.
Wees niet arrogant ten opzichte van haar maar hou de eer aan jezelf.
Een goede leidinggevende ziet wel wat er gebeurt.
Je kan hoogstend eens in een functioneringsgesprek oid zeggen dat je het vervelend vind dat er een gevoel van wedstrijd is tussen jullie ipv samenwerken. Spreek vanuit jezelf wat jou gevoel er bij is en hoe je de situatie liever zou zien.
En vleien werk soms ook wel bij dit type. Iets waar jij minder handig in ben, vraag t haar. Vraag eens extra uitleg over .... en gooi t op 'jij werkt hier al zoveel langer'
Noem t vals van mij maar t kan goed werken om de sfeer te verbeteren.
Als ze er gevoelig voor zijn komt ze ook naar jou voor de dingen waar zij minder handig mee is.
Enn schreef:
26-03-2018 22:31
Niet, gewoon doorgaan zoals jij doet. Haar (door jou veronderstelde) strijd hóeft de jouwe niet te worden. Stel je professioneel en zakelijk op, doe je werk naar eer geweten en deel geen prive info die je niet wil delen.
yup, heb ik ook door schade en schande geleerd...
:worship:

( en wat een lekker korte post... :proud: je kán het!)
pokkewijf schreef:
26-03-2018 22:50
yup, heb ik ook door schade en schande geleerd...
:worship:

( en wat een lekker korte post... :proud: je kán het!)
Best vaak en soms niet. ;)
Gewoon overslaan als het je teveel wordt, is beter.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
26-03-2018 23:08
Best vaak en soms niet. ;)
Gewoon overslaan als het je teveel wordt, is beter.
Even volkomen off topic, excuses daarvoor.
Enn ik waardeer jouw bijdragen altijd en ik beken ook eerlijk dat ik ze niet altijd helemaal uitlees :biggrin:
You go girl :cheer2:
Ik lees en kijk (outfits) van enn altijd uit.
On topic: Inderdaad een goede om zo iemand in zijn of haar eentje lekker ruzie te laten maken.
Als klein smurfje deed ik dat al: Groot kind wilde me tegenhouden, en het eindigde ermee dat kind en ik samen op de grond zingend eindigden (ik ging dan maar erbij zitten en een liedje zingen, of heel veel vragen. Zat er toch en kon er toch niet langs) en ik daarna weer weg huppelde.
Werkt vaak wel.
Enn schreef:
26-03-2018 22:31
Dit, en daarbij: Haar gedrag zorgt ervoor dat andere collega's je (meer) waarderen. Haal daar energie uit.

Zij snijdt daardoor zich waarschijnlijk in de toekomst in haar eigen vingers.
Gewoon negeren :yawnee:
Niet te veel over jezelf vertellen tegen haar. En inderdaad ook niet arrogant gaan doen tegen haar.

Enn is toch niet van de superlange posts?
Valt allemaal niet mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je meer met je eigen werk bezig houden en niet zo letten op een ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nergeren en geniet er van!
Want het klinkt alsnof ze jaloers is op jou succes. Complimentje.
Onze tijd is nu.
Door diehard te blijven negeren natuurlijk! Wat denkt ze wel niet? Jou snotneus noemen omdat jij het beter kan. Moet ze zelf maar goed haar werk doen oude doos!
Oude dozen kunnen zomaar verrassend lang blijven zitten.
Eendenrug kweken: wat je niet bevalt van je af laten glijden.
Zorg dat je niet samen een project hoeft te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven