Werk & Studie alle pijlers

Motivatie werken AMW

16-09-2009 11:04 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Tja geen idee want het lijkt mij niet leuk!

Maar vind jij het wel leuk?
Laat eens even helemaal het idee 'brief' los, en leg het uit zoals je het aan je moeder of buurvrouw zou uitleggen. Geen mooie woorden verzinnen, maar het echt zeggen zoals het is. Je bent toch ooit begonnen aan die studie? Waarom? Wat vond je er leuk aan?

Zet dat op papier. Nog steeds zo informeel mogelijk. En pas als je dat hebt, ga je het ombouwen naar een nette formulering.
Lees wat er op de website staat over het werk van het AMW, zoek dingen die je aanspreken en haak daar op in en geef aan waarom jou dat interessant en leuk lijkt.

Je hebt die studie niet voor niets gekozen dus noem kenmerken van jezelf die bij dit werk passen. Ga er bijv op in dat je maatschappelijk betrokken bent en graag wat wilt beteken voor anderen. Dat het je heel afwisselend lijkt om met zo'n brede doelgroep aan de slag te gaan, en dat je dit als een kans ziet om al snel veel ervaring met verschillende soorten problematiek op te bouwen. Gewoon jezelf verkopen. Je wilt die baan, en je bent de beste kandidaat, laat ze dat weten. En wees enthousiast, zo kom je nu niet echt over Niet laten zien hoe moedeloos je bent!

Ja, het is moeilijk. Ik ben ook druk aan het solliciteren....Maar gewoon doorzetten!
WIL je wel voor het AMW werken of solliciteer je er alleen omdat je een baan wilt? Welke richtingen heb je eerder in gesolliciteerd? Wat wil je écht gaan doen? Het AMW vraagt toch vaak werkervaring, al is het maar stage-ervaring. Wat voor stages heb je gedaan? Vaak loont het om je daar te melden om je beschikbaar te houden voor ziekte- of zwangerschapsvervanging.

Tip: bij de verschillende gezinsvoogdij-instellingen vinden ze het vaak niet zo'n punt om nieuwe collega's werkervaring te bieden. Je doet er een schat aan ervaring op, het is heel divers werk.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat voor een motivatie heb je in je vorige brieven gezet en wat is er mis mee die nu weer te gebruiken?

Wat is de meerwaarde voor jou van het AMW?

Vaak is het ook een extra van je brief als je aangeeft waaróm jouw motivatie zo ligt. Bv: de verschillende doelgroepen van het AMW spreken mij aan, omdat ik zelf op een zwarte (middelbare) school heb gezeten en veel verschillende achtergronden heb leren kennen. (ik noem maar wat hoor).

Offe: Het werken bij het AMW lijkt me zeer afwisselend. Mijn studie/vrijwilligerwerk/bijbanen waren dat ook altijd. (dat moet dan natuurlijk wel blijken uit je CV) Ik vind het prettig om met veel verschillende dingen tegelijk bezig te zijn en kan mijn concentratie ook goed verdelen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven