Werk & Studie alle pijlers

Moeilijke keuze

20-11-2013 19:20 7 berichten
Hallo,

Momenteel werk ik in de zorg en wil ik dol graag SPH gaan doen. Er is een kans dat ik in februari bij een andere instelling dan waar ik nu werk deze opleiding kan gaan doen. Het probleem is echter dat dit afhangt van een aantal zaken.

Er zijn namelijk 2 andere studenten die in febr moeten slagen, wil er plek komen voor mij, maar daar tegenover staat dat als ik in Febr wil starten ik mij zelf voor 1 dec moet inschrijven. Als de instelling zeg dat ik de opleiding in sept mag beginnen vind ik dit ook nog prima. Helaas moet ik nog steeds wachten op volgende stappen die zij willen gaan ondernemen met mij.

Het voordeel van deze instelling is dat ik dan uit de zorg ga, meer uren ga draaien en zij voor mij de opleiding betalen.

De andere optie is dat ik de opleiding zelf ga betalen en blijf werken waar ik nu werk. Theorie kan ik in mijn praktijk toepassen en ik werk de minimale 20 uur die ik moet werken. Ik heb echter een contract tot volgend jaar dec en ik weet niet hoe het dan verder loopt. Nadelen zijn echter de uren die ik draai, dit zijn er niet veel waardoor mijn maandloon laag ligt en aangezien ik school zelf moet gaan betalen. Dan zal ik mijn plannen om samen te gaan wonen waarschijnlijk nog verder vooruit moeten schuiven en dit wil ik echt niet..

Wat zouden jullie doen?
Waarom je plannen om samen te gaan wonen uitstellen? Kunnen jullie samen de huur/hypotheek niet opbrengen als jij deels werkt/opleiding doet?
Als ik maar 20 uur in de week werk zou bijna alle kosten op mijn vriend komen. Dat zou betekenen dat hij tegen die tijd wel een goede baan moet hebben (Hij doet nu nog een opleiding) We willen wel normaal kunnen leven..
Ik zou het dan niet laten afhangen van het eventuele samenwonen. Je vriend doet nu dus ook nog een opleiding en moet eerst nog maar eens een baan zien te vinden. Helaas is dat in deze tijd ook niet zo makkelijk. Ik zou dus sowieso de opleiding gaan doen en daarmee investeren in je toekomst, samenwonen kan altijd nog, toch?
quote:loisnvt schreef op 20 november 2013 @ 20:26:

Ik zou het dan niet laten afhangen van het eventuele samenwonen. Je vriend doet nu dus ook nog een opleiding en moet eerst nog maar eens een baan zien te vinden. Helaas is dat in deze tijd ook niet zo makkelijk. Ik zou dus sowieso de opleiding gaan doen en daarmee investeren in je toekomst, samenwonen kan altijd nog, toch?Helemaal eens. Opleiding gaat voor, helemaal in deze tijd en gezien de onzekerheid die jouw vriend heeft op een baan.
Alle reacties Link kopieren
Maar aan de optie van de nieuwe baan zie ik zo helemaal geen nadelen dus waarom daar niet voor gaan?
Omdat er de kans is dat ik niet word aangenomen voor die nieuwe baan?

Ik heb me inmiddels wel ingeschreven voor de opleiding met de intentie zelf te gaan betalen. Ondertussen zoek ik naar een betere werkplek om mijn opleiding te voltooien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven