Motivatie nodig
zondag 16 januari 2011 om 21:01
Ik ga over 2,5 maand afstuderen en ben afgelopen week al aangenomen voor een promotieplaats van vier jaar bij dezelfde universiteit. Ik ben echter nu nog bezig met mijn afstudeeronderzoek, en hoewel dat vakgebied erg leuk leek, is het toch behoorlijk tegengevallen, voor m'n promotie ga ik dan ook verder in het vakgebied van mijn vorige onderzoeksproject (we hebben twee onderzoeksprojecten in de master). Nu moet ik echter wel de motivatie vinden om nog twee maanden met m'n huidige project door te gaan, ik moet dat natuurlijk ook wel netjes afronden, maar ik vind het wel moeilijk. Ik heb stiekem veel meer zin om alvast met wat werk voor die promotie te gaan beginnen, literatuur inlezen en zo. Hebben jullie tips om de motivatie vast te houden in een soortgelijke situatie? Dat je al bent aangenomen voor je volgende job maar je het huidige nog wel goed moet afronden?
zondag 16 januari 2011 om 22:14
Ik (her)ken het.
Een paar keer diep zuchten, glas cola pakken (of wat anders lekkers) en steunend achter je laptopje/PC-tje kruipen. Na een kwartier zit je er weer middenin en was je vergeten dat de motivatie was weggezakt.
Het is nu even niks anders.
En weet je, als je het karwei uiteindelijk geklaard hebt dan zal je hartstikke trots op jezelf zijn !
Een paar keer diep zuchten, glas cola pakken (of wat anders lekkers) en steunend achter je laptopje/PC-tje kruipen. Na een kwartier zit je er weer middenin en was je vergeten dat de motivatie was weggezakt.
Het is nu even niks anders.
En weet je, als je het karwei uiteindelijk geklaard hebt dan zal je hartstikke trots op jezelf zijn !