Werk & Studie alle pijlers

Mystery shopper

21-03-2012 14:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het rondkijken voor een eventuele nieuwe baan,

Nu heb ik iets gelezen over mystery shopper.

Wat ik ervan heb gelezen spreekt mij erg aan.

Is er iemand die meer weet over een baan als mystery shopper?

Of je vaste uren/tijden/dagen hebt,

Doe je het door heel nederland of in een bepaald gebied?

En verdiend het nog een beetje?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft
What does\'nt kill me, only makes me stronger
volgens mij is dat geen baan waar je van kunt leven. Ik heb het als student een tijdje gedaan en het is maar net hoeveel opdrachten je krijgt. Verder kreeg je soms ook geen geld maar mocht je voor een bepaald bedrag iets kopen in de winkel die je onderzocht.
hoi,

ik doe het zelf en ik doe wat meer intern werk voor het bedrijf waar ik de shops voor bezoek.

Je krijgt geen vaste uren, je kan je elke keer inschrijven als er een opdracht online komt. Je kiest dan de regio die voor jou makkelijk is. En dan is het afwachten of je de opdracht krijgt. Per opdracht verdien je ongeveer 10 euro, soms moet je wat kopen en mag je het houden. Ik vind niet dat je er een salaris van kan maken, maar als je het een beetje slim aanpakt is het een leuk zakcentje.

Als je een beetje leuk schrijft en je houdt je aan de afspraken dan weten ze je meestal wel te vinden voor spoedopdrachten of extra opdrachten, of krijg je de voorkeur bij het uidelen van de opdrachten.
quote:justlikeme schreef op 21 maart 2012 @ 14:49:

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeftOw je dacht even betaald te kunnen gaan shoppen en/of winkels bekijken... ja dat wil iedereen wel hè
quote:spectral schreef op 21 maart 2012 @ 15:26:

[...]

Ow je dacht even betaald te kunnen gaan shoppen en/of winkels bekijken... ja dat wil iedereen wel hè Dan moet je personal shopper worden denk alleen niet dat daar veel werk in te vinden is, maar goed.
Ik heb het als student ook een tijdje gedaan. Het was leuk als extra, naast mijn bij-baan, maar je kunt er zeker niet van leven!
Ow, zo'n bijbaantje had ik moeten hebben als student!

Ideaal, lekker shoppen en nog gratis spullen/geld krijgen ook.

Maar TO, ik denk idd niet dat je ervan kunt leven...

Dus zul je helaas toch op zoek moeten naar een 'echte' baan!
Er zijn al een paar andere topics over en ik heb ook ooit een aanbieding gehad. Toen even gekeken wat het was.

Je krijgt meestal geen onkostenvergoeding en de beloning is beperkt tot een kortingsbon voor aankopen die je meestal niet nodig hebt of waar andere voorwaarden aan verbonden zijn.

Je moet zelfs oppassen dat je er niets op toelegt. Is alleen gunstig voor koopverslaafden die toch al veel gaan. Die hebben dan wel iets aan een korting.
quote:Ivetje schreef op 21 maart 2012 @ 15:28:

[...]

Dan moet je personal shopper worden denk alleen niet dat daar veel werk in te vinden is, maar goed.Daar is zelfs geen werk in te vinden... daar moet je inrollen.
Mijn moeder is jaren lang mysterie shopper geweest voor v&d En na mijn mening was dat gewoon vrij willig. Ze kreeg zo af en toe eens korting en ze werd wel eens uit genodigd voor een extra koop avond of een soort van feestje Volgens mij heeft ze daar nooit geld mee verdiend. Wel heeft ze daar een cursusje voor gevolgd. Zo is haar daar geleerd waar ze op moet letten. Ze bekijkt de winkel ( of het schoon en netjes is) En ze let er op hoe het personeel haar behandeld.Als ze het pand verlaat moeten de verkoopsters eerst tot ziens zeggen tegen haar voor dat ze zelf tot ziens terug mag zeggen en nog meer van dat soort dingen. Ze vond het heel leuk om te doen.
quote:justlikeme schreef op 21 maart 2012 @ 14:49:

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft

Mysteryshoppen is leuk voor de hobby maar je kunt er echt niet van leven. Je mag blij zijn als je je onkosten eruit haalt.

Ik heb het gedaan als bijbaantje. Vond het op zich wel leuk om te doen maar of het goed verdiende? Neuh ... het ligt aan de winkel en aan de opdracht. Soms verdiende je tien euro en hoefde je geen aankoop te doen, soms verdiende je 15 euro en moest je een verplichte aankoop doen.

Ik probeerde altijd opdrachten te combineren. Ik heb een auto en het was niet de moeite om 10km te rijden voor een opdracht van een tientje (benzine eraf en je houdt niks over).

Ik woon zelf in de grensstreek dus ik nam ook weleens Belgische opdrachten aan. Heb een paar keer bij Belgische boekenwinkels (Standaard) geshopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven