Werk & Studie alle pijlers

Myer-briggs type. Wie ben jij?

06-08-2024 23:52 209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren voor de lol een meyer briggs test gedaan https://www.16personalities.com/nl/persoonlijkheidstest en blijk het ENTP type te zijn (debater). Ik herken me er aardig in. En mensen van het forum die me vaker tegen zijn gekomen op topics, zullen mogelijk het letterlijke debater herkennen :P
Wat ik vooral vervelend vind is mijn chaos. Er zijn zoveel dingen die ik interessant vind, dat ik erg veel last heb met focus aanbrengen. Ik moet mezelf continue bij de haren erbij slepen om goed langdurig gefocust aan het werk te blijven. Ben benieuwd of anderen dit herkennen bij zichzelf of bij dit type. En hoe je het aanpakt.

En ook benieuwd wat jouw type is. Hoe heet jouw uitkomst? Herken je jezelf erin? En welke kenmerken van jezelf lastig zijn op het werk? Kan je dit terugvinden in je persoonlijkheidstype? Geloof je er uberhaupt in?

Waar richt je je aandacht op - Extraversion (E) of Introversion (I)
Hoe neem je informatie op? – Sensing (S) of INtuition (N)
Hoe neem je beslissingen? – Thinking (T) of Feeling (F)
Hoe ga je om met de wereld om je heen?– Judging (J) of Perceiving (P)

En wil je er meer over lezen, dan kan dat hier https://eu.themyersbriggs.com/nl-NL/too ... lity-Types
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 07-08-2024 15:51
22.02% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:35
Wat ben je?
Questioner
pompelmoentje schreef:
07-08-2024 12:38
ESTJ-A. Hmmm, ik weet dat ik vijftien jaar geleden dit anders ingevuld zou hebben. En die vragen over beslissingen nemen. Privé doe ik dat toch echt wel impulsiever dan tijdens werk.
Privé en werk ben ik ook sowieso anders.
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:35
Wat ben je?
Ik vind de test ook te lang. Ik wilde er ook aan beginnen, maar de test is echt veel te lang om even te doen.
Ik doe de test al jaren en er komt altijd INFJ-A uit, ook bij deze test. Vind het heel bijzonder omdat de vraagstelling bij elke test anders is en je testen natuurlijk ook (on)bewust kan beïnvloeden.

Ik herken mezelf volledig in het type. Het komt ook erg overeen met de persoonlijkheidskenmerken van mijn sterrenbeeld steenbok.
Sky schreef:
07-08-2024 12:46
Ik vind de test ook te lang. Ik wilde er ook aan beginnen, maar de test is echt veel te lang om even te doen.

Oh sorry ik dacht dat dit dektent was over ' the big five' die test bestaat uit 120 vragen.
Duurt te lang voor mij, ik ben het overzicht meteen al kwijt.
Je bent in 3 minuten klaar?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:14
Voor wie het leuk vindt: Gretchen Rubin is ook een bekende: https://gretchenrubin.com/quiz/the-four ... cies-quiz/

Ik ben een Rebel. Klopt helemaal.
Leuke invalshoek. Ik ben Obliger, de grootste groep, geloof ik. Ik worstel wel eens met anti-autoritaire sentimenten bij mezelf, maar uit dat niet zo. Ik trek veel mijn eigen plan en ben in dat opzicht eigenzinnig, maar ben desondanks gevoeliger voor andermans regels en verwachtingen dan die van mezelf. Goede voornemens heb ik niks mee. Ik denk dat mijn antwoorden zich redelijk uitgemiddeld hebben :D
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Leuk om weer eens te doen. Ik kom uit op Intp-t ofwel logicus

Klopt wel aardig, wel met 2 dingen heel erg 'op de wip' dus kan de volgende keer zomaar anders zijn.

Introvert; 60%
Intuïtief; 92%
Rationeel; 68%
Zoekend 51%
Turbulent 51%
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:28
Ik heb ook echt een ontzettende hekel aan lijstjes en checklists, dan zakt de moed me bij voorbaat al in de schoenen. Zo beklemmend. Sowieso doe ik nooit dingen op een gestructureerde manier, of altijd op dezelfde manier. Dat lukt me gewoon niet.

En dan had ik een collega die zo extreem was met lijstjes, dat ze er zelfs dingen op zette die ze net had afgerond, puur om het af te kunnen vinken, haha! Ik maak niet eens een lijst voor de supermarkt.

Maar natuurlijk kun je dan wel samenwerken. You do you, boo! Mijn collega zat erg op processen, ik totaal niet. De verveling ligt bij mij al snel op de loer. Maar je komt er altijd wel.
Ik denk ook dat je het beste samenwerkt met zo verschillend mogelijke collega’s. Ik lijk heel georganiseerd maar dat is pure noodzaak want ik ben anders een ongeleid projectiel en komt er niets af. Als er geen collega tussen zit die hardop zit te dromen krijg je nooit iets leuks of nieuws voor elkaar. Als er geen pietlut tussen zit, moet je het administratieve tig keer over doen. Als er geen brutaaltje tussen zit, krijg je als team nooit een budget los geluld bij het management. En als er geen zeikerd zoals ikzelf tussen zit, ga je als groep nat bij de eerste kritische vraag of praktische hobbel.

Ik ben pas één keer iemand tegengekomen in de werksfeer waar echt niet mee samen te werken viel omdat deze persoon gewoon de basisregels van fatsoen nog niet beheerste. En verder vegeteerde en niets ‘bracht” dus voor ons als team ook geen enkele prikkel om daar wat dieper op in te gaan/ons aan te passen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dit draadje is een mooi voorbeeld van hoe je jezelf een verkeerd beeld van forummers kunt vormen en zelfs aannames kunt doen op wat/hoe ze schrijven. :P

Ik zie hier toch wat lettercombinaties langskomen bij een aantal dames, waarvan ik denk: :HA:
Om vervolgens te bedenken dat op de manier hoe ze op het forum overkomen een andere combinatie beter past. Maar goed, dat laatste is dan dus eigen invulling.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:02
Bij ons was dan de bedoeling dat je er bijvoorbeeld rekening mee hield dat sommige personen tijd nodig hebben om over iets na te denken, en dat die dan ter plekke in een brainstormsessie misschien niet meteen met allerlei ideeën komen. Dat soort dingen.

Op zich redelijk onschuldig, niet echt op de persoon, maar meer in zijn algemeenheid dat er besef is van verschillende manieren van denken. Niet dat we vervolgens iedereen als I of E aanspraken.
Op zich goed. Wordt er dan ook iets gedaan om te zorgen dat die mensen op hun moment en manier alsnog hun bijdrage kunnen leveren? Of is het vooral af en toe even tot tien tellen voor 'je' reageert? Mijn ervaring is vooral dat laatste. Ik ben introvert, maar kan vaak redelijk goed mee met brainstorms. Aandacht vragen voor mensen die daar meer moeite mee hebben gaat me dan weer minder goed af, over dat soort 'van het pad afwijkende' inbreng van mijn jant wordt vaak toch makkelijk heengewalst. Vind ik wel eens lastig, want ik zie de dynamiek en kan helpen in oplossingen, maar ik krijg mensen niet mee als ze in een andere flow zitten - daar ben ik dan weer te introvert voor :P Dat merk ik ook wel als ik voor mezelf probeer aan te geven wat ik nodig heb (vaak: informatie vooraf zodat ik alvast kan nadenken over mijn inbreng, vragen die ik wil stellen etc. Als het volkomen ad hoc gebeurt, haak ik af omdat ik verstrikt raak in alles).
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
ninon schreef:
07-08-2024 12:56
Ik doe de test al jaren en er komt altijd INFJ-A uit, ook bij deze test. Vind het heel bijzonder omdat de vraagstelling bij elke test anders is en je testen natuurlijk ook (on)bewust kan beïnvloeden.

Ik herken mezelf volledig in het type. Het komt ook erg overeen met de persoonlijkheidskenmerken van mijn sterrenbeeld steenbok.
Hier nog een INFJ steenbok.

Klopt bij mij ook met mijn beroep.

Maar het is natuurlijk zelfbeoordeling, dus klopt de uitkomst met hoe je jezelf ziet. Eigenlijk zou je een test ook door anderen moeten laten invullen voor een completer beeld.
impala schreef:
07-08-2024 12:39
Je moet je emailadres opgeven om de uitslag te zien. Dan haak ik af. Maar ik zou zeker erg laag gescoord hebben op commitment. Ik heb een bloedhekel aan verplichtingen. Die ga ik mezélf al helemaal niet opleggen.
Net nog wat irritatie bespeurd bij een vriendin die vroeg of ik zaterdag meeging naar een feestje. Ik weet nog niet of ik daar zaterdag zin in heb. Dat was niet het gewenste antwoord.
Nee joh, gewoon een nepadres invullen, de uitslag krijg je meteen.

Was getekend: de rebel
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:14
Voor wie het leuk vindt: Gretchen Rubin is ook een bekende: https://gretchenrubin.com/quiz/the-four ... cies-quiz/

Ik ben een Rebel. Klopt helemaal.
Upholder met als ondertekst ‘discipline is my freedom.’ Die kan ik niet erg plaatsen aangezien ik de minst gedisciplineerde persoon ben die ik ken. Ik doe wel veel, maar kan ook prima de boel de boel laten (helaas).
Lorem_Ipsum schreef:
07-08-2024 12:02
Bij ons was dan de bedoeling dat je er bijvoorbeeld rekening mee hield dat sommige personen tijd nodig hebben om over iets na te denken, en dat die dan ter plekke in een brainstormsessie misschien niet meteen met allerlei ideeën komen. Dat soort dingen.

Op zich redelijk onschuldig, niet echt op de persoon, maar meer in zijn algemeenheid dat er besef is van verschillende manieren van denken. Niet dat we vervolgens iedereen als I of E aanspraken.
Maar daar voegt die test toch niks aan toe?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
INFJ-A
Advocaat
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Honolulu schreef:
07-08-2024 13:10
Dit draadje is een mooi voorbeeld van hoe je jezelf een verkeerd beeld van forummers kunt vormen en zelfs aannames kunt doen op wat/hoe ze schrijven. :P

Ik zie hier toch wat lettercombinaties langskomen bij een aantal dames, waarvan ik denk: :HA:
Om vervolgens te bedenken dat op de manier hoe ze op het forum overkomen een andere combinatie beter past. Maar goed, dat laatste is dan dus eigen invulling.
Dat soort dingen zijn altijd leuk. Ik vind het ook grappig als je met collega's praat over privé dingen, dan komen er soms ook zaken tevoorschijn waarbij je denkt: hè, jij? Je hebt toch altijd wel vooroordelen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sky schreef:
07-08-2024 12:46
Max 10 minuutjes
HoneyHoney schreef:
07-08-2024 13:25
Nee joh, gewoon een nepadres invullen, de uitslag krijg je meteen.

Was getekend: de rebel
Ah ok. Gedaan.
En ook een Rebel.
Maar het is niet zo dat ik iets niet meer wil doen als iemand anders graag wil dat ik het doe. Ik rebelleer niet zozeer, ik pas me alleen niet graag aan.

Als je het allebei wil, is des te beter. Maar ik ga niet iets tegen mijn zin doen. En ik leg mezelf ook weinig op. Heb wel eens voornemens, maar als het er niet van komt is het ook goed. Ik leg mezelf geen druk op. Anderen ook niet, trouwens. Go with the flow en vrijheid blijheid.
.
INFP Voor mij was dit een super fijne eyeopener. Eindelijk is er 'iemand' die begrijpt hoe de dingen werken bij mij en ik kan mezelf veel beter plaatsen nu.
Het klopt gewoon ook echt voor zeker 95%. Dus voor mij is dit niet een test die ik met een korrel zout neem. En ik kan het iedereen aanraden (die meer inzicht in zijn persoonlijkheid wil tenminste).
KamilleT schreef:
07-08-2024 13:41
Upholder met als ondertekst ‘discipline is my freedom.’ Die kan ik niet erg plaatsen aangezien ik de minst gedisciplineerde persoon ben die ik ken. Ik doe wel veel, maar kan ook prima de boel de boel laten (helaas).
Hoezo helaas? Wees blij dat je niet zoveel moet van jezelf. Daar worden veel mensen juist ongelukkig en gestrest van.
.
NomenNesci0 schreef:
07-08-2024 14:19
Max 10 minuutjes
Echt max. Dus te lang is een excuus ;-D
Solomio schreef:
07-08-2024 13:42
Maar daar voegt die test toch niks aan toe?
Nou ja, er werden dus veel typen persoonlijkheden besproken en hoe mensen dingen kunnen ervaren, dus in die zin gaf het meer awareness en begrip. Het was echt nooit op de persoon. Omdat iedereen dezelfde vragen had beantwoord ging je onderling wel bespreken hoe ieder op bepaald me scenario’s reageerde en die coach begeleidde dat dan allemaal. Het was bedoeld om een beetje in andermans belevingswereld te kunnen meedenken.

Dat je dus niet denkt, jeetje, aan Tiny heb je ook niets op onze heisessie. —nee, want Tiny moet thuis eerst even broeden op wat er allemaal wordt genoemd. Die kan niet ter plekke post-it’s op de muur plakken met wilde ideeën. Even een gechargeerd of simpel voorbeeld, maar je staat verbaasd hoeveel mensen niet bij dat soort dingen stilstaan.

Maar verder hechtte ik er nooit zoveel waarde aan. Bij thuiskomst flikker je die map in een hoek en over tot de orde van de dag.
Sky schreef:
07-08-2024 12:16
Oh dit is echt een regelrechte nachtmerrie voor mij! :-D

Ik hou van lijstjes afwerken, overzicht en regelmaat. Wij zouden niet samen kunnen werken. :-D
Ja of juist wel. Ik heb meerdere collega's die zoals jij zijn en zolang je maar goed de taken verdeelt gaat het goed. Een liefdesrelatie, dat zou pas mislukken 😂. Ik zie dat bij ons ook 3 van de 4 letters verschillen.

Als je mij een structuur-en-regelmaat functie geeft word ik echt diep, diep ongelukkig.
fiorah wijzigde dit bericht op 07-08-2024 14:47
5.37% gewijzigd
Hier ook een ENTP, herken mezelf er ook in (ondanks dat ik weet dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is). Vooral de P is erg sterk, ik hou van op mijn improvisatie vermogen vertrouwen. Verder heb ik een hekel aan details, ben echt van de grote lijnen waar ik dan allemaal verbanden tussen zie. En kan ik niks met routine, hou van nieuwe dingen en een soort spin in het web zijn (vandaar ook de E waarschijnlijk). Ik heb wel geleerd wat meer constructief kritisch te zijn ipv alleen kritisch, want met dat laatste bereik je nou eenmaal minder bij mensen. Het blijft wel iets waar ik op moet blijven letten, vooral als ik wat minder in mijn vel zit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven